Förstår inte vad som hänt...

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
Vanasarn
Posts: 55
Joined: 2003-01-23 22:34:45

Förstår inte vad som hänt...

Post by Vanasarn »

Satt och lekte lite i HTML, kollade in en gammal version av hemsidan som jag skall skapa. Bestämde mig för att kopiera alla filer så att jag kunde leka med de nya... Sedan vart det bara konstigt...

Det såg ut så här: Rätt . Vilket det skulle fortsätta att göra.
Men helt utan förvarning såg det ut så här: Fel . Vet inte varför det blev så, vet någon av er?

Källan till sidan.
<html>
<head>
<title>Welcome to the Aina Amarth</title>
</head>

<bgcolor="#FFFFFF" text="#0000FF" link="#0000FF" vlink="#FFFFFF" alink="#FFFFFF">
<center>
<table border="0" cellpadding="2" width="500">
<tr>
<td>
<br><br><br><p><p><tt>

You carefully unfold the stained and crumpled paper and realize<br>
this was written in a great hurry with a shaking hand.<br>
Many of the words are missing.<p>

"I have been on the run six months now, fleeing for my life.<br>
Still I fear they are closing in..."<br>
Further down you can make out "My travels into the East eventually<br>
led me.....where I came upon ancient ruins....the temple of a<br>
gruesome cult, The Aina Amarth.....littered with corpses of elves,<br>
dwarves and men....still see the fiery eyes of the young man....<br>
sacrificed himself upon the altar..."<br>
The text becomes broken into mere fragments at this point.<br>
"...wicked and prejudiced men....advancing west.....I fear they<br>
might already be...."<br>
<br><br>
<center><a href="public.html" title="The domains of the Aina Amarth">Enter the domains of the Aina Amarth</a></center>
</tt><p><p>
</td>
</tr>
</table>
</p>
</center>
</body>

</html>
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Well, på den ena använder du Frontpage's inbyggda förhandsgranskningsverktyg som för mig och många andra symboliserar allt som suger med Microsoft. Och på en andra använder du IE.

Det är klart att de ser olika ut, och det är självklart att kod som är fin i Frontpage's förhandsgranskningsverktyg ser horribel ut i en browser.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Vad är felet?

Precis som pync säger, frontpage är det sämsta verktyget du kan hitta för webb programmering.
DDS for life!
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Om du menar storleken på texten så kan det bero på att du i internet explorer ställt in textstorleken "större" i menyn Visa -> textstorlek.
Alternativt att storleksmallen i frontpage inte stämmer överens med vad det ska vara egentligen.

Förresten så är det ingen bra idé att länka till BMP-bilder! Spar dem som jpg istället, så går det mycket snabbare att ladda dem. Det tog ju hur lång tid som hellst tyckte jag fast jag sitter på 10Mbit...
borz wrote:...Precis som pync säger, frontpage är det sämsta verktyget du kan hitta för webb programmering.
Jag tycker frontpage är bra. Jag har ju pillat ihop min sida med det ;D
Men jag säger bara: stilmallar. Utan sådana kan sidan se ut i princip hur som hellst hos olika personer.
Vanasarn
Posts: 55
Joined: 2003-01-23 22:34:45

Post by Vanasarn »

Madmodder tack så hemskt mycket! Det har retat mig på andra datorn också :P Hur kan IE ändra det av sig själv?

Pync, anledningen till att jag valde att visa bilden på frontpage, var för att det var så det skulle se ut, med mindre text dvs.

En sak till Madmodder, jag märkte att det tog sjuhelvetes tid att hämta bilderna(var ju tvungen att kolla att länkarna fungerade). Men orkade inte göra om det... Nu vet jag :P

Tack än en gång
Post Reply