nattvanor?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Någon annan än jag som praktiskt taget kan sitta hur länge som helst vid datorn om nätterna, men inte kan se en film eller annat? Att sitta och pilla med något program eller så vid datorn till kl. 04:00 är inget problem, men att se film hela kvällen/natten är svårt. Antar att det är för att man tänker mer när man sitter vid datorn.
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

redhat wrote:Någon annan än jag som praktiskt taget kan sitta hur länge som helst vid datorn om nätterna, men inte kan se en film eller annat? Att sitta och pilla med något program eller så vid datorn till kl. 04:00 är inget problem, men att se film hela kvällen/natten är svårt. Antar att det är för att man tänker mer när man sitter vid datorn.
Du är då inte ensam, har man gett sig fan på att nåt ska fungera innan man lägger sig så ska det ;)
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Nicke. wrote:Du är då inte ensam, har man gett sig fan på att nåt ska fungera innan man lägger sig så ska det ;)
Ah, precis så. Att man sedan gör femtielva saker samtidigt gör att det tar sin lilla tid.
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
Wacker
Posts: 286
Joined: 2002-03-16 7:05:37
Location: Göteborg

Post by Wacker »

redhat wrote:Någon annan än jag som praktiskt taget kan sitta hur länge som helst vid datorn om nätterna, men inte kan se en film eller annat? Att sitta och pilla med något program eller så vid datorn till kl. 04:00 är inget problem, men att se film hela kvällen/natten är svårt. Antar att det är för att man tänker mer när man sitter vid datorn.
Samma här.
Men det känns dock lite jobbigt när man går och lägger sig kl 05.00 och mamma sedan väcker en kl 09.00.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

redhat wrote:Någon annan än jag som praktiskt taget kan sitta hur länge som helst vid datorn om nätterna, men inte kan se en film eller annat? Att sitta och pilla med något program eller så vid datorn till kl. 04:00 är inget problem, men att se film hela kvällen/natten är svårt. Antar att det är för att man tänker mer när man sitter vid datorn.
Verkligen!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

jepp.. så är det. fast jag spelar oftare spel osv.. men ibland händer det att jag gör hemsidor också :p
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Hmm... Jag har lagt mig fyra en natt. Läste en tidnin (ComputerSweden) i en halvtimma innan jag la mig. Annars har det blivit att jag har lagt mig innan 02:00 alla dagar förutom på LAN. Där har det blivit mellan 00 och 04:00. Fast på dom två senaste LAN:en så blev det innan 02:00 nästan alla dagar. Orkade inte hålla uppe mig längre.

Brukar vakna mellan 09:00 och 12:00. Har vaknat tidigare och senare i enstaka fall.
User avatar
Lingonsylt
Posts: 76
Joined: 2002-12-30 12:52:53

Post by Lingonsylt »

Väldigt intressant att få veta vilka tider folk lägger sig... ?!?
90% är högerhänta, 5-6% är vänsterhänta... fråga mig inte varför, det är bara så.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Redhat, jag vet precis vad du menar. Sitta vid datorn till fram på morgonen inga problem men börjar man läsa kemi på kvällningen så slocknar man på en gång.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Lingonsylt wrote:Väldigt intressant att få veta vilka tider folk lägger sig... ?!?
Ingen tvingar dig att läsa. :)
hej.
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Datorn har faktiskt börjat ta upp mindre och mindre utav min natt->morgon tid. Däremot så har det hänt både en och två gånger att jag har satt mig med en bra bok vid ett-två tiden och sen efter ett tag insett att solen var uppe och att snart började Nyhetsmorgon. :) Då var det gonatt för min del.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Axeflower wrote:Datorn har faktiskt börjat ta upp mindre och mindre utav min natt->morgon tid. Däremot så har det hänt både en och två gånger att jag har satt mig med en bra bok vid ett-två tiden och sen efter ett tag insett att solen var uppe och att snart började Nyhetsmorgon. :) Då var det gonatt för min del.
jag vet vad du menar... men då får boken vara bra... :)
detta händer endast på helger och på lov... har inte råd, ork eller lust att göra på skoltid... får bara skit då :P
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
EagleSpirit
Posts: 461
Joined: 2002-03-08 22:47:04
Location: Göteborg
Contact:

Post by EagleSpirit »

jag ska försöka att hålla en bra tid fram till skolan börjar. Kanske 12 - 10 lr nåt. Kroppen vilar sig faktiskt som bäst innan 12. Men så tidigt vill man ju inte lägga sig :P

Men när jag jobbade hade jag lite fel dygnsrytm. Jag la mig mellan 1 och 2 och gick upp 5.45. En natt la jag mig 3. Den sista veckan, 6:e veckan, var man jävligt trött ;D Men jag somnade inte en enda gång på jobbet 8)
User avatar
MeAn
Posts: 613
Joined: 2002-03-07 23:26:10
Location: Hålan
Contact:

Post by MeAn »

Känner mig utanför med min natt rytm jag fått in de senaste veckorna. Går och lägger mig 12.00 på dagen och vaknar 19-23.00 på kvällen :-/

Blir så när man varit arbetslös för länge.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Många mår dåligt och blir stressade av att inte få något solljus. Kan inte säga att jag märkte av det nånting då jag jobbade natt för ett antal år sen.

Jag går upp 5 på morgonen och måste då lägga mig vid 21-22 nån gång. Får jag sova mindre än 7 timmar blir jag helt förstörd följande dag. Det blir mycket sällan mer än 7 timmar vardagar, så på helgerna blir det ca 10 timmars sömn per natt. Det är ju nästan helt omöjligt att vara uppe längre än midnatt på fredagar...

Och jag kan sitta och titta på film mycket lättare än att sitta vid datorn när jag är trött. Är jag trött framför datorn händer det ofta att jag bara sitter och sirrar på skärmen för att efter en lång stund komma på att jag ska använda tangentbordet också ;D
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

MadModder wrote:Är jag trött framför datorn händer det ofta att jag bara sitter och sirrar på skärmen för att efter en lång stund komma på att jag ska använda tangentbordet också ;D
Satt 20 minuter så en gång :-/ Vaddå man är skumt trött när man gör det, man bara sitter och lallar typ :)
iDon't care about your problems.
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by qlex0r »

Vissa dagar så sover jag inget, utan är vaken ca 40 timmar ^^, fast oftast så somnar jag mellan 00-04. Och jag vaknar oftast 10-12, fast det har hänt att jag har gått upp 8 eller 15 ;)
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Hmm... den ursprungliga frågan rör hur man konfronterar griniga föräldrar som dyker upp i dörrhålet på morgonkvisten då man fortfarande sitter framför datorn. :)

Det hände inte speciellt ofta vad jag kommer ihåg. Det var oftare så att morsan kom in mitt i natten efter att ha vaknat av mitt knappande på tangentbordet. "Nu får du gå och lägga dig. Jag måste sova." sa hon. "Jaja..." svarade jag ;D och satt kvar. Försökte dock trycka lite tystare på tangenterna. Ibland kunde det hända att farsan också vaknade. Han uttryckte sig lite bryskare, typ "Nu får du fan ta och sova!" Och smällde igen dörren. Hehe, vad skulle man göra... sitta kvar? Japp ;D En gång gick det lite långt kanske. Efter flera tillsägningar skruvade han ur proppen till mitt rum. Det var ju lagom roligt...
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by qlex0r »

MadModder wrote:Det var oftare så att morsan kom in mitt i natten efter att ha vaknat av mitt knappande på tangentbordet. "Nu får du gå och lägga dig. Jag måste sova." sa hon. "Jaja..." svarade jag ;D och satt kvar.
exakt så blir det för mig, men mina föräldrar är så trötta så att dom somnar om, och jag sitter kvar ;D
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

pync wrote:Gar och lagger mig nu(klockan ar halv tre) och gar upp runt tolv.

Ar det nagon mer an jag som kanner sig extremt stressad av att inte vara somnig nar klockan ar mycket?
Håller med. Skitjobbigt att veta att man "ska" vara tröt vid den tiden pch sen inte är det.
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Är jag uppe sent och det hörs, med tanke på hur lättväckta de är, så är det inte ofta jag sitte uppe på nätterna. På morgonen, ingen dator före frukost.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply