Utelan - Vad bör man tänka på

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Utelan - Vad bör man tänka på

Post by Svempa »

Jag och några kopisar tänkte ha ett litet Utelan i sommar. Vi tänkte skipa tält och verkligen sitta under bar himmel. Nu är bara fråga om man ska tänka på något annat än att det måste vara bra väder?
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Utelan - Vad bör man tänka på

Post by stealth »

Svempa wrote:Jag och några kopisar tänkte ha ett litet Utelan i sommar. Vi tänkte skipa tält och verkligen sitta under bar himmel. Nu är bara fråga om man ska tänka på något annat än att det måste vara bra väder?
säger att jag är glad att jag har laptop ifall ett regn ur ingenting skulle komma ;--)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Xeon90
Posts: 299
Joined: 2003-01-11 2:29:24
Location: Umeå

Post by Xeon90 »

vad skulle in gör om det börja regna ?? ett tips ha tält eller det väljer ni
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Jag skulle inte vilja vara på det LAN:et för att på dagen så skulle man inte se ett skvatt på skärmen och på natten så skumme man inte se något gå heller pga alla kryp som sitter på skärmen.

Sedan så OM det skulle börja redna så är man körd, nästan.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Köp/hyr/stjäl et militärtält eller ljustätt partytält.

Skaffa fram enbart jordad utrustning, allt utan jord portas innan man får koppla upp nåt.

Koppla ihop.

Är det en privat tillställning på under 20-30 pers behövs inga tillstånd, är det väldigt många som kommer (vilket det inte låter som) så bör ni kolla med brandskyddsmyndigheter och riktiga elektriker.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
raiche
Posts: 44
Joined: 2003-03-08 20:15:55

Post by raiche »

Varför inte åka på SHE?
Post Reply