piercing.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

stealth wrote:
pync wrote:Själv skulle jag nog aldrig pierca mig eftersom jag ser det som ett handikapp i till exempel slagsmål. Men det passar verkligen på alla tjejer och på vissa killar, killar med Stealths stil.

Ville bara visa mitt stöd. :-*
Who are you? And what have you done to pync?
More What are you.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag är med pync på den här. Visserligen har jag två ringar i höger öra, men räknar med att ha råd att förlora den snibben om stridigheter uppstår.

Har vägt för och nackdelarna med ytterligare piercing ett par gånger och kommit fram till att det inte är något jag tänder på.

Vet inte var jag skulle pierca mig heller i så fall. Näsa ser jävligt beige ut. (stud i näsvingen ser ut som man har en finne och ring i mittflärpen har aldrig prytt någon)
Ögonbrynen kanske vore coolt, men jag har glasögon... tror det mest blir meckigt med mer skrot där faktiskt.
Läppar och tunga håller jag helst fria från metall.

Tja resten av kroppen... förstår inte varför man skulle vilja kroppsmycka sig på ett ställe där så gott som ingen får se att man är smyckad. Tar bort den exhibitionistiska faktorn i piercing.

En tjejkompis till mig piercade sig i armbågen, tyvärr blev det ganska raskt infekterat och piercingen föll bort... men hon var "unikast" i en vecka eller så. :-*
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

Har piercade öronsnibbar (inte så ovanligt) och piercad navel (inte så ovanligt heller)
Tror jag har svarat på det i nån av de tidigare trådarna om piercing :)
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Ramza wrote:
stealth wrote:
pync wrote:Själv skulle jag nog aldrig pierca mig eftersom jag ser det som ett handikapp i till exempel slagsmål. Men det passar verkligen på alla tjejer och på vissa killar, killar med Stealths stil.

Ville bara visa mitt stöd. :-*
Who are you? And what have you done to pync?
More What are you.
Jag flejmar inte folk för sakens skull! ::)

Och jag är aldrig negativ när det inte är helt nödvändigt.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

pync wrote:Själv skulle jag nog aldrig pierca mig eftersom jag ser det som ett handikapp i till exempel slagsmål. Men det passar verkligen på alla tjejer och på vissa killar, killar med Stealths stil.

Ville bara visa mitt stöd. :-*
I know what you mean, varje gång jag är ute och slår ner folk på stan så tänker jag: "Damn, vilken tur att jag inte har piercingar nu" ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

fisk wrote:
pync wrote:Själv skulle jag nog aldrig pierca mig eftersom jag ser det som ett handikapp i till exempel slagsmål. Men det passar verkligen på alla tjejer och på vissa killar, killar med Stealths stil.

Ville bara visa mitt stöd. :-*
I know what you mean, varje gång jag är ute och slår ner folk på stan så tänker jag: "Damn, vilken tur att jag inte har piercingar nu" ;)
Jag erkänner att jag skrattade högt i flera sekunder när jag läste det..

Du har utvecklat lite attityd.. :D
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Hamsters and Rangers everywhere, rejoice!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Grim wrote:
lither wrote:Själv är jag emot detta men jag ska inte starta någon diskussion för att följa reglerna.

Visst, en liten gullig prick i naveln eller under läppen som i detta fallet kan väl vara okej, det är ju från varje individ att bedöma, men 3D-ringar under huden eller tjurringar i näsan/läppen har jag svårt att se någon anledning till.
Men låt det vara tufft ni. ;)
skrev du det där inlägget helt omedveten om att det är en närmast provokativ grund för en diskussion?
Nej, för att ge mig åsikt om det hela och för att du skulle skriva ditt inlägg. ;)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

lither wrote:Nej, för att ge mig åsikt om det hela och för att du skulle skriva ditt inlägg. ;)
;)
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

:) :) ;) ;D ;D :)

edit: :-*
Yui
Posts: 41
Joined: 2003-08-29 15:25:27

Post by Yui »

Jag antar att jag hör till den unika lilla skara som faktiskt tycker det är skönt att pierca sig.. Jag är inte masochist enligt den meningen att jag tycker det är behagligt att ramla i trappor, vurpa med cykeln eller liknande. Men det är en speciell känsla att pierca sig.
User avatar
Pale
Posts: 34
Joined: 2003-03-10 21:51:28
Location: Eskilstuna.
Contact:

Post by Pale »

Har i ena bröstvårtan.
Gjorde den förra vintern. Typ 2 veckor innan jul afton tror jag.
Den har inte läkt riktigt ännu.

Och igår natt trodde jag att jag skulle dö, staven fastnade i täcket.
Vilket jag inte vista att den hade gjort när jag kastade av mig täcket för att gå upp och hämta vatten. Jäklar vad ont det gjorde, och blödde och hadde sig. Blev ett litet jack på ena sidan.
Har inte kameran hemma, men annars kunde ni ha fått en smaskig bild.
.:Vapochill.:.3200+ @ 2400Mhz.:. orker inte skriva mer just nu.
User avatar
Pale
Posts: 34
Joined: 2003-03-10 21:51:28
Location: Eskilstuna.
Contact:

Post by Pale »

Yui wrote:Jag antar att jag hör till den unika lilla skara som faktiskt tycker det är skönt att pierca sig.. Jag är inte masochist enligt den meningen att jag tycker det är behagligt att ramla i trappor, vurpa med cykeln eller liknande. Men det är en speciell känsla att pierca sig.
word!!!
Fick en helt underbar kick utav att göra min.
Det gjorde iofs lite halv ont, men inte obehagligt ont.
Och efteråt va det ju riktigt skönt.
.:Vapochill.:.3200+ @ 2400Mhz.:. orker inte skriva mer just nu.
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by qlex0r »

Jag skulle kanske kunna tänka mig piercing, men vart? ;|
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

qlex0r wrote:Jag skulle kanske kunna tänka mig piercing, men vart? ;|
Genom pannloben?
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply