Terminator 3 med 64bits på lördag

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Jag har redan sett Terminator3, med ett par personer från 64bits tom.

Men mat är något som jag alltid strävar att njuta av, så mat @ bamboo hänger man kanske med på.

Och sprit är alltid njutbart, så man kanske följer med på lite krogbesök efteråt.. om jag inte är upptagen med att leka med 14åringar.. ;)
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Wacker
Posts: 286
Joined: 2002-03-16 7:05:37
Location: Göteborg

Post by Wacker »

Jag hänger med.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Någon som har en liten smidig digitalkamera? Min kamera som är 12x8x15 cm är lite väl stor att släpa med. :) Någon som skall med och hämta biljetter med kamera skulle vara bra om det togs med. Dokumentera bion skulle sitta fint. Ta ett kort på arnold med dom dära sakerna han tar på sig i början av filmen? :) Hmm... Ops... HAr sett lite av filmen (hemma) och vill se den men nu se den på bio så kan jag hålla mig. *flum*

Aja... Bambu (hoho) verkar trevligt. Undra om det blir nudlar eller nudlar. ;) Ätit riktiga nudlar en gång och det var underbart, annat mot köpa korkade nudlar för 3 kr.

EDIT!
Träffen efter... Vet inte om jag skall dricka piss, jag mena öl. Tror inte jag komma vara på mötet efter.
Wacker
Posts: 286
Joined: 2002-03-16 7:05:37
Location: Göteborg

Post by Wacker »

Färdigbokat nu.
Jag kan ta med mig min kamera.

Edit: Ingen öl för mig heller.
Last edited by Wacker on 2003-08-21 17:48:36, edited 1 time in total.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag har inga pengar = Ingen mat + bio
Jag är inte arton = ingen öl.

kthxbye.

edit:
fixat stålar nu, hänger med till bamboo.
Last edited by stealth on 2003-08-21 20:56:18, edited 2 times in total.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Gussoh
Posts: 974
Joined: 2002-05-09 11:32:06
Location: Mölndal
Contact:

Post by Gussoh »

jag "håller med" föregående talare

edit: lol, den talaren var långt bak nu ;)
öl iaf .. eller liknande.. öl++
Jag tycker att grön är en fin färg.
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

jag kanske hänger på [/quote]
Nix
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

jag hänger nog med.. känner inte direkt för att se T3, men man får väl offra sig ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

pync wrote:
Axman wrote:
pync wrote:Nu försöker jag bara vara snäll.

Jag ska inte med, men jag lider med er om ni ska se en såå usel film. Helt meningslös.

Välj en annan. Or suffer the consequences.
jag räknar kallt med att den är usel. men den måste plågas igenom.
Den är som en reklam från THX för att visa hur tufft ljud och bild dom har att klämma fram.
ja, det stämmer
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Konstigt, jag såg inte att det stog THX någonstans.
User avatar
EagleSpirit
Posts: 461
Joined: 2002-03-08 22:47:04
Location: Göteborg
Contact:

Post by EagleSpirit »

jag vet, vi kan göra så här att alla 64bitsare i gbg flyttar i en enda stor flyttvåg till Västerås. Då skulle jag kunna vara med :D

Det är många Västeråsare här på swec, typ 1. Sen den närmsta 64bitsaren är väl Madmodder i Enköpíng lr nåt. Västerås satsar på att bli en IT stad och det är en enda person som hänger på ett så stort forum som 64bits. Skandal! :[ Jag tänker gå på chalmers sen bara för att komma ner till gbg, och bort från det här stället :) ;) ;D
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Re: Terminator 3 med 64bits på lördag

Post by Viscum »

Axman wrote:Ja vi har en liten uppsamling för alla er som bor i GBG och inte har sett Terminator 3 ännu. Vi är 6 st från 64bits crew som hade tänkt se den och vi skulle mer än gärna se att våra kära besökare gör oss sällskap.

Våra planer för kvällen är att vi skall äta och frodas lite på restaurang bamboo strax efter sju. Därefter bär det av till biopalatset där vi ser på Terminator tre. (21.15, salong 9, vi sitter på rad 5)

Efter bion så tänkte vi eventuellt gå ut och ta oss en öl (eller två).

Och som sagt, vi ser mer än gärna att vi får lite av våra kära besökare med oss :)

Vilka hänger med?
Buhuuu ;(
Ni träffas aldrig när jag är i stan jujje ;(
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

EagleSpirit wrote: Sen den närmsta 64bitsaren är väl Madmodder i Enköpíng lr nåt. Västerås satsar på att bli en IT stad och det är en enda person som hänger på ett så stort forum som 64bits. Skandal! :[
1 person från Västerås? Jag har ju varit med i evigheter!!! ;D
Om du kollat medlemslistan så hade du sett att du är inte alls ensam, vi är minst 10-20 pers. varav kanske 5 stycken skriver ofta.
Sen finns det en hel del medlemmar från resten av Västmanland.
Och vill man ordna en träff lite närmare där vi bor så kan man ju ta med de 64bitare som bor i Stockholm. *tips*
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
erica
Posts: 474
Joined: 2002-03-08 14:44:33
Location: Lerum
Contact:

Post by erica »

jag kanske, kanske, kanske, kanske hänger på bion&mat.. ingen öl för min del eftersom jag inte är så gammal än. :(
Fast måste se och övertala christiania först (zerial).. :)
weeei
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

/me från västerås :)
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
EagleSpirit
Posts: 461
Joined: 2002-03-08 22:47:04
Location: Göteborg
Contact:

Post by EagleSpirit »

Viscum wrote:
EagleSpirit wrote: Sen den närmsta 64bitsaren är väl Madmodder i Enköpíng lr nåt. Västerås satsar på att bli en IT stad och det är en enda person som hänger på ett så stort forum som 64bits. Skandal! :[
1 person från Västerås? Jag har ju varit med i evigheter!!! ;D
Om du kollat medlemslistan så hade du sett att du är inte alls ensam, vi är minst 10-20 pers. varav kanske 5 stycken skriver ofta.
Sen finns det en hel del medlemmar från resten av Västmanland.
Och vill man ordna en träff lite närmare där vi bor så kan man ju ta med de 64bitare som bor i Stockholm. *tips*
oj, glömde dig. Har dig ju på ICQ listan t.o.m.

Är det verkligen så många? Jag har väl missat en del då. Har varit iväg från forumet ett tag.

Tossefar: Ja du är riktigt aktiv på det här forumet ;D 5 inlägg på nästan ett år
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

hade jag vatt 18 och bott i gbg hade jag gärna tatt en bira med grabbarna grus :D
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Viktigt!

Ni som vill hänga med och äta måste boka platser på restaurang Bamboo.

Bamboo Restaurang

Skeppsbroplatsen 1, 031-136962
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Axman wrote:Viktigt!

Ni som vill hänga med och äta måste boka platser på restaurang Bamboo.

Bamboo Restaurang

Skeppsbroplatsen 1, 031-136962
Hoppas du har bokat plats för oss som du har bokat biljetter för. :)

EDIT!
Axmans bokning utökad med en för Wacker. Hoppas detta inte ställer till problem eller ökar kostnader.
User avatar
Gussoh
Posts: 974
Joined: 2002-05-09 11:32:06
Location: Mölndal
Contact:

Post by Gussoh »

Blä, jag kan inte komma =/ ha det så kul
Jag tycker att grön är en fin färg.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Gussoh wrote:Blä, jag kan inte komma =/ ha det så kul
Jag fick sistaminuten-resa till småland. Can't come.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Gussoh, ramza: Tråkigt. :-(

Jag är vid biopalatset vid 23 och ansluter mig till er. Någon mer med samma planer?

Edit: Fegisar! Ingen ville gå ut.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Ingen mer än Axman, Najze, Fluffy (jag) och Wacker som såg på Terminator 3 i salong 9 21:15 på Sandrews, eller hur det stavas?

Maten på bamboo för 119 kr (dricka 24 kr = 143 kr) var väldigt god. Kylkingsoppa med bambuskott (Stavning?) till förrätt, sedan något strimlatt kött med bambusaker och till efterrätt friterad banan med glass. Bananen tyckte inte jag var direkt god men gick att trycka ner men annars var det mycket gott. Lite lite mat för 119 kr. Kände att jag blev lite mätt men inte så att jag blev väldigt mätt. Dom andra tyckte smått att jag åt mycket men jag brukar äta lite mer än normalt.

Bussen hem nästan fyra timmar efter jag hade ätit så kände jag att jag var smått hungrig igen.


Filmen annars... Inte min smak. Överdriven amerikansk film. Var för mycket komiska saker i filmen också vilket jag inte direkt gillade. Om dom hade dratt på med den överdrivna action så hade den blivit som The Transporter och om dom hade dratt på med komedin lite så hade den varit just en sådan, en komedi.

Par saker jag reagerade på i filmen var t.ex att Arnolds glasögon ändrades på ett ställe. Sedan, hur fick "Conner" nyckeln till bilen en bit in i början av filmen när begge Terminators hade roligt, precis innan poliserna kom till platsen samt den vanliga amerikanska biljakten.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Jag tycker att den var riktigt hygglig faktiskt. Bra mycket bättre än jag trodde :)
Wacker
Posts: 286
Joined: 2002-03-16 7:05:37
Location: Göteborg

Post by Wacker »

Najze wrote:Jag tycker att den var riktigt hygglig faktiskt. Bra mycket bättre än jag trodde :)
Samma här.
Sedan så måste fluffy har ett svart hål i magen för jag blev hemskt mätt av maten och jag brukar endå äta mer än normalt.
Post Reply