Full kontroll över surfningen...

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Oakleaf
Posts: 65
Joined: 2002-03-12 10:41:29

Full kontroll över surfningen...

Post by Oakleaf »

Finns det något program som man kan använda för att se vart någon har varit på Internet? Typ nåt liknade som History, plus att man kan se vilken tidpunkt han/hon var där. Plus att man ska inte kunna radera infon om man inte kan Admin. lösenordet...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

De flesta glömmer bort att radera temporary internet files samt cookies.
Den infon torde vara tillräcklig för att spåra det mesta i internetanvändningsväg.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Svenne
Posts: 216
Joined: 2002-03-10 20:46:40
Contact:

Post by Svenne »

Oakleaf ska du se ifall de ha vatt inne på porr eller¿ ;-)
Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz |
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB | Asus P5B-V |
Gainward GeForce 8800GTS 640MB @ 625/1000 |
OCZ gameXstream 700W | Cooler Master Stacker |
Asus MW221U |
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

jag testade ett program en gång som heter "appstraka" (ja, det stavas så), då kunde jag se var folk hade surfat, varje knapptryckning på tangentbordet sparades.. det har kanske blivit annorlunda nu..
download.com wrote:AppsTraka is a powerful security program you can use to get a very clear picture of how others are using your computer. You can set it up to log all open windows, including title, time, and duration, and to save screenshots of your desktop at a regular interval of your choosing.

Beyond surveillance, AppsTraka allows you to deny access to any programs on your computer, based on the current user. You can simply deny access altogether, impose a time limit, or require a password to access any program you add to the secured list. You can also hide items from the Start menu and select drives. You can run AppsTraka in stealth mode, making the program all but undetectable, or make it as visible as you wish, complete with warning messages.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Post Reply