Bögträffpunkt vid Slottskogen (Göteborg)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

what a fag <-- quote från boondock saints
Antingen eller. Något av dom
Foto!
User avatar
gr0g
Posts: 1027
Joined: 2002-07-11 22:30:53
Location: Kuben

Post by gr0g »

thr wrote:Homosexuallitet är en sjukdom, punkt.
Det är du med.
om du läser det här är du ägd. you're in a laundry room.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Att vara bög är rätt gammalt, i antika grekland hade män ofta sex med varandra då kvinnor ansågs vara värda mindre än män. Själv vill jag hemskt gärna vara så fördomsfri som möjligt men det är svårt. Jag själv tycker att bög, bögsex osv är fel. Jag känner några killar som jag VET är bögar, de är hemskt trevliga men tyvärr har jag inte kunnat förmå mig att bli vän med dem.

Hoppas ingen tycker illa om mig efter mitt erkännande. Jag har inget emot bögar... förresten vad vill bögarna bli kallade för? Termen "bög" har ju fått ganska så negativ innebörd...
DDS for life!
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

borz wrote:Hoppas ingen tycker illa om mig efter mitt erkännande. Jag har inget emot bögar... förresten vad vill bögarna bli kallade för? Termen "bög" har ju fått ganska så negativ innebörd...
Man kan kalla en bög för bög utan att han tar illa upp...iallafall de jag känner.
Varför ska de ta illa upp? Är ju som att kalla en svensk för svensk :P
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Det är lätt för vissa personligheter att kalla vissa personer för bög, typ mig.

Det är svårt för vissa "macho-typer" att se killar krama killar, det är synd.
Det är jättemysigt att kramas. (Inte minst med tjejer) ;)
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

busus wrote:
Hello wrote: Vet inte hur många gånger jag & mina kära vänner fick höra, "Jävla kommunister", "Kommunistf*ttor" osv..
Helt otroligt, och jag ser mig själv att vara ha ganska "normal" klädstil, och inga radikala åsikter.
det får jag höra vaaaarje dag.
"Fan va röd hon va då" ... haha. det sa adde när han såg dig på lerumsdagarna. (förresten vann äg-låten nummer ett - genom eld å vatten) fast det stämde faktiskt. fast du passar i rött :)


alltså. brats. det finns ingen jag hellre skulle slåss med (faktiskt de enda personer jag verkligen skulle vilja slåss med:P) än sådana personer. skulle fan bitchslappadom2k :D

ang. bögar/homofobi

jag är nog så långt ifrån homofobi man kan komma. känns som om jag oftare kramar mina killkompisar än tjejkompisar (tilläggas skall att jag nog har flest tjejkompisar). jag älskar att "leka" med homofober. det är så roligt. förövrigt är jag precis som maqe2, att jag är säker på min sexualitet (än så länge iaf, saker kan alltid ändras på, får bara hoppas att min käre bror, thr, har kommit på något botemedel tids nog ::)) och jag kan säga om killar är söta eller ser bra ut (finns faktiskt killar som jag också tycker är söta, men jag känner ju inget fysiskt eller psykiskt till dom)... men jag tror det mer handlar om utstrålning än utseende.. skäms inte för sånt heller. det är kul att se att många av mina kompisar liksom "stannar upp" eller ballar ur när jag går *för långt* och "låtsasbögar" mig på stan. dom är så veka :P

huhu.

PS. jag är bäst DS.
Kid Paul
Posts: 413
Joined: 2002-10-16 8:16:36
Location: GÖTEBORG

Post by Kid Paul »

Tycker det är jävligt taskig gjort av Zinko att "bråka" med bögar. dom är ju liksom människor dom med bara att dom tänder på killar istället. Verkar ju finnas gott om killar som vill testa anal sex dock med en tjej och inte en kille.

och hur kommer det sig att lesbiska tjejer är mer accepterade än bögar? Hör inga killar som säger typ fy fan va äckligt det är med lesbiska tjejer men när det handlar om bögar så blir det ett jävla liv.

Det ja däremot inte gillar med homosexuell är cross-dressers. fan va dum jag skulle känna mig om jag raggade upp en tjej som igentligen är kille jag skulle gå loss på en sån. tror nästan att det är sånna som blir misshandlade mest eftersom jag tror dom flesta killar skulle bli jävligt arga på en sådan.
Det finns många gudar.
Men den största av dom alla är Google.
Google är den allsmäktiga och har aldrig fel.
Google ska dyrkas och bes till i tider av okunskap.
Om Google inte svarar så tillber man någon mindre Gud som t.ex IMDB
User avatar
Lazr
Posts: 233
Joined: 2002-06-27 0:10:02

Post by Lazr »

Heh bög hit å bög dit, det löjligaste är det här eviga tjatet om att man inte får vara homofob ifred för då döljer man givetvis sin homosexualitet, när jag hör sån skit så tänker jag på en neandertalare i en grotta som slår en nöt mot huvudet och ler sen, vafan precis som jag inte bryr mig om vad bögar gör så ska folk inte bry sig om jag e homofob eller inte, jag har inte gått å blivit bög just för den sakens skull. Förstår inte riktigt hur ni tänker, eller hur veronica tänker?

Låt oss vända på ditt resonemang!
Så om en bög säger att han räds heterosexuella personer så är han egentligen hetero själv, i den mån att han är heterofob?

Låter vettigt? :-*
Give me a phatt BEAT!
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Kid Paul wrote:Det ja däremot inte gillar med homosexuell är cross-dressers. fan va dum jag skulle känna mig om jag raggade upp en tjej som igentligen är kille jag skulle gå loss på en sån. tror nästan att det är sånna som blir misshandlade mest eftersom jag tror dom flesta killar skulle bli jävligt arga på en sådan.
Vet en tjej som egentligen är en kille, fast hon/han ser jävligt bra ut som tjej ändå...
Lite läskigt ;) :P
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Maqe2 wrote:
Kid Paul wrote:Det ja däremot inte gillar med homosexuell är cross-dressers. fan va dum jag skulle känna mig om jag raggade upp en tjej som igentligen är kille jag skulle gå loss på en sån. tror nästan att det är sånna som blir misshandlade mest eftersom jag tror dom flesta killar skulle bli jävligt arga på en sådan.
Vet en tjej som egentligen är en kille, fast hon/han ser jävligt bra ut som tjej ändå...
Lite läskigt ;) :P
heter hon moa karlsson? :/
bebis
Posts: 32
Joined: 2003-06-13 23:24:20
Location: kullavik

Post by bebis »

men gud. låt bögarna vara förfan. de är väl lika mkt människor som alla andra. vad rör det dej vilken läggning de har, snälla! bara de låter bli att adoptera så bryr jag mej inte vad de gör, eller inte gör. tack å hej.
-where there is a will, there is a way-
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

bebis wrote:men gud. låt bögarna vara förfan. de är väl lika mkt människor som alla andra.
Nej, homosexuallitet är en sjukdom, PUNKT. (Varför ignorerar alla mina PUNKT:er :P)
bebis wrote:vad rör det dej vilken läggning de har
Han kanske bryr sig om den mänskliga rasens utveckling och att vi fortsätter existera?
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

thr wrote:Nej, homosexuallitet är en sjukdom, PUNKT. (Varför ignorerar alla mina PUNKT:er :P)
Hur skulle det se ut om folk bara sade PUNKT efter att de sagt något och på så sätt hindrat andra från att säga emot?
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Dissident wrote:
thr wrote:Nej, homosexuallitet är en sjukdom, PUNKT. (Varför ignorerar alla mina PUNKT:er :P)
Hur skulle det se ut om folk bara sade PUNKT efter att de sagt något och på så sätt hindrat andra från att säga emot?

Skitbra ju? :).. du noterade inte :P-smileyn?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

bebis wrote:men gud. låt bögarna vara förfan. de är väl lika mkt människor som alla andra. vad rör det dej vilken läggning de har, snälla! bara de låter bli att adoptera så bryr jag mej inte vad de gör, eller inte gör. tack å hej.
Varför skulle dom inte få adoptera? att förbjuda homosexuella att adoptera är bara att visa att alla mobbare och böghatare har rätt när dom säger att bögar är konstiga.

Dammit, nu har jag glömt vad den där låten hette igen, orden "let the bullies set the rules" snurrar runt i huvudet på mig...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=151540&previousRenderType=6 wrote:Vi menar att adoptionsfamiljen ska efterlikna den biologiska familjen så mycket som möjligt, säger Lovisa Sammarco, socionom vid NIA.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

lurvy wrote:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=151540&previousRenderType=6 wrote:Vi menar att adoptionsfamiljen ska efterlikna den biologiska familjen så mycket som möjligt, säger Lovisa Sammarco, socionom vid NIA.
<sarkasm>Ja vådådå, det separerar la inte ut bögar?</sarkasm> ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Fan va mysigt... ;D
Man skulle bo i gbg, fast ja tänkte mer på Vasa Parken, med punkare som dricker alko gel och är allmänt trevliga...
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Ghlargh wrote:
bebis wrote:men gud. låt bögarna vara förfan. de är väl lika mkt människor som alla andra. vad rör det dej vilken läggning de har, snälla! bara de låter bli att adoptera så bryr jag mej inte vad de gör, eller inte gör. tack å hej.
Varför skulle dom inte få adoptera? att förbjuda homosexuella att adoptera är bara att visa att alla mobbare och böghatare har rätt när dom säger att bögar är konstiga.

Dammit, nu har jag glömt vad den där låten hette igen, orden "let the bullies set the rules" snurrar runt i huvudet på mig...
Du glömmer mobbingfaktorn.. "Höhö.. Kalle har två pappor". Hur kul är det att bli mobbad för det.. och bli kallad bög trots att "Kalle" är hetero?
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

bebis wrote:men gud. låt bögarna vara förfan. de är väl lika mkt människor som alla andra. vad rör det dej vilken läggning de har, snälla! bara de låter bli att adoptera så bryr jag mej inte vad de gör, eller inte gör. tack å hej.
Jag är också nyfiken på varför de inte skulle få adoptera (enligt dig) ?
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Fenix wrote: Du glömmer mobbingfaktorn.. "Höhö.. Kalle har två pappor". Hur kul är det att bli mobbad för det.. och bli kallad bög trots att "Kalle" är hetero?
Tror du inte "Kalle" skulle kunna stå ut med det då?
Jag tror nog det, hellre än att leva ett väldigt fattigt liv på gatan i t.ex. Indien och kanske bli tvungen att sälja sin lilla rumpa vid 10 års ålder till snuskgubbar och leva på sopor!

Jämfört med det är väl mobbing inte så farligt, med tanke på att han då (antagligen) har ett tryggt, välbärgat och kärleksfullt hem att komma hem till.

Jag tycker absolut att homosexuella ska få adoptera...så många fler barn skulle ju kunna räddas!
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Jag bryr mig noll om folk är homo, bi eller hetero. Har aldrig förstått varför somliga ens orkar ödsla energi på detta. Däremot så tycker jag inte att man ska tillåta homosexuella att få adoptera barn. Att de kan vara bra föräldrar, tvivlar jag inte på, men för barnens skull.

Om vi tillåter detta, så tycker jag att vi kan tillåta kloning och allt annat "onaturligt" barnskaffande också. Barn ska inte vara en handelsvara, eller nåt som man har "rätt att ha" utan vidare. Sen om homosexuella par löser detta genom att fixa barn med andra homosexuella (bögar/lesbiska) så ok, men jag gillar inte tanken på att samhället ska stödja detta.

Sen vet vi ju hur många länder i 3:e världen ser på detta, där många av barnen kommer ifrån. Prova att övertala en muslim om att de ska adoptera barn till ett par bögar...
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

ballkula wrote:Jag bryr mig noll om folk är homo, bi eller hetero. Har aldrig förstått varför somliga ens orkar ödsla energi på detta. Däremot så tycker jag inte att man ska tillåta homosexuella att få adoptera barn. Att de kan vara bra föräldrar, tvivlar jag inte på, men för barnens skull.

Om vi tillåter detta, så tycker jag att vi kan tillåta kloning och allt annat "onaturligt" barnskaffande också. Barn ska inte vara en handelsvara, eller nåt som man har "rätt att ha" utan vidare. Sen om homosexuella par löser detta genom att fixa barn med andra homosexuella (bögar/lesbiska) så ok, men jag gillar inte tanken på att samhället ska stödja detta.

Sen vet vi ju hur många länder i 3:e världen ser på detta, där många av barnen kommer ifrån. Prova att övertala en muslim om att de ska adoptera barn till ett par bögar...

Så då tycker du det vore bättre om det föräldralösa/fattiga barnet istället får växa upp på gatan i något fattigt land, än att det får två kärleksfulla homosexuella föräldrar? Varför?
Citerar: "Jag bryr mig noll om folk är homo"
"Däremot så tycker jag inte att man ska tillåta homosexuella att få adoptera barn"
Du säger emot dig själv. Du bryr ju dig?!
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag drar en paralell här till svenska nationalsången som man inte får sjunga längre för att den är rasistisk, om man istället sket i att rasisterna använder sången för att visa att "vi skiter i er" så hade det inte varit ett lika laddat ämne.

Samma sak med mobbning av barn till homosexuella föräldrar, istället förklara varför det inte är nåt fel...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

veronica wrote:Så då tycker du det vore bättre om det föräldralösa/fattiga barnet istället får växa upp på gatan i något fattigt land, än att det får två kärleksfulla homosexuella föräldrar? Varför?
Citerar: "Jag bryr mig noll om folk är homo"
"Däremot så tycker jag inte att man ska tillåta homosexuella att få adoptera barn"
Du säger emot dig själv. Du bryr ju dig?!
Jag säger inte emot mig själv, om du läste mitt inlägg noga. Om folk är homo, skiter jag i, däremot så skiter jag inte i barnen. Att tillåta homoadoptioner är knappast en lösning på gatubarnsproblemet. Detta är MIN åsikt, jag gillar inte idén helt enkelt.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
Post Reply