Uptime script sökes!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Uptime script sökes!

Post by qlex0r »

Jag söker ett script så att man kan ha en uptime.html där ens uptime och uptime record står, så kan man typ ha att det automatiskt uppdateras var 5 minuter eller vad jag nu vill ha. Sen så skulle det vara bra (ej ett måste!) om man kunde infoga informationen i text, typ <infoga=uptime.html> ;P så står uptime och uptime record där.


Någon som vet något sånt script?
Om det inte finns i php eller något annat så kanske man kunde göra på något sätt så att informationen från ens mirc (motd.mrc?) tas och infogas i en html-fil som man kan ha på sitt webhotell. Eller vad vet jag, vet ni något? :)
joelh
Posts: 3
Joined: 2003-08-12 22:22:02

Post by joelh »

Testa CoolMon! ;)
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by qlex0r »

joelh wrote:Testa CoolMon! ;)
http://coolmon.arsware.org/ wrote: What is CoolMon?
CoolMon is a program for monitoring vital system stats and almost anything else you wish to display on the desktop. It can also display stats from remote pc's and publish real-time stats on a webpage. The application can display CPU, RAM and page file usage, hard drive usage, MotherBoard Monitor temperatures and fan speeds, various network stats and much, much more.
Låter som det jag vill ha :D Jag testar det så får vi se ;)

Edit: Förslag på andra sätt att lösa min problem? Programet verkar inte fungera perfekt, men jag ska testa lite mer ^^
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Samurize är ju också ett sånt program. Väldigt trevligt det med.
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by qlex0r »

Svempa wrote:Samurize är ju också ett sånt program. Väldigt trevligt det med.

jo men hur får jag samurize @ html-dokument liksom? :| Om du fattar, aja, läs mitt första inlägg så förstår ni nog
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

qlex0r wrote:
Svempa wrote:Samurize är ju också ett sånt program. Väldigt trevligt det med.

jo men hur får jag samurize @ html-dokument liksom? :| Om du fattar, aja, läs mitt första inlägg så förstår ni nog
Aaaaahhaa. Ok nej det kan ju faktiskt inte Samurize. :)
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
Post Reply