Big_Bird wrote:Damn... en timme kvar till ny dag... och jag som äntligen hittat ett sätt att tjäna resonabla summor pengar.
Hur? HUR!?! BERÄTTA!?!
`
Tja... du kanske visste det här redan, men jag kom på det först igår, den största kostnaden i spelet (om man inte räknar att dricka en jävla massa spel) är helarhyddan.
Så om man inte behöver gå lika ofta till helarhyddan så blir ens förtjänst från monsterslaktandet större.
Simple as that... hur du sen löser helandet är upp till dig.
Hmm.. Ja, det finns ju billigare alternativ som man kanske borde ta till..
Linc, har någon satt in en enda krona med paypal?
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.
Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Big_Bird wrote:Damn... en timme kvar till ny dag... och jag som äntligen hittat ett sätt att tjäna resonabla summor pengar.
Hur? HUR!?! BERÄTTA!?!
`
Tja... du kanske visste det här redan, men jag kom på det först igår, den största kostnaden i spelet (om man inte räknar att dricka en jävla massa spel) är helarhyddan.
Så om man inte behöver gå lika ofta till helarhyddan så blir ens förtjänst från monsterslaktandet större.
Simple as that... hur du sen löser helandet är upp till dig.
Mhm, kan väl tillägga att vissa special powers är väldigt bra.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Wither soul gör ju sitt till... men det är tråkigt att bränna den på någon och sedan få typ 2 guld. Slumpfaktorn är lite för vitt utbredd i belöningarna tycker jag nog.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Big_Bird wrote:Wither soul gör ju sitt till... men det är tråkigt att bränna den på någon och sedan få typ 2 guld. Slumpfaktorn är lite för vitt utbredd i belöningarna tycker jag nog.
Jag brukar köra regeneration, den är billigast i mystical powers och ger lika många hp som man är level i 6 rundor (har jag för mig att det är). Har hänt att jag har klarat mig en hel dag utan att gå till helarhyddan mer än en gång, fast i genomsnitt blir det väl 3-5 ggr... Då tjänar man massor med guld.
Slumpfaktorn är nog lite för vitt utbredd överallt, eller så är det alldeles för lätt att fumla om dom nu kör med det. Senast jag mötte yuffie så var vi på samma level men jag hade mer i både attack och defence, ändå förlorade jag medan han hade 104 i hp (vi började med ca 135).
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Jag kör Dark Arts... dänger mest. Gillar Voodo Doll.
*stab* tjobang, 43 i skada.
Kanske man skulle skapa en andra karaktär för att få prova lite fler krafter.
Håller med att det är för lätt att fumla. Eller dra in en Power move på 1 poäng. Eller ännu bättre, en powermove som missar eller ripostas.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Phobic wrote:Jag dog bara (tänk om man kunde säga så irl) men jag hade 10 turns kvar och förlorade en del guld
Det var synd... då förlorade du på att resurrecta också
Annars kan det vara bra att dö... även om jag är rätt trött på XP-förlusten vid det här laget när jag behöver 7000 för att levla.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Ja jag känner till det där knepet, att dö när man har 0 turns kvar. Har bara försökt en gång men då misslyckades jag. När man har lite i HP och verkligen vill dö då vill det sig inte Btw, levlade upp 2 levels på mindre än en timma idag ( 5-7 ). Inte så pjåkigt.
Något som stör mig lite är att nästan allt guld man tjänar åker direkt till healing. Skulle uppskatta lite tips på några sätt som man kan gå runt det.
Phobic wrote:Jag dog bara (tänk om man kunde säga så irl) men jag hade 10 turns kvar och förlorade en del guld
Det var synd... då förlorade du på att resurrecta också
Annars kan det vara bra att dö... även om jag är rätt trött på XP-förlusten vid det här laget när jag behöver 7000 för att levla.
Jag har över 8000 XP men sitter fast i lvl 8.
If a man should conquer in battle a thousand and a thousand more, and another
man should conquer himself, his would be the greater victory, because the
greatest of victories is the victory over oneself.
Big_Bird wrote:Wither soul gör ju sitt till... men det är tråkigt att bränna den på någon och sedan få typ 2 guld. Slumpfaktorn är lite för vitt utbredd i belöningarna tycker jag nog.
Jag brukar köra regeneration, den är billigast i mystical powers och ger lika många hp som man är level i 6 rundor (har jag för mig att det är). Har hänt att jag har klarat mig en hel dag utan att gå till helarhyddan mer än en gång, fast i genomsnitt blir det väl 3-5 ggr... Då tjänar man massor med guld.
Slumpfaktorn är nog lite för vitt utbredd överallt, eller så är det alldeles för lätt att fumla om dom nu kör med det. Senast jag mötte yuffie så var vi på samma level men jag hade mer i både attack och defence, ändå förlorade jag medan han hade 104 i hp (vi började med ca 135).
Dissident wrote:Vet inte om jag orkar lira mer nu, det tog ju en livstid att få ihop dem.. Men det är en idiotisk och ologisk regel, någon borde fixa det.
Ja, tills nu har man ju fått intrycket att Gems inte går att förlora.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.
Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger