DvDn försvinner?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Freez_
Posts: 233
Joined: 2002-06-30 17:22:00
Location: STHLM

DvDn försvinner?

Post by Freez_ »

Lider av stora problem min dvd spelare försvinner och när jag försöker instalera om den så står det att den är inaktiverad, och när man försöker aktivera den så står det att det inte går..

Har testat att omformatera då funka den ett tag sedan efter några reboots så försvann den igen.

Kör Win Xp Home,
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Testat att köra den på nån annan dator? Vilka drivrutiner använder du?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Guest

Re: DvDn försvinner?

Post by Guest »

Freez_ wrote:Lider av stora problem min dvd spelare försvinner och när jag försöker instalera om den så står det att den är inaktiverad, och när man försöker aktivera den så står det att det inte går..

Har testat att omformatera då funka den ett tag sedan efter några reboots så försvann den igen.

Kör Win Xp Home,
glappande idekabel kan det va. *peka på sin jättedumma cd-rom med kass idekabel*
User avatar
crossfire
Posts: 1609
Joined: 2002-11-24 15:07:46
Contact:

Post by crossfire »

Kolla kabeln som avatar säger och kolla jumpringen så att den inte är på cableselect typ, det kan störa, utan sätt den på rätt.
AMD XP2700+, DualDDR 2x512mb PC3200 Kingston, Epox-8rda+ Nforce2, Radeon 9600xt, Chieftec Dragon - Silver
.Undrar du vad jag pysslar med på bilden? Titta här.
Post Reply