Orkar inte bry sig

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Orkar inte bry sig

Post by narius »

Tja
Det är så att jag är inne i en period där jag enbart vill gå under jorden, orkar inte med skolan och allt skit. Det är också nu som jkag har fullt upp i skolan, enbart denna vecka har jag haft ett nationelt prov(ett till imorn), ett so prov, ett engelska glos förhör, ett franska glos förhör.

Hur fan ska jag göra för att åter få energin så att jag ient gör bort och får IG.
SÖkte till mobila med 220påäng. Jag vill gärna höja det. Men just nu känns det som om jag snmare kommer att sänka det.

Snälla hjälp mig.
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Lösningen på dina problem är att inse trivialiteten i kunskapsregistreringen på indoktrineringsanstalterna.

Säg till om du behöver hjälp med det.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

prioritera ämnen.

har du för många ämnen, läs endast de som du tror att du har chans att få bra betyg i, sålänge de du tänkte välja bort är grundämnen.

Försök även att hitta bra litteratur (antingen på internet eller annan ort), som intresserar. Lade märke till det igår när jag skulle plugga kemi. Jäkla skillnad mellan vissa sidor och kurslitteraturen man får.

Du kan även försöka att hitta positiva saker med ämnena du läser, försök hitta någonting som intresserar dig, läs om det du är intresserad av, då tråkar det inte ut dig lika mkt.

lycka till
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

tänk att du bara har en chans på dig...
tänk.. 1 enda chans..
alternativen är att börja om året, ta en linje som du inte kommer att vela ha och leva unket resten av livet och ångra veckorna du inte pluggade.

Planera din tid och plugga råhårt. Tänk att sömn är överskattat och att allt annat går att försumma om du verkligen sätter ett mål.

Och sista tipset är att du stänger av datorn.. tar elkablarna, och lägger undan dem.
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Rensade. Ursäkta alla ni som svarade vettigt på det raderade inlägget.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
cac
Posts: 207
Joined: 2003-12-17 18:48:58
Location: De skånska skogarna.

Post by cac »

pync wrote:Lösningen på dina problem är att inse trivialiteten i kunskapsregistreringen på indoktrineringsanstalterna.
Killen ber om hjälp och du använder de svåraste orden du kan när du svarar...

Finns det någon anledning till att allt känns extra jobbigt? Jag tror att man ska försöka kämpa på, kanske inte bry sig så mycket i om vissa ämnen, men verkligen satsa i de man tycker är roliga. Tyvärr är högstadiet upplagt så att allting är uppbyggt på behavioriskt lärande, så man har liksom inga valmöjligheter.
Men tänkt positivt, det är bara några månader kvar, sen är det ett härligt sommarlov innan du faktiskt börjar på något du valt själv.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Re: Orkar inte bry sig

Post by rokk »

narius wrote:Tja
Det är så att jag är inne i en period där jag enbart vill gå under jorden, orkar inte med skolan och allt skit. Det är också nu som jkag har fullt upp i skolan, enbart denna vecka har jag haft ett nationelt prov(ett till imorn), ett so prov, ett engelska glos förhör, ett franska glos förhör.

Hur fan ska jag göra för att åter få energin så att jag ient gör bort och får IG.
SÖkte till mobila med 220påäng. Jag vill gärna höja det. Men just nu känns det som om jag snmare kommer att sänka det.

Snälla hjälp mig.
Been there, screwed up, did it again :)
Inte värt det, gör rätt från början är inte alls kul en andra gång.. Ge dig fan på att klara det.. sen efter det får du vara hur energilös du vill ett tag ;)
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

pync wrote:Lösningen på dina problem är att inse trivialiteten i kunskapsregistreringen på indoktrineringsanstalterna.

Säg till om du behöver hjälp med det.
Hur löser det hans problem?
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Dissident wrote:
pync wrote:Lösningen på dina problem är att inse trivialiteten i kunskapsregistreringen på indoktrineringsanstalterna.

Säg till om du behöver hjälp med det.
Hur löser det hans problem?
Då vill han inte gå under jorden längre.

(Duh)
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

pync wrote:
Dissident wrote:
pync wrote:Lösningen på dina problem är att inse trivialiteten i kunskapsregistreringen på indoktrineringsanstalterna.

Säg till om du behöver hjälp med det.
Hur löser det hans problem?
Då vill han inte gå under jorden längre.

(Duh)
I stand collected.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Ett tips från en gammal mobila-elev till en annan... om du känner dig trött på skolan och så nu kommer du nog inte klara av Mobila. Där är det självdiscipin deluxe 2005 som gäller. Ingen rast och ingen ro.
iDon't care about your problems.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Vad är Mobila?
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

1. Gå till biblioteket eller annat ställe där du kan plugga i fred.

2. Priotera ämnen.

3. Sov ordentligt.

4. Lycka till!
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

Dissident wrote:Vad är Mobila?
Mobila Gymnasiet, har för mig att större delen av undervisningen sker på distans, och man ansvarar själv för sina studier.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

real_Escobar wrote:Mobila Gymnasiet, har för mig att större delen av undervisningen sker på distans, och man ansvarar själv för sina studier.
Stämmer, fast det heter Mobila numer. Jag gick där 1999-2002. Stockholm då, finns på 2-3 platser till i landet.
iDon't care about your problems.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Hemskt med mobila, folk behöver utvecklas socialt fortfarande. Känns som det är många folkrädda nurrds som går där - det betyder inte alla.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Untitled
Posts: 21
Joined: 2003-12-07 4:05:46
Location: Där jag inte är önskevärd.

Re: Orkar inte bry sig

Post by Untitled »

narius wrote:Tja
Det är så att jag är inne i en period där jag enbart vill gå under jorden, orkar inte med skolan och allt skit. Det är också nu som jkag har fullt upp i skolan, enbart denna vecka har jag haft ett nationelt prov(ett till imorn), ett so prov, ett engelska glos förhör, ett franska glos förhör.

Hur fan ska jag göra för att åter få energin så att jag ient gör bort och får IG.
SÖkte till mobila med 220påäng. Jag vill gärna höja det. Men just nu känns det som om jag snmare kommer att sänka det.

Snälla hjälp mig.
Och trots allt detta innehar du titeln Lycklig?
Bit ihop är mitt tips, inte för att det kommer bli bättre senare på gymnasiet - utan för att du vill ju inte göra dina föräldrar oroliga. Det var så jag gjorde iaf.

Birth is pain, life is pain, death is pain - it's all the same.
I’m sowing the seeds I take for granted.
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

Jag vet att på mobial behövs 110% självidciplin, dety kommer jag att klara det är bara det att det blir för mycket ibland. Jag har prov upp över öronen, en matte lärare som jag hatar och som gör att jag inte orkar bry mig om matten.

/Narius
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

narius wrote:Jag vet att på mobial behövs 110% självidciplin, dety kommer jag att klara det är bara det att det blir för mycket ibland. Jag har prov upp över öronen, en matte lärare som jag hatar och som gör att jag inte orkar bry mig om matten.
Ett utmärkt tillfälle att träna diciplinen då.

Det finns få saker som förändrar sig genom att tänka positivt, det enda som i praktiken fungerar är att lägga ner tid, svett och tårar. Men har man en positiv syn på det hela så blir det såklart lättare ::)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Finns det ingen kurator eller studievägledare som du kan snacka med?
DDS for life!
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

borz wrote:Finns det ingen kurator eller studievägledare som du kan snacka med?

Den kuratorn som finns har jag inge större förtroende för.
Funderar på att ringa ungdoms mottagningen här i stan. Får se om jag gör det.
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Allt det här får mig att tänka på en tuff bild till en tuff artikel i nyaste numret av transition...

Image
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

motionera mera..

börja gå på gym eller jogga ute i skogen. Jag lovar att det hjälper dig.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

lyckegard wrote:motionera mera..

börja gå på gym eller jogga ute i skogen. Jag lovar att det hjälper dig.
Får ta och testa det.
Kan ta ett varv på el ljuspåret imorn.
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Re: Orkar inte bry sig

Post by lillis »

Untitled wrote:Birth is pain, life is pain, death is pain - it's all the same.
Awwww....

Jag känner igen mig, var likadant sista terminen i nian för mig också. Jag slappade och lyckades ändå höja mig, antar att det jag gjorde bra i sexansjuanåttan gjorde att lärarna var snälla mot mig..
Post Reply