Ännu ett onlinespel - http://logd.agren.se

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

pync wrote:Men om du nu kan allt detta och är så duktigt varför är det ingen som vill anställa dig?

Jag påstår inte att du laddar ner porr. Jag påstår inte att du laddar ner porr.
Människor som ofta upprepar sig själva har en tendens att vara fast i det förflutna.
Aotearoa - tino rangatiratanga
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

fisk wrote:
pync wrote:Men om du nu kan allt detta och är så duktigt varför är det ingen som vill anställa dig?

Jag påstår inte att du laddar ner porr. Jag påstår inte att du laddar ner porr.
Människor som ofta upprepar sig själva har en tendens att vara fast i det förflutna.
Människor som har en tendens att ofta upprepar vara fast i det förflutna sig själva har en tendens att vara fast i det förflutna. Tendens. Människor.

ctrl+c har talat. Fisk, seriöst, jag orkar inte flamea idag, du är söt. :-*
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

pync wrote:Människor som har en tendens att ofta upprepar vara fast i det förflutna sig själva har en tendens att vara fast i det förflutna. Tendens. Människor.

ctrl+c har talat. Fisk, seriöst, jag orkar inte flamea idag, du är söt. :-*
Tack pync, men egentligen ägde jag dig - och du blöder inombords.
Förlåt!
Här har du plåster: ====[ ]====

;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

fisk wrote:
pync wrote:Människor som har en tendens att ofta upprepar vara fast i det förflutna sig själva har en tendens att vara fast i det förflutna. Tendens. Människor.

ctrl+c har talat. Fisk, seriöst, jag orkar inte flamea idag, du är söt. :-*
Tack pync, men egentligen ägde jag dig - och du blöder inombords.
Förlåt!
Här har du plåster: ====[ ]====

;)
Känner du dig uppfylld nu när du ägt mig?
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Kan ni sluta fördärva min fina tråd nu? ;)
hej.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

*host*

On topic: Det är häftigt när man har ~10000 cash och har de bästa vapnen - då känner man verkligen att man blir glad när man får ytterligare 4000 för att man slaktar lite monster :/

Skojigt spel som fungerade bättre som door (/spel 1gång / dag kanske) - nu blir det lätt att överspela.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident wrote: Nähädu, det där ordet finns inte i SAOL. Själv slutar jag inte förän jag har dödat BigotBird
Det var fan vad man var populär då... och jag kan inte sluta innan jag säkrat min position. Men skall du döda mig får du allt komma ikapp. så länge det är mer än fem levels mellan oss dödar du ingen.
Eller så kanske jag skall be Linc radera min karaktär så ingen kan ta och döda den när jag drar mig ur. Nåja, jag håller på ett tag till. Först nu börjar man få vettiga titlar och kunna köpa vapen som inte heter larv.

Hur som helst, att bli dödad rör mig inte i ryggen, jag har blivit dödad av farmboys. men däremot så vill jag gärna inte bli omsprungen av någon av er. Är föresten på väg att varva Yuffie. ;D
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Svartvit
Posts: 49
Joined: 2003-09-15 0:36:30
Location: Djungeln

Post by Svartvit »

Någon satte en bounty på mig.
Och BiggestBird, du är en död man när jag får tag på dig.
If a man should conquer in battle a thousand and a thousand more, and another
man should conquer himself, his would be the greater victory, because the
greatest of victories is the victory over oneself.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Men vad har jag gjort dig Svartvit?
Det måste vara tusen år sedan jag attackerade dig senast. Vi är ju aldrig på samma level ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Svartvit
Posts: 49
Joined: 2003-09-15 0:36:30
Location: Djungeln

Post by Svartvit »

Big_Bird wrote:Men vad har jag gjort dig Svartvit?
Det måste vara tusen år sedan jag attackerade dig senast. Vi är ju aldrig på samma level ;)
Jag tror att jag vet din hemlighet. När jag fått den där draken igen så ska jag se om det stämmer.
If a man should conquer in battle a thousand and a thousand more, and another
man should conquer himself, his would be the greater victory, because the
greatest of victories is the victory over oneself.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Har jag en hemlighet?
Skicka ett mess på Ye Old Mail så talar jag om ifall den stämmer. :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag lägger ner nu. Det var kul att spela med er, men som fisk säger så blir det upprepning till slut. Puss på er.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag kommer förlora min ledarposition nu... åker bort över helgen. Men jag kommer i alla fall alltid ha besegrat Diss och Pync :)
Själv finner jag upprepningen rofylld.
Efter ett tag blir det något Zen-artat med att spela Logd.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Dissident wrote:Jag lägger ner nu. Det var kul att spela med er, men som fisk säger så blir det upprepning till slut. Puss på er.
Jag lade ner för några dagar sen. Jag hade otur i för många dagar i rad och jag var för hopplöst mycket sämre än Biggy. Men det va roligt i början.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag saknar lite funktioner som orginalet har.. t ex att pvp'a någon som är online, och att flörta/gifta sig med ngn annan spelare. ;) Och alla extradörrar!

Om de fixade sådana saker tror jag att spelet skulle bli mer hållbart. Jag håller med er om att detblir lite väl enformigt till slut.
hej.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Hur pass stora är möjligheterna att ändra i nuvarande versionen?
Lägga till funktioner, monster vapen och liknande?
Vilken info måste matas in i databasen, hur pass väldokumenterad är koden osv...
Tycker vi borde lägga till lite 64-baserade karaktärer osv...
tänk att få mäta sin styrka med axman till exempel ;)
kanske istället för draken?

Gå in i skogen och dänga upp pyncen vore ju julafton för mig :)

Vi borde, om vi vill fortsätta Logda, göra lite egna tweaks. Jag har önskningar på egna creatures till exempel. Bara så man känner att det utvecklas, annars kommer bara stofiler sitta kvar till sist (jag som nu snart måste jaga ikapp DeFlex och Thorulf)

Kan vi inte, vi som är tillräckligt dumma i huvudet ;), sätta oss ner med den här tråden som forum och utveckla 64-Logd?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Monster (creatures) är mycket lätt att lägga till, det görs enkelt i adminpanelen. (Jag la till en csfjortis för någon vecka sen :)

Koden är väl ganska obefintligt dokumenterad, men den är inte så avancerad att det tar lång tid att sätta sig in i. Jag har inte tid för tillfället att sitta och mecka med detta, men koden som körs på servern just nu är inte modifierad, så den som vill kan bara ta ner koden (0.9.7+jt) från deras sf-sida och pula. Hittar ni på något kul tar jag gärna in det på "vår" logd-server.

Men som sagt, creatures, mounts (de hästar/ponnys man kan köpa) och armor/vapen går att redigera genom adminpanelen.
hej.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

kul spel, men även jag la ner det för ett par dagar sen för att det blir för enformigt.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Post Reply