Man blir så ledsen.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Kommer inte in på expressen eller aftonbladet. Någon annan tidning som har en liknande artikel?
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Anledning varför jag tog till mig detta var dels för att hon är ungefär i min ålder, artikel kändes, inte speciell men på något sätt mer berörande än vanliga liknande artiklar.

Min direkta tanke när jag läste var; "Så sjukt onödigt" hade folk bara vetat så hade detta gått att stoppa etc...

Klart, folk dör som flugor runt om i världen - "Det man inte vet tar man inget skada av". Jag fick veta om detta och därför satte jag mig in känslomässigt i detta och speciellt som jag nämnt ovan att det beror mig extra då jag känner samhörighet med offret för att vi är ungefär samma ålder och skulle kunnit vara min tjejkompis.

Jag förstår inte hur Apan kan säga så, jag rent av hatar människor som säger sådant. Sådan disrespect så det skriker om det.

Rest in peace.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Flicktösen var ju psykiskt rubbad själv.

Flickor som faller för aggressiva killar vet mycket väl om vad de ger sig in på, dock så tror de alla att de att killen kan förändra sig. Oj va fel de har, de dumma jävla honorna.

Jag tycker det är ledsamt, samtidigt som jag tycker att flickor som faller för dessa män får vad de förtjänar.

"Man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar" - Livets kaka..
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Hyde
Posts: 428
Joined: 2002-09-16 8:28:48
Location: Kungälv
Contact:

Post by Hyde »

m00pid00 wrote:
Dissident wrote:
Fenix wrote:Spärra in den jäveln i en mörk jordhåla och låt honom ruttna..
Ja det gör ju saken bättre..
Blir det bättre om man släpper honom fri?
härlig "alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller" parallell det här.
A life in pain is a life in vain
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Ramza wrote:Flicktösen var ju psykiskt rubbad själv.

Flickor som faller för aggressiva killar vet mycket väl om vad de ger sig in på, dock så tror de alla att de att killen kan förändra sig. Oj va fel de har, de dumma jävla honorna.

Jag tycker det är ledsamt, samtidigt som jag tycker att flickor som faller för dessa män får vad de förtjänar.

"Man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar" - Livets kaka..
Öhm, det där kan jag inte hålla med om. Du menar att hon blir kär i en våldsam kille och får skylla sig själv om hon blir dödad? Jag finner inte logiken.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

bim wrote:Öhm, det där kan jag inte hålla med om. Du menar att hon blir kär i en våldsam kille och får skylla sig själv om hon blir dödad? Jag finner inte logiken.
Det är för att det inte finns någon. ::)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Hyde
Posts: 428
Joined: 2002-09-16 8:28:48
Location: Kungälv
Contact:

Post by Hyde »

fisk wrote:
bim wrote:Öhm, det där kan jag inte hålla med om. Du menar att hon blir kär i en våldsam kille och får skylla sig själv om hon blir dödad? Jag finner inte logiken.
Det är för att det inte finns någon. ::)
träff och sänk
A life in pain is a life in vain
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

bim wrote:
Ramza wrote:Flicktösen var ju psykiskt rubbad själv.

Flickor som faller för aggressiva killar vet mycket väl om vad de ger sig in på, dock så tror de alla att de att killen kan förändra sig. Oj va fel de har, de dumma jävla honorna.

Jag tycker det är ledsamt, samtidigt som jag tycker att flickor som faller för dessa män får vad de förtjänar.

"Man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar" - Livets kaka..
Öhm, det där kan jag inte hålla med om. Du menar att hon blir kär i en våldsam kille och får skylla sig själv om hon blir dödad? Jag finner inte logiken.
Ingen logik, jag sa inte att hon förtjänade att dö.
Dock sa jag att hon vet vad hon ger sig in på, det vet dem alla.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Ramza wrote:
bim wrote:
Ramza wrote:Flicktösen var ju psykiskt rubbad själv.

Flickor som faller för aggressiva killar vet mycket väl om vad de ger sig in på, dock så tror de alla att de att killen kan förändra sig. Oj va fel de har, de dumma jävla honorna.

Jag tycker det är ledsamt, samtidigt som jag tycker att flickor som faller för dessa män får vad de förtjänar.

"Man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar" - Livets kaka..
Öhm, det där kan jag inte hålla med om. Du menar att hon blir kär i en våldsam kille och får skylla sig själv om hon blir dödad? Jag finner inte logiken.
Ingen logik, jag sa inte att hon förtjänade att dö.
Dock sa jag att hon vet vad hon ger sig in på, det vet dem alla.
Men du menar "är man med i leken så får man leken tåla"? för det är ju lika med att hon får skylla sig själv. Jag tror du säger emot dig själv.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Eller så är/var tjejen såpass rädd att hon inte vågade berätta för någon. Hon vågar inte göra slut men när hon väl gör det då bryter helvetet (även kallat Tellus) ut.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
GUNNAR44
Posts: 445
Joined: 2002-10-11 13:18:57

Post by GUNNAR44 »

bim wrote:
Ramza wrote:
bim wrote:
Ramza wrote:Flicktösen var ju psykiskt rubbad själv.

Flickor som faller för aggressiva killar vet mycket väl om vad de ger sig in på, dock så tror de alla att de att killen kan förändra sig. Oj va fel de har, de dumma jävla honorna.

Jag tycker det är ledsamt, samtidigt som jag tycker att flickor som faller för dessa män får vad de förtjänar.

"Man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar" - Livets kaka..
Öhm, det där kan jag inte hålla med om. Du menar att hon blir kär i en våldsam kille och får skylla sig själv om hon blir dödad? Jag finner inte logiken.
Ingen logik, jag sa inte att hon förtjänade att dö.
Dock sa jag att hon vet vad hon ger sig in på, det vet dem alla.
Men du menar "är man med i leken så får man leken tåla"? för det är ju lika med att hon får skylla sig själv. Jag tror du säger emot dig själv.
Perhaps he sees the world a litte bit "different" .... ::)
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det är inte ofta jag tycker att en åsikt är käpprätt åt helvete - men i det här fallet Ramza tycker jag att det du har att säga är vanvettigt, med samma "ideologi" kan man "rättfärdiga" kvinnomisshandel, våldtäkt och i detta fall mord. Tycker det du har att säga om saken låter misstänkt likt vad Billy Butt yttrade då han stod anklagad för våldtäkt på 7 kvinnor - "När kvinnor säger nej, menar de egentligen ja". Eller då de tre som våldtog en 16-årig tjej på Ibiza sade att "Vaddå, klär man sig så som hon gör - då vill man ju! - Man är ju med i leken"

Vilken jävla lek?, Det här är människoliv det handlar om - inget "dunken", eller kurragömma!

Det är en sjuk värld vi lever i - hjälp inte de som beter sig såhär jävla illa genom att stötta deras perversa vanvettigt idiotiska idéer. Den här mördaren förtjänar lagens hårdaste straff, inte för att det ger henne livet åter, det kan ingen.

Sådant här är tragiskt - 16 år, fy fan så sorgligt, får man inte vara ung längre utan att få någon på sig att det är ens eget fel då man drabbas för sådan här galenskap.

Sorgligt, sorgligt :-/
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

fisk, pluspoäng till dig.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

fisk wrote:Det är inte ofta jag tycker att en åsikt är käpprätt åt helvete - men i det här fallet Ramza tycker jag att det du har att säga är vanvettigt, med samma "ideologi" kan man "rättfärdiga" kvinnomisshandel, våldtäkt och i detta fall mord. Tycker det du har att säga om saken låter misstänkt likt vad Billy Butt yttrade då han stod anklagad för våldtäkt på 7 kvinnor - "När kvinnor säger nej, menar de egentligen ja". Eller då de tre som våldtog en 16-årig tjej på Ibiza sade att "Vaddå, klär man sig så som hon gör - då vill man ju! - Man är ju med i leken"

Vilken jävla lek?, Det här är människoliv det handlar om - inget "dunken", eller kurragömma!

Det är en sjuk värld vi lever i - hjälp inte de som beter sig såhär jävla illa genom att stötta deras perversa vanvettigt idiotiska idéer. Den här mördaren förtjänar lagens hårdaste straff, inte för att det ger henne livet åter, det kan ingen.

Sådant här är tragiskt - 16 år, fy fan så sorgligt, får man inte vara ung längre utan att få någon på sig att det är ens eget fel då man drabbas för sådan här galenskap.

Sorgligt, sorgligt :-/
Lika stor galenskap att hon väljer att fortsätta träffa en sådan kille som hon VET är aggressiv.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

pync wrote:Folk dör och blir mördade varje dag, men ni blir ledsna när det är en snygg tjej och dom postar bild på henne.

Snälla, va inte så ytliga.
den där sved nog på en del :)
iDon't care about your problems.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Ramza wrote:Lika stor galenskap att hon väljer att fortsätta träffa en sådan kille som hon VET är aggressiv.
Aggressiv? - Så du menar att därför så skall hon tänka: "Aja, jag är kär i han - då får jag räkna med att han kan ha ihjäl mig?"

Nej, jag kan verkligen inte förstå hur du resonerar.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Hon förtjärnade det säkert...
We dance to all the wrong songs
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

fisk wrote:
Ramza wrote:Lika stor galenskap att hon väljer att fortsätta träffa en sådan kille som hon VET är aggressiv.
Aggressiv? - Så du menar att därför så skall hon tänka: "Aja, jag är kär i han - då får jag räkna med att han kan ha ihjäl mig?"

Nej, jag kan verkligen inte förstå hur du resonerar.
Kärleken må vara förblindande, men att inte se det uppenbara är idioti.
(inte menat om dig, utan om flickorna)
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Och att sedan lämna den "älskade" är världens lättaste sak? En viktig poäng som spelar stor roll i detta drama.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Jag förstår mycket väl er som tycker att det inte spelar någon roll alls, men jag tror nog alla måste hålla med om att, det var väldigt onödigt.
Att någons farfar dör av cancer vid 85 års ålder är inte samma sak som att någon blir brutalt mördad.

Det sker många mord, visst. Men kändes det inte väldigt onödigt?
Det finns hedersmord och hämnd men detta ut efter vad vi vet verkar endast onödigt.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

Min kusin kände 19åriga killen från fester o så (min kusin bor i sundsvall). De brukade dricka tillsammans osv men inte mkt mer än det.

Min kusin påstår att killen ska ha slagit ut alla hennes tänder i tron om att tjejen inte skulle gå att identifiera då. Har inte läst det i tidningen själv och jag vet inte var han fick det ifrån... men det låter inte alls så förvånande.

Vissa av er har en poäng med det ni säger om att det är flera hundratals som dör mördade varje dag världen över. Men ni ska tänka på att i det här fallet var dom ihop, killen är mentalt frisk (ok då.. man e väl inte frisk om man dödar någon.. men rent medicinskt så är han frisk), och han dödade henne på de mest brutala sätten och hon kämpade för sitt liv in i det sista. Det är lite annorlunda än de flesta andra mord som sker runt om i sverige.. t.ex. 2 män bråkar i en bar och ena drar fram en pistol o skjuter, osv...

Tycker synd om tjejen... hon hade ingen chans för att göra så mycket åt saken. Killen visade säkert inte att han var aggressiv från början. Han var väl helt normal. Hon älskade honom förmodligen men när han visade sin andra sida försökte hon göra slut, han smörade och lovade, de blev ihop igen... han blev aggressiv än en gång och då ville hon göra slut definitivt, hon blev mördad.

Nu... hur många skulle ens tänka sig att de kommer att bli mördade när de gör slut??? Jag tror knappast att hon var beredd på det.

Media har uppmärksammat det väldigt mycket.. det håller jag med om. Men jag ser det inte som något negativt.
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
User avatar
Svartvit
Posts: 49
Joined: 2003-09-15 0:36:30
Location: Djungeln

Post by Svartvit »

Mord, dråp, olyckshändelser, massmord, tortyr, folkmord, krig... det händer varje dag. Dags att vakna upp?
If a man should conquer in battle a thousand and a thousand more, and another
man should conquer himself, his would be the greater victory, because the
greatest of victories is the victory over oneself.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Svartvit wrote:Mord, dråp, olyckshändelser, massmord, tortyr, folkmord, krig... det händer varje dag. Dags att vakna upp?
Så bara för att det är vardagsmat med mord, etc så ska vi inte reagera över det? Njea, det håller jag inte med om. Det är jobbigt om man lipar floder över varje dödsannons i tidningen men att reagera över något så nära och så brutalt är dumt enligt dig? Tror du att vi (exkl. du) kan få en bättre värld om vi bara accepterar dagens läge?

Förresten, ditt inlägg lät som någon fjortiz hade skrivit det.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
Post Reply