Spela in film från ett spel

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Spela in film från ett spel

Post by GangZtra »

Nu har jag dammat av mitt GTA III fodral och installerat det =D
Det är ju rätt kul ändå och köra runt och göra "tricks". SÅ min fråga är, finns det något bra program som gör att man kan spela in en film från spelet? typ Geek-Play.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

På cs är det lätt men då får man ju Demo fil, det hade varit bra om man kunde spela in det i avi eller kunna convertera Demo filen till avi.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Det finnns program som man kan spela in det som visas på skärmen - men dessa tar prestanda så det krävs att du har lite krut i burken för det inte ska lagga stryk.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Jag har snag it och det funkar bra med när man ska spela in på 1280x1024 så tar det 20 ÅR att öppna IE :-/
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

adis wrote:(...) ska spela in på 1280x1024 så tar det 20 ÅR att öppna IE :-/
Jag tror du överdriver lite nu.

Men om du hittar något program som du tycker fungerar bra, tipsa gärna oss andra. Jag skulle bli evigt tacksam för ett sådant program, kan ju användas till en hel del.
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
Freez_
Posts: 233
Joined: 2002-06-30 17:22:00
Location: STHLM

Post by Freez_ »

har för mig det där programet heter Fraps du kan ju leta runt lite på google...
User avatar
gr0g
Posts: 1027
Joined: 2002-07-11 22:30:53
Location: Kuben

Post by gr0g »

Freez_ wrote:har för mig det där programet heter Fraps du kan ju leta runt lite på google...
Jepp. Det är nog det bästa för att spela in från spel...( <-- flummigt ?). Du behöver ett program som komprimerar filmerna från Fraps.
om du läser det här är du ägd. you're in a laundry room.
User avatar
crossfire
Posts: 1609
Joined: 2002-11-24 15:07:46
Contact:

Post by crossfire »

Bästa är nog om man kör med tv-ut till videon och spelar in.. men man kanske får kruxa lite med att både köra tv-ut + rec och för att se någon bild.. (?)
AMD XP2700+, DualDDR 2x512mb PC3200 Kingston, Epox-8rda+ Nforce2, Radeon 9600xt, Chieftec Dragon - Silver
.Undrar du vad jag pysslar med på bilden? Titta här.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

chrono wrote:
adis wrote:(...) ska spela in på 1280x1024 så tar det 20 ÅR att öppna IE :-/
Jag tror du överdriver lite nu.

Men om du hittar något program som du tycker fungerar bra, tipsa gärna oss andra. Jag skulle bli evigt tacksam för ett sådant program, kan ju användas till en hel del.
Men då kan väll du prova SNAG IT , ett bra program men segar upp datan vid hög inspelnings kvalite :(
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

adis wrote:Jag har snag it och det funkar bra med när man ska spela in på 1280x1024 så tar det 20 ÅR att öppna IE :-/
Har bara provat en gång att spela in film från spel med SnagIt, men det var så krävande så jag har aldrig brytt mig om att försöka igen. Gick inte att spela, samt att jag hade problem med ljudet.

Men jag skulle ju kunna testa igen på min nya dator, borde gå bättre nu.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

tkh wrote:
adis wrote:Jag har snag it och det funkar bra med när man ska spela in på 1280x1024 så tar det 20 ÅR att öppna IE :-/
Har bara provat en gång att spela in film från spel med SnagIt, men det var så krävande så jag har aldrig brytt mig om att försöka igen. Gick inte att spela, samt att jag hade problem med ljudet.

Men jag skulle ju kunna testa igen på min nya dator, borde gå bättre nu.
VAd är det för data då ?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Post by GangZtra »

Testade Fraps lite igår, funkar perfekt, hackar bara en gång var 30 sekund. Det stor felet är att ca 1,5 minuter tar 1 GB, vilket är rätt jobbigt så man får vara lite försiktig när man spelar in. Ett annat problem är att det inte spelar in ljudet men det går lätt att ordna med Total Recorder. Sen kör man bara filmen genom Virtual Dub med lämpligt codec, jag körde med DivX och lyckades få ner 1,5 GB till 20 MB.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

[¿]Gangster wrote:Testade Fraps lite igår, funkar perfekt, hackar bara en gång var 30 sekund. Det stor felet är att ca 1,5 minuter tar 1 GB, vilket är rätt jobbigt så man får vara lite försiktig när man spelar in. Ett annat problem är att det inte spelar in ljudet men det går lätt att ordna med Total Recorder. Sen kör man bara filmen genom Virtual Dub med lämpligt codec, jag körde med DivX och lyckades få ner 1,5 GB till 20 MB.
Det där låter bra men vad hade du för upplösning ?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

adis wrote:VAd är det för data då ?
Gissar att du undrar vilken dator jag har nu (alternativt min gamla, eller så undrar du vilken typ av data jag spelar in).

Det är i alla fall en P4 2.4b, 512RDRAM, Gf4Ti4600, 2xIBM 60GB 60GXP i RAID0 som jag sitter på nu.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

tkh wrote:
adis wrote:VAd är det för data då ?
Gissar att du undrar vilken dator jag har nu (alternativt min gamla, eller så undrar du vilken typ av data jag spelar in).

Det är i alla fall en P4 2.4b, 512RDRAM, Gf4Ti4600, 2xIBM 60GB 60GXP i RAID0 som jag sitter på nu.
Men har du provat att spela in med den upplösning du har på skrivborden ? Alltå så att det blir fullskärm.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

adis wrote:Men har du provat att spela in med den upplösning du har på skrivborden ? Alltå så att det blir fullskärm.
Jag spelade in i samma upplösning som jag spelade i. Det är lite svårt att testa på samma dator nu eftersom det var på min gamla.

Den gamla var för övrigt en Duron 700@850, 384SDRAM, Gf1, IBM 60GB 60GXP (inget raid)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Post by GangZtra »

adis wrote:
[¿]Gangster wrote:Testade Fraps lite igår, funkar perfekt, hackar bara en gång var 30 sekund. Det stor felet är att ca 1,5 minuter tar 1 GB, vilket är rätt jobbigt så man får vara lite försiktig när man spelar in. Ett annat problem är att det inte spelar in ljudet men det går lätt att ordna med Total Recorder. Sen kör man bara filmen genom Virtual Dub med lämpligt codec, jag körde med DivX och lyckades få ner 1,5 GB till 20 MB.
Det där låter bra men vad hade du för upplösning ?
Du kan "bara" spela in i 640x480 med Fraps.
Kid Paul
Posts: 413
Joined: 2002-10-16 8:16:36
Location: GÖTEBORG

Post by Kid Paul »

Om du ska göra film I GTA 3 så är det Fraps som gäller som många har påpekat. Ladda även ner Virtual Dub och packa filerna sen så blir dom inte så jäkla stora. Jag har nämligen gjort det med film snutarna jag har gjort till min lilla GTA 3 Stunt movie. Man tappar inte så mycket kvalitet men storleken sjunker rejält på filerna.
Det finns många gudar.
Men den största av dom alla är Google.
Google är den allsmäktiga och har aldrig fel.
Google ska dyrkas och bes till i tider av okunskap.
Om Google inte svarar så tillber man någon mindre Gud som t.ex IMDB
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Post by GangZtra »

Kid Paul wrote:Om du ska göra film I GTA 3 så är det Fraps som gäller som många har påpekat. Ladda även ner Virtual Dub och packa filerna sen så blir dom inte så jäkla stora. Jag har nämligen gjort det med film snutarna jag har gjort till min lilla GTA 3 Stunt movie. Man tappar inte så mycket kvalitet men storleken sjunker rejält på filerna.

Om du läser lite längre upp så ser du att det mesta står ssvarat ;)
Junix
Posts: 54
Joined: 2002-12-08 4:09:17
Location: Jönköping

Post by Junix »

Jag körde en gång med ett program som heter camtasia men det är riktig skit det gör så att datorn är slö även om man inte har i gång programet.

Men nu kör jag fraps som är ganska bra men det laggar ändå när man spelar.

Det finns på www.fraps.nu tror jag eller om det var .com eller .net du får kolla.
DATA data DATA data DATA data data DATA DATA DATA är braiga grejor.
Post Reply