Tipsa om bra ADSL-leverantörer i Skövde

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Arny
Posts: 67
Joined: 2002-12-25 15:32:23
Location: Göteborg
Contact:

Tipsa om bra ADSL-leverantörer i Skövde

Post by Arny »

Nu har jag ledsnat på allt vad modemsurfande (hos mina föräldrar) heter och har bestämt mig för att äntligen skaffa ADSL. Saken är den att jag inte har något telefonabonemang i min lägenhet vilket man tydligen behöver ha. Stämmer det? Undrar också vilken leverantör man ska satsa på? Bor i ett hyreshus i Skultorp utanför Skövde.
"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också." Martin Lindhe
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

ska du ha just adsl så behöver du nog till största sannolikhet ett teleabonemang.. ja.. däremot till bbb osv behövs inte det.. men jag tror inte du kan få det va? bbb dvs.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Re: Tipsa om bra ADSL-leverantörer i Skövde

Post by Niklas Berggren »

Arny wrote:Nu har jag ledsnat på allt vad modemsurfande (hos mina föräldrar) heter och har bestämt mig för att äntligen skaffa ADSL. Saken är den att jag inte har något telefonabonemang i min lägenhet vilket man tydligen behöver ha. Stämmer det? Undrar också vilken leverantör man ska satsa på? Bor i ett hyreshus i Skultorp utanför Skövde.
Var det inte tal om att linor skulle dras ut till er i Skultorp? Jag vill minnas att Skultorp skulle ha ADSL-tillgång till sommaren. Å andra sidan, sen när fullföljs planer?
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Arny
Posts: 67
Joined: 2002-12-25 15:32:23
Location: Göteborg
Contact:

Post by Arny »

Har skaffat ett telefonabonemang nu iaf. Ska fungera på Onsdag enligt Telia som ska skicka ut en tekniker för att rätta till lite saker först.

Det där med att det skulle dragits nått till Skultorp har jag inte hört nått om fast på kommunhuset sa dom att det skulle börja hända saker i slutet av sommaren.
"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också." Martin Lindhe
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Arny wrote:Det där med att det skulle dragits nått till Skultorp har jag inte hört nått om fast på kommunhuset sa dom att det skulle börja hända saker i slutet av sommaren.
Aj då, då är det ju bara att fråga sig vilken sommar dom menar. Med tanke på hur saker brukar stressas i vårt kära kommunhus får du nog räkna med sommaren 2006 :/
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Arny
Posts: 67
Joined: 2002-12-25 15:32:23
Location: Göteborg
Contact:

Post by Arny »

Nicke. wrote:Aj då, då är det ju bara att fråga sig vilken sommar dom menar. Med tanke på hur saker brukar stressas i vårt kära kommunhus får du nog räkna med sommaren 2006 :/
Så sant...Men nån typ av höghastighetsuppkoppling bör det väl ändå finnas i Skultorp. Bor på gatan bakom Statoil (Pilvägen 3) så det är ganska centralt. om det nu kan bli centralt i Skultorp ::)
"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också." Martin Lindhe
Post Reply