Har ni sett nåt UFO?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Mackan
Posts: 445
Joined: 2002-03-07 23:34:16
Contact:

Post by Mackan »

Jo jag har läst en hel del, och ca 99% har en naturlig förklaring.
Men kolla gärna på www.ufo.se där finns det lite bilder och intressanta
artiklar, både gammalt och nytt...
User avatar
R3c
Posts: 451
Joined: 2002-03-07 22:51:20
Location: Borås
Contact:

Post by R3c »

hmmmm ................................ ja en i min klass ;D
han e 100% UFO
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

R3c wrote:hmmmm ................................ ja en i min klass ;D
han e 100% UFO
Hur vet du då att han går i din klass?
Flyger han bara eller? ::)
User avatar
R3c
Posts: 451
Joined: 2002-03-07 22:51:20
Location: Borås
Contact:

Post by R3c »

Maqe2 wrote:
R3c wrote:hmmmm ................................ ja en i min klass ;D
han e 100% UFO
Hur vet du då att han går i din klass?
Flyger han bara eller? ::)
hmmm japp ;D
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Jag tycker att tanken på att vi skulle vara ensamma i ett oändligt stort universum med massor av planeter som skulle vara beboeliga (ordval?) är dum, däremot att någon ras skulle kunna utveckla teknik som gör att man kan färdas mellan stjärnorna på 2 sek är lika löjlig, kommer aldrig hända.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Cube
Posts: 222
Joined: 2002-03-08 13:49:37
Contact:

Post by Cube »

Ja vem vet vi kanske bara är en "olycka" att universum inte skulle ha nåt liv... bara tomt och öde utan tid ::)
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Hur kan vi påstå att vi vet vad som händer långt ute i rymden? Vi tror bara. Tror. Använd det ordet istället för "Vet" i fortsättningen, tycker jag. Hur kan vi säga att det är osannolikt att något skulle hända, till skillnad från något annat? Man måste se objektivt på saken, och då tycker åtminstone jag att.. ingenting är omöjligt. ;)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
chaos
Hedersbit
Posts: 287
Joined: 2002-02-19 21:12:56
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chaos »

fred wrote:Hur kan vi påstå att vi vet vad som händer långt ute i rymden? Vi tror bara. Tror. Använd det ordet istället för "Vet" i fortsättningen, tycker jag. Hur kan vi säga att det är osannolikt att något skulle hända, till skillnad från något annat? Man måste se objektivt på saken, och då tycker åtminstone jag att.. ingenting är omöjligt. ;)
Hmm.. har bara sett något rött ljus som åkt genom luften snabbt, säkert inget ufo men något var det iallafall :)

Tidsmaskiner är omöligt, tid existerar ju inte :)
User avatar
Or1oN
Posts: 313
Joined: 2002-03-07 23:30:50
Contact:

Post by Or1oN »

UFO= behöver inte ens vara ett rymdskep ;D

det kan vara "vad" som hälst ett ljus kan väll oxo sägas som UFO lr har jag fel? ;D
Intel P!!!! 2.4 c
Abit Ic7-max3
POV GeForce4 Ti4200 128Mb DDR 3.3ns
Corsair XMS4000 DDR-DIMM 256MB PC4000*2
Western Digital Caviar XL 80.0Gb 7200rpm
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Hmm, alltså .. WTC videon var ju minst sagt intressant ... flög förbi jekligt snabbt ... Undrar vad det var . Visst det går att fejka .. Humma
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

att vi är ensamma i universum är närmast omöjligt. Man har ju upptäckt stora moln med organisk materia sväva runt ute i rymden, div. aminosyrer m.m. Utomjordiska aminosyror har också hittats på meteoriter som slagit ner på jorden, kan tänkas att livet på jorden börjde med en sådan meteorit innehållandes livets byggstenar.
Jag har själv inte sett nåt UFO, men min mormor (!) såg ett när hon var liten, har för mig att det var hon och hennes syster som var ute och åkte spark när ett starkt ljussken dök upp på himlen ovanför dem och nästan bländade dem.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
TomatVadå
Posts: 518
Joined: 2002-03-31 16:33:07
Location: Kungsör
Contact:

Post by TomatVadå »

Borde ju heta OFO inte UFO...vi bor ju i Sverige ;D

UFO=Unidentified Flying object
OFO=Oidentifierat Flygande objekt
Hasta la victoria siempre
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Bara tanken på att vi, det organiska liv som finns på jorden, skulle vara det enda som existerar i ett till synes oändligt universum är faktiskt fullständigt absurd.

Man är troligen rätt naiv om man påstår annat. Som det upprepas åtskilliga gånger i Carl Sagans bok "Contact", "If we're all alone in the universe with no other intelligent life, it would be an awful waste of space".

Att det forssat vatten på mars råder det ingen tvivel om, frågan är bara när och under vilken tidsepok, troligen har det då även existerat någon form av liv, troligen inte vad vi skulle kategorisera som "intelligent" men ändock liv.

Jag är fullständigt övertygad om att det finns liv där ute, t o m civilisationer där ut - lika mycket som vi själva existerar. Lite ironiskt och "off the record" skulle man kunna klämma in Kalles (från Calvin & Hobbes) bevingade ord om "att det säkraste beviset på att det finns utomjordingar i yttre rymden är att de inte kontaktat oss", där han mycket djupt återspeglar på vad människan gör med sitt levnadsyta.

Oj då, blev mycket - men detta är ett ämne jag gärna debatterar :)
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Or1oN wrote:UFO= behöver inte ens vara ett rymdskep ;D

det kan vara "vad" som hälst ett ljus kan väll oxo sägas som UFO lr har jag fel? ;D
Om det är något som du/ingen vet vad det är och det flyger så är det ett "UFO"...
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

Obildat folk tror att de ser ufon hela tiden då de är ute på öppet och lungt hav. Då ser båtarna i horisonten ut att åka i luften med det du ser är jordens lutning, ett bevis på att den är rund.
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Under gulfkriget ökade dessa "ufo-rapporteringar" markant, rätt smart av USA faktiskt. Vilket land skjuter ner ett ufo ?

Med dessa spaningsbaserade "ufona" kunde den usa-ledda fn-koalitionen mot Irak tämligen lätt scouta över terräng..

Men för att komma till mellanöstern var de givetvis tvungna att flyga över usa och europa,.. människor med kameror och vilda fantasier finns det överallt..

Fortsätt diskutera i tråden, det här är ju intressant vettja :))
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

jag såg nog nått konstigt en ggn fast något ufo var det nog ej men flög riktigt jävla snabbt och sedan typ såg jag det inte mer tittade runt typ på hela himlen men såh g inte grejen. Det var natt men det kan ju hända att det var nått jävla cp med mitt öga typ elelr sånt skit ni vet man får när man gnuggar ögonen eller liknande inte vet jag eller var det bara min hjärna som lurade mig totalt
men hur som helst så tror jag ej på att det finns utomjordingar på denna planeten men det finns säkert massor med olika raser någon annanstans i rymden
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Pixter wrote:jag såg nog nått konstigt en ggn fast något ufo var det nog ej men flög riktigt jävla snabbt och sedan typ såg jag det inte mer tittade runt typ på hela himlen men såh g inte grejen. Det var natt men det kan ju hända att det var nått jävla cp med mitt öga typ elelr sånt skit ni vet man får när man gnuggar ögonen eller liknande inte vet jag eller var det bara min hjärna som lurade mig totalt
men hur som helst så tror jag ej på att det finns utomjordingar på denna planeten men det finns säkert massor med olika raser någon annanstans i rymden
I WANT TO BELIEVE :)

Frågan är bara var de finns!
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
CrYpTeP
Posts: 240
Joined: 2002-04-11 15:39:09
Location: Bjärnum
Contact:

Re: Har ni sett nåt UFO?

Post by CrYpTeP »

The_Cube_2001 wrote:Ja har ni sett nåt konstigt eller UFO-likt så skriv gärna om det. Det är alltid lika kul :). Eller om ni har nån bra läng till nåt mystiskt UFO liknande :D
Jo då jag har sett en massa ufon dom kommer när jag nyper servitrisen i röven när hon bär på tefat
;D :o ;D :o
**AMD64 3200+ @ 2.5 ghz ** Noname Minne 512MB** ASUS KV8 Deluxe ** Leadtech 6800LE ** THERMALTAKE ARMOR ** PS2 ** Jens Of Sweden MP110 ** Z1010 **
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Har ni sett nåt UFO?

Post by chrono »

CrYpTeP wrote:
The_Cube_2001 wrote:Ja har ni sett nåt konstigt eller UFO-likt så skriv gärna om det. Det är alltid lika kul :). Eller om ni har nån bra läng till nåt mystiskt UFO liknande :D
Jo då jag har sett en massa ufon dom kommer när jag nyper servitrisen i röven när hon bär på tefat
;D :o ;D :o
Det där tyckte du var skitskoj, erkänn :)
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

Jag såg en liten ljusboll på himlen en gång men jag tror inte att det va ett UFO
Nix
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

måste få tipsa om en bok jag läst. Det kommer en dag... som är skriven av Eugen Semitjov. Den inehåller fakta om hur SETI och dess föregångare kom igång, om både USA's och Rysslands letande efter utomjordiskt liv, samt en hel del tankegångar om hur livet uppstod på denna planet. Och mycket mycket mer.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
RazorCow
Posts: 51
Joined: 2002-03-18 22:49:15
Contact:

Re: ufogrejs

Post by RazorCow »

Chansen till att det inte skulle finnas liv på andra ställen i universum är ganska liten.

Kraven som finns för att husa liv på en planet är inte särskilt stora. I vårt solsystem finns tre planeter som anses vara/varit lämpliga för liv. De planeterna är Venus, Jorden och Mars. Allt som behövs är rätt temperatur, aminosyros (om det ens behövs, det vet man ej) och vatten.
Mer än så behövs inte.

Drake hade en intressant teori. Han gjorde en formel för hur många civilisationer som skulle kunna finnas i vår galax JUST NU. Inte för tiotusen år sedan, inte för en miljon år sedan utan nu. Det står förklaringar på sidan om vad varje variabel står för.

http://www.seds.org/~rme/drakeeqn.htm

Kolla in den sidan om ni vill!

Det är otroligt mycket svårare att bevisa att det INTE finns liv i vår galax än att det faktiskt skulle finnas. Man vet ju tom inte ens om det finns liv på andra planeter i vårt solsystem.

Om man då ska tänka sig att det inte skulle finnas liv någon annanstans i universum så borde man nog tänka efter en extra gång. Av vad man sett hitills så består universum av mer än 115miljarder galaxer. Och det är bara en underdrift, eftersom det troligtvis finns galaxer bortom de galaxerna man kan se, vilkas ljus inte ens nått vår lilla planet!

För mig är det svårt att ens tänka sig hur stort universum är... Dessutom är det svårt att tänka mig att vi, på vår jord bara har levt inte ens en sekund av universums fulla livslängd.

SÅ!
p4 3.0c | Abit IC7-G | 1024MB DDR-RAM | 80gigs WD special edition, 80gigs Seagate Barracuda, 160gigs Maxtor diamondplus 9 | SBlive! 1024 | Radeon 9800 pro
User avatar
Boltmaker
Posts: 109
Joined: 2002-03-29 21:17:21
Location: Smedjebacken ursprungligen,,,

Post by Boltmaker »

Ja faktiskt så kan man nog säga att jag såg ett ufo när jag var liten ( typ 18år sedan/ är 28 nu ) efterssom ingen kan förklara vad det var,,,
det var en kväll vid nio tiden, (halvmörkt) som jag kom gående & råka titta uppåt, då såg jag 4 st lampor som lyste på himlen dom bildade en kvadrat med ca 2 cm mellan sig ( alltså jämförelse som jag såg fram för mina ögon, i verkligheten måste det ha varit åtskilliga meter imellen )
den färdades väldigt långsamt framåt, tillslut försvann den ur synhåll.
kan tillägga att det var helt lungt & stilla den kvällen, men inget hördes från den/det.
Ett flygplan? nja det brukar ha lampor som blinkar ute på vingar & stjärtfenor, men det här var nåt med ett fast sken på alla lampor samt samma avstånd mellan alla 4.
Kommer ihåg att jag kände mig väldigt illa till mods då, & när jag kom hem så berätta jag vad jag sett,,, alla skrattade åt mig. Jag blev så arg att jag bara nämt det här ett fåtal ggr sedan dess.
Efterssom sånt som inte kan beskrivas som nåt man känner till så tycker jag att det var ett UFO, fast det mycket väl kunde ha haft sin naturliga förklaring. ( enda gången som jag sett nåt av denna typ )
- IN HOC SIGNO VINCES -
User avatar
Skywalker[TSG]
Posts: 227
Joined: 2002-03-08 2:11:37
Location: stockholm
Contact:

Post by Skywalker[TSG] »

Vi vet ingenting om rymden

alltså bara för att vi på jorden behöver vatten och syre innebär inte att
det är så på andra planeter

det finns säker varelser som lever i sjävla rymden oxå
människan är som en liten fjärt som bara under det senaste 300åren har utvecklats
Post Reply