Tom Clancy's Rainbow Six 3 : Raven Shield

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Tom Clancy's Rainbow Six 3 : Raven Shield

Post by Najze »

Började lira spelet "Tom Clancy's Rainbow Six 3 : Raven Shield" igår och blev riktigt glad över att äntligen hitta ett kul spel. Blev mest imponerad över att spelet flöt kanonfint och var väldigt snyggt på min dator, där spel vanligtvis hackar. Det var otroligt snyggt gjort, bra animerade gubbar, bra känsla och roliga uppdrag. Ett lyckat spel enligt min mening så testa gärna detta lir, riktigt kul.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Ingen som spelat det? ::)
User avatar
kezo
Posts: 24
Joined: 2002-06-22 15:16:39
Contact:

nae

Post by kezo »

nä men jag har spelat splinter cell som också är ett toppspel...
har väldigt mycket med den här tråden att göra :P
{A true Modemary Man}
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Re: nae

Post by Najze »

kezo wrote:nä men jag har spelat splinter cell som också är ett toppspel...
har väldigt mycket med den här tråden att göra :P
Näe inte direkt, men det är också ett bra spel, dock så hackar det alldeles för mycket på min dator för att vara spelbart..
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Splinter Cell regerar.... på XBOX ;)
iDon't care about your problems.
User avatar
kezo
Posts: 24
Joined: 2002-06-22 15:16:39
Contact:

ang. splinter cell

Post by kezo »

fast det är synd att den tappar sin spelidé på slutet....
att man kommer ner med en hiss och det kommer in 7? vakter med nv och med vetskapen att man är där..

fråga?.... hur långt har ni kommit utan att döda nån?
{A true Modemary Man}
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Nu har ni väl ändå halkat ifrån ämnet?
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Jag provadet demot lite men jag ska nog inte klaga på spelet för mycket utöver att jag avinstallerade och raderade installationsfilen efter en timme. ;) Inte riktigt min typ av spel även om jag spelat igenom ett par stycken (ex DeltaForce, Ghost Recon. Inget av dem särskilt bra men ändå småkul just att köra uppdrag.) och så kommer man säkert in i spelet bättre om man börjar direkt i början i fullversionen. Prestandan var i all fall mycket riktigt bra och det är förståss ett plus i dessa tider. Påminde lite om Soldier of Fortune 2 i flyt och utseende, fast förståss snyggare än så. Tycks använda något i stil med en smal variant av UT2003-motorn vilket nog var helt rätt satsat av speltillverkaren. Jag kanske får tillfälle att känna på hela spelet någon gång och då får det väl en chans till.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
Johnie
Posts: 199
Joined: 2003-01-19 18:36:38
Location: Västerås
Contact:

Post by Johnie »

Najze wrote:Ingen som spelat det? ::)
Jodå, men bara demon iof.. Men de spelet e najjs!! Jäkligt realistiskt! :)
Amd Athlon Xp 1800mhz @ 2100 mhz, max 2160mhz(Mer Inom kort) | Abit KX7-333 RAID | 768 Mb DDR-DIMM PC2100 | Asus V8440 GeForce4 Ti4400 128MB Deluxe @ Core: 354 mhz Memory: 660 mhz | 2 x W-Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM + Ibm Deskstar 60GB IDE 7200RPM
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

kan man spela det med ett GF2 om man har låg upplösning och sånt? ::)
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Jag har inte gillat Tom Clancy's tidigare spel, det har varit alldeles för mycket "tänka-planera-genomför" spel, nu är det mer smyga, skjuta och inte massa planerande som man inte fattar. Iofs så tror jag man kan välja att planera själv, men jag kör "default" planeringen :P. Kul spel alltså.

Peking
-Minimum Configuration:
Win 98/ME/2000/XP Only
DirectX 8.1b
800 MHz Pentium III, AMD Athlon, or equivalent
128 MB RAM (XP users: 256 MB required)
64MB DirectX 8.1b compatible graphics card
DirectX 8.1b compatible sound device
CD-ROM/DVD-ROM 16x or faster (not recommended for use with CD-RW drives)
1.7 GB hard drive space
Windows-compatible mouse required

-Recommended Configuration:
Win 98/ME/2000/XP Only
DirectX 9.0
1.2 GHz Pentium 4, AMD Athlon or equivalent
256 MB RAM
128MB DirectX 9.0 compatible graphics card
DirectX 9.0 compatible sound device
CD-ROM/DVD-ROM 16x or faster (not recommended for use with CD-RW drives)
2 GB hard drive space
Windows-compatible mouse required
Internet connection for play on Ubi.com (minimum 56k modem or broadband)
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

ok, ska testa det iaf fast mitt kort bara har 32mb grafikminne. Det kommer säkert funka men det kommer lagga som bajs men snart med nya graffet så blir det bättre.
User avatar
evilivar
Posts: 55
Joined: 2002-03-18 11:46:37
Location: söderhamn
Contact:

Post by evilivar »

För det mesta brukar det vara rätt menigslöst att spela Tom Clancy's spel i SP (undantag splinter cell) eftersom det går ut på att utföra uppdrag i grupp och det är inte så skoj att ha meningslösa AI-gubbar som gruppmedlemmar.

Spelet måste upplevas i MP för att kunna uppskattas till fullo då det blir rikigt roligt och för att göra allting bättre kan man använda gamevoice eller liknande för att prata med varandra under uppdragets gång vilket leder till utökad spelkänsla.

Det enda man kan klaga på är vissa av de urlöjliga positioner de döda gubbarna kan komma i.
jag säger inte att du är dum, det blir bara lite fel när du tänker
User avatar
Den_Onda_Apan
Posts: 375
Joined: 2002-03-08 18:38:24
Location: Västerås
Contact:

Post by Den_Onda_Apan »

Det är ett väldigt bra spel. Taktiskt.
Leopard 2 - 1500 Kusar och 5000 Nm
Fiat Uno 45 - 45 Kusar och 80 Nm

^*_*^
Cooper
Posts: 41
Joined: 2002-10-07 18:21:35

Re: Tom Clancy's Rainbow Six 3 : Raven Shield

Post by Cooper »

Najze wrote:Började lira spelet "Tom Clancy's Rainbow Six 3 : Raven Shield" igår och blev riktigt glad över att äntligen hitta ett kul spel. Blev mest imponerad över att spelet flöt kanonfint och var väldigt snyggt på min dator, där spel vanligtvis hackar. Det var otroligt snyggt gjort, bra animerade gubbar, bra känsla och roliga uppdrag. Ett lyckat spel enligt min mening så testa gärna detta lir, riktigt kul.
Ja, håller med till fullo. Har det och spelar det rätt mycket.
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Jodå, jag spelar det, mest i singelplayer men det är ett spel som ska upplevas i multiplayer för att komma till sin fulla rätt. Men att du skev att det flyter blev jag lite förvånad över. Det gör det inte alltd för mig trots att jag har mer än dubbla prestandan jämfört med minimikraven. Men visst Splinter Cell är värre med 1280x1024 som gränsen för vad datorn klarar med ett R9700. :(.

Jag har spelat en hel del Splinter Cell också. Till Kalinatek utan att döda någon än så länge.

Tom Clancy's spel har alltid varit en favorit sen jag först spelade dem. Jag gillar att man måste ha en taktik och att det inte bara är att springa omkring och skjuta vill omkring sig. ;)
User avatar
kosmiq
Hedersbit
Posts: 451
Joined: 2002-03-14 16:21:58
Location: Sverige

Post by kosmiq »

Jag älskar också det här spelet. Fast jag har ju alltid varit ett Rainbow Six fan. Men det här är nog det bästa hittills (stavning?).

Men jag har kört fast på sista uppdraget. Klarar inte av det...

Men det enda som e synd är att Unreal Warfare grafikmotorn är "förenklad" i Raven Shield, Splinter Cell och Unreal 2.

I UT2003 som har samma motor kan man ju välja mellan OpenGL och Direct3D, men i RS, SC och U2 har de tagit bort den möjligheten och man kan BARA köra Direct3D.... :o
Det har tyvärr det resultatet att spelen flyter mycket sämre på Radeon kort. Trots att motorn ska vara optimiserad för dessa.
Men om man jämför prestandan i UT2003 med de andra så har UT2003 mycket bättre oavsett kort och så.
Synd synd

Men spelet är skitkul ändå...
User avatar
Nangus
Posts: 157
Joined: 2002-09-04 10:14:00
Location: Göteborg

Post by Nangus »

Har bara kört mp-demot men det var fruktansvärt roligt, en underbar mix av realism och spelglädje...
3700+ SD, 2048 PC3200, Leadtek 6800le @ NU

Guds sämsta skapelse: Bakfyllan
User avatar
Giganten
Posts: 209
Joined: 2003-02-28 19:04:18

Post by Giganten »

Har spelat Raven Shield och tycker att det är lika bra som Najze säger
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Nangus wrote:Har bara kört mp-demot men det var fruktansvärt roligt, en underbar mix av realism och spelglädje...
Jag fann MP-Demon va helt ospelbar.

Det är bara klanmatcher som kan bli taktiska, sånna här spel funkar aldrig på Public.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Kid Paul
Posts: 413
Joined: 2002-10-16 8:16:36
Location: GÖTEBORG

Post by Kid Paul »

Fan det är ju grymt Rainbow Six Ravenshield. Älskar att springa runt med TMP med ljuddämparen på. Det är ju lite roligare fire rate på den jämfört med den från CS som suger. Annars är ju desert med extended mag en given sak som man måste ha med sig på varje uppdrag.
Det finns många gudar.
Men den största av dom alla är Google.
Google är den allsmäktiga och har aldrig fel.
Google ska dyrkas och bes till i tider av okunskap.
Om Google inte svarar så tillber man någon mindre Gud som t.ex IMDB
Post Reply