Arkiv X - Sista avsnittet

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Arkiv X - Sista avsnittet

Post by lither »

Jag blir varken ledsen eller glad. Detta ger en själv en ordentlig eftertänkare.

Vad tyckte ni andra? Jag ser inget positivt i att, som mina kompisar sade, någon (Dana/Fox) skulle dö. Jag låter bara tankarna föra det hela vidare.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Neeeeeeej!!! Jag skulle ju spela in det, men glömde helt av det!! ;( Har ju följt serien så länge, och riktigt plågat mig igenom sista säsongen för att jag har väntat på detta avsnitt... och så glömmer jag av det. Hur dum får man bli? :-[

edit:
Jag kommer inte att fortsätta följa tråden, vill inte veta för mycket. Ska försöka hitta någon som har spelat in det innan jag kommer tillbaka.
Last edited by tkh on 2003-10-25 23:42:45, edited 1 time in total.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

tkh wrote:Neeeeeeej!!! Jag skulle ju spela in det, men glömde helt av det!! ;( Har ju följt serien så länge, och riktigt plågat mig igenom sista säsongen för att jag har väntat på detta avsnitt... och så glömmer jag av det. Hur dum får man bli? :-[
Du var inte ensam....FAN!!!.......going to hell and regroup
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Arkiv X? la inte dom ner efter säsong 7? jag slutade titta på skiten efter säsong 4.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Men kollade lite på det när jag var mindre.. Det är inge bra. Upprepande och dumt.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

När jag gick i trean-fyran kanske var Arkiv X något av det bästa som fanns. (tillsammans med dr quinn :-X)

Då hade de ordentliga grejer. Någon som minns kloak-vatten-nånting-halv-fisk-halv-människa-mannen? Eller den där halv-bebis-halv-apa-eller-barbiedocka-minns-inte-riktigt-grejen som var riktikt läskig? Killen som blev osynlig genom att dra till sig människors blinda fläck? Konstiga killen som kunde krypa in överallt?

Bara jag tänker på det så ryser jag till lite..

Men de senaste åren har jag inte tittat på det. Antingen har det blivit riktigt dåligt (det handlar ju hela tiden om aliens och government conspiracies som aldrig leder någonstans) eller så har man växt ifrån det (neveeeeer!).

Såg (det mesta av) sista avsnittet med några vänner. Ja, va ska man säga. För mig var det inget speciellt, men har man följt och gillat de senaste säsongerna så kanske man åtminstone fick svar på allt och känner sig nöjd.
IL1
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Post by Persk »

Uruselt.

Om det nu var det sista avsnittet så borde det väl svaras på lite frågor? Känndes också som att man missat sådär 10 avsnitt innan detta. Plötsligt var mulder där igen som gubben ur lådan, och ingen såg speceillt förvånad över det. Nej han hade ju bara gömt sig i new mexico. Anledning? Aja tycker iallafall att det var så mycket tomma luckor, fick en kännsla av att e inte visste hur de skulle avsluta serien. Känns som ett hastverk. Tråkigt med tanke på hur länge man följt serien.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Det ska göras 1+ filmer med solonummersinnehavarna Mulder och Scully (separata, ja) som man enligt Chris "inte behöver ha följt serien för att kunna se". Mer inriktning på Mulder skulle jag definitivt vilja se.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Bryr mig inte ett skit om hur den slutade,den serien har inte varit speciellt bra dom senaste säsongerna.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Hyde
Posts: 428
Joined: 2002-09-16 8:28:48
Location: Kungälv
Contact:

Post by Hyde »

har aldrig varit särskilt mycket för tvtittande
A life in pain is a life in vain
User avatar
Svartvit
Posts: 49
Joined: 2003-09-15 0:36:30
Location: Djungeln

Post by Svartvit »

Lite nostalgi över det hela. jag var trots allt åtta år när jag började följa serien. Det sista avsnittet hade väl ungefär samma standard som den sista säsongen. Urvattnat.
If a man should conquer in battle a thousand and a thousand more, and another
man should conquer himself, his would be the greater victory, because the
greatest of victories is the victory over oneself.
Post Reply