Ännu ett onlinespel - http://logd.agren.se

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Big_Bird wrote:
pync wrote:
Big_Bird wrote:Damn... en timme kvar till ny dag... och jag som äntligen hittat ett sätt att tjäna resonabla summor pengar.
Hur? HUR!?! BERÄTTA!?!
`
Tja... du kanske visste det här redan, men jag kom på det först igår, den största kostnaden i spelet (om man inte räknar att dricka en jävla massa spel) är helarhyddan.
Så om man inte behöver gå lika ofta till helarhyddan så blir ens förtjänst från monsterslaktandet större.
Simple as that... hur du sen löser helandet är upp till dig. :)
Hmm.. Ja, det finns ju billigare alternativ som man kanske borde ta till..

Linc, har någon satt in en enda krona med paypal?
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

pync wrote:Hmm.. Ja, det finns ju billigare alternativ som man kanske borde ta till..

Linc, har någon satt in en enda krona med paypal?
Det vet jag inte. Den paypal-länken går till den som har kodat spelet från början (MightyE).
hej.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Big_Bird wrote:
pync wrote:
Big_Bird wrote:Damn... en timme kvar till ny dag... och jag som äntligen hittat ett sätt att tjäna resonabla summor pengar.
Hur? HUR!?! BERÄTTA!?!
`
Tja... du kanske visste det här redan, men jag kom på det först igår, den största kostnaden i spelet (om man inte räknar att dricka en jävla massa spel) är helarhyddan.
Så om man inte behöver gå lika ofta till helarhyddan så blir ens förtjänst från monsterslaktandet större.
Simple as that... hur du sen löser helandet är upp till dig. :)
Mhm, kan väl tillägga att vissa special powers är väldigt bra. ;D
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Wither soul gör ju sitt till... men det är tråkigt att bränna den på någon och sedan få typ 2 guld. Slumpfaktorn är lite för vitt utbredd i belöningarna tycker jag nog.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Big_Bird wrote:Wither soul gör ju sitt till... men det är tråkigt att bränna den på någon och sedan få typ 2 guld. Slumpfaktorn är lite för vitt utbredd i belöningarna tycker jag nog.
Jag brukar köra regeneration, den är billigast i mystical powers och ger lika många hp som man är level i 6 rundor (har jag för mig att det är). Har hänt att jag har klarat mig en hel dag utan att gå till helarhyddan mer än en gång, fast i genomsnitt blir det väl 3-5 ggr... Då tjänar man massor med guld. :)

Slumpfaktorn är nog lite för vitt utbredd överallt, eller så är det alldeles för lätt att fumla om dom nu kör med det. Senast jag mötte yuffie så var vi på samma level men jag hade mer i både attack och defence, ändå förlorade jag medan han hade 104 i hp (vi började med ca 135).
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag kör Dark Arts... dänger mest. Gillar Voodo Doll.
*stab* tjobang, 43 i skada.

Kanske man skulle skapa en andra karaktär för att få prova lite fler krafter.

Håller med att det är för lätt att fumla. Eller dra in en Power move på 1 poäng. Eller ännu bättre, en powermove som missar eller ripostas.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Farmboy Phobic was completely buried when he became greedy digging in the mines

Kan man ha mer otur eller? SUCK!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dog du bara eller försvann du helt och hållet? :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Jag dog bara (tänk om man kunde säga så irl) men jag hade 10 turns kvar och förlorade en del guld :P
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Phobic wrote:Jag dog bara (tänk om man kunde säga så irl) men jag hade 10 turns kvar och förlorade en del guld :P
Det var synd... då förlorade du på att resurrecta också :(
Annars kan det vara bra att dö... även om jag är rätt trött på XP-förlusten vid det här laget när jag behöver 7000 för att levla.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Ja jag känner till det där knepet, att dö när man har 0 turns kvar. Har bara försökt en gång men då misslyckades jag. När man har lite i HP och verkligen vill dö då vill det sig inte :) Btw, levlade upp 2 levels på mindre än en timma idag ( 5-7 ). Inte så pjåkigt.

Något som stör mig lite är att nästan allt guld man tjänar åker direkt till healing. Skulle uppskatta lite tips på några sätt som man kan gå runt det.
User avatar
Svartvit
Posts: 49
Joined: 2003-09-15 0:36:30
Location: Djungeln

Post by Svartvit »

Big_Bird wrote:
Phobic wrote:Jag dog bara (tänk om man kunde säga så irl) men jag hade 10 turns kvar och förlorade en del guld :P
Det var synd... då förlorade du på att resurrecta också :(
Annars kan det vara bra att dö... även om jag är rätt trött på XP-förlusten vid det här laget när jag behöver 7000 för att levla.
Jag har över 8000 XP men sitter fast i lvl 8. :P
If a man should conquer in battle a thousand and a thousand more, and another
man should conquer himself, his would be the greater victory, because the
greatest of victories is the victory over oneself.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Aaargh!! Jag förlorade mot rdj och förlorade 3000XP!

Life's a bitch and then you die. And then you are resurrected by Ramius.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
rdj
Posts: 241
Joined: 2002-03-25 17:16:42
Location: /home/Göteborg/
Contact:

Post by rdj »

Puss pync :-*
User avatar
Denka
Posts: 201
Joined: 2002-03-08 15:44:59
Location: Skåne

Post by Denka »

nva wrote:
Big_Bird wrote:Wither soul gör ju sitt till... men det är tråkigt att bränna den på någon och sedan få typ 2 guld. Slumpfaktorn är lite för vitt utbredd i belöningarna tycker jag nog.
Jag brukar köra regeneration, den är billigast i mystical powers och ger lika många hp som man är level i 6 rundor (har jag för mig att det är). Har hänt att jag har klarat mig en hel dag utan att gå till helarhyddan mer än en gång, fast i genomsnitt blir det väl 3-5 ggr... Då tjänar man massor med guld. :)

Slumpfaktorn är nog lite för vitt utbredd överallt, eller så är det alldeles för lätt att fumla om dom nu kör med det. Senast jag mötte yuffie så var vi på samma level men jag hade mer i både attack och defence, ändå förlorade jag medan han hade 104 i hp (vi började med ca 135).

ja yuffie e duktig.. ::) ;D ;D
Those who have wings,
fly your dreams.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det verkar som att den som anfaller alltid hamnar i underläge i PvP
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fisk wrote:Det verkar som att den som anfaller alltid hamnar i underläge i PvP
Vilket jag tycker är bra
User avatar
peak
Posts: 1321
Joined: 2002-03-07 22:51:47
Location: Borås

Post by peak »

Reggade mig nyss. Verkar rätt kul. :)
Asus A8Ne, AMD 64 3200+@4000+, 1024Mb, Gainward Geforce 6600GT GS, Antec Sonata
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Wtf? Var är mina gems? Aaargh, 12 st! Är det normalt att de försvinner?
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Dissident wrote:Wtf? Var är mina gems? Aaargh, 12 st! Är det normalt att de försvinner?
Enligt loggen:
logd wrote:15:19:07 - Farmboy Dissident lost 524 gold and 12 gems by dying in the goldmine
hej.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Logiskt att förlora sina gems när man dör i guldgruvan men inte annars.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Sant. Får kanske ändra det.. känns som om de aldrig blir klara med nästa version...
hej.
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

nva wrote:Logiskt att förlora sina gems när man dör i guldgruvan men inte annars.
Du förstår väl att man måste plocka fram sin stora GEM-säck när man letar i gruvan? I vanliga fall har man den gömd under en sten.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Vet inte om jag orkar lira mer nu, det tog ju en livstid att få ihop dem.. Men det är en idiotisk och ologisk regel, någon borde fixa det.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Dissident wrote:Vet inte om jag orkar lira mer nu, det tog ju en livstid att få ihop dem.. Men det är en idiotisk och ologisk regel, någon borde fixa det.
Ja, tills nu har man ju fått intrycket att Gems inte går att förlora.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Post Reply