Gratis SMS?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Gratis SMS?

Post by höken »

Någon som vet vart man kan skicka gratis SMS över nätet utan att behöva registrera sig och sånt tjafs?
User avatar
Kimball
Posts: 274
Joined: 2002-10-14 22:49:22
Location: Oskarshamn
Contact:

Post by Kimball »

spray tillåter 1 gratis/dag.
Icq vet jag inte om de funkar? Har för mig jag skickat genom de någongång iaf, dock längesedan.
User avatar
peak
Posts: 1321
Joined: 2002-03-07 22:51:47
Location: Borås

Post by peak »

www.telia.se 4 sms/dag
www.halebop.se 3 sms/dag
Asus A8Ne, AMD 64 3200+@4000+, 1024Mb, Gainward Geforce 6600GT GS, Antec Sonata
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Re: Gratis SMS?

Post by borz »

höken wrote:utan att behöva registrera sig och sånt tjafs?
DDS for life!
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Mitt svar: nej! Finns inga tjänster som passar in under de kriterierna du nämner...
DDS for life!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Ni måste tänka så här: hade det funnits hade alla använt det och de hade blivit överbelastade och tvingats stänga.
Guest

Post by Guest »

Dissident wrote:Ni måste tänka så här: hade det funnits hade alla använt det och de hade blivit överbelastade och tvingats stänga.
lycos hade det i 2-3 månader för några år sedan.. nästan alla jag kände brukade/missbrukade det :D
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag har sett ett sånt ställe där man inte behöver registrera sig, iaf inte på 5-6 år, däremot har jag sett ett flertal där man måste registrera sig först.

För ungefär 5-6 år sedan fanns det ett flertal såna ställen som tillät ett obegränsat antal SMS till alla operatörer på klotet. Den jag minns mest är en som site som låg på *.za som först inte krävde login, men deras tjänst överlastades och dom tvingades börja med login.
Efter ett tag fick man begränsa antalet SMS för att folk använde tjänsterna till att bomba varandra med hundratals SMS om dagen (skriv meddelande, tryck skicka, tryck back, tryck skicka osv. så man kunde få iväg 15-20 SMS per minut).
Det sista jag minns var att Telia spärrade gratisSMS från sitt nät, då blev det inte intressant längre och jag la ner det hela.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Hmm okej.
Den största anledningen till att jag inte vill registrera mig just nu är att jag inte har tillgång till min mail förrän nästa vecka.
Det brukar ju alltid vara så att det skickas ut ett bekräftelsemail som man måste läsa....
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

höken wrote:Hmm okej.
Den största anledningen till att jag inte vill registrera mig just nu är att jag inte har tillgång till min mail förrän nästa vecka.
Det brukar ju alltid vara så att det skickas ut ett bekräftelsemail som man måste läsa....
Skaffa dig en skräpmail då (oboj.net, hotmail)? Eller skaffa dig ett halebop som du kan sms:a som en tok för en fast avgift i veckan/månaden (om de nu har kvar det?).
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

elvenman wrote:
höken wrote:Hmm okej.
Den största anledningen till att jag inte vill registrera mig just nu är att jag inte har tillgång till min mail förrän nästa vecka.
Det brukar ju alltid vara så att det skickas ut ett bekräftelsemail som man måste läsa....
Skaffa dig en skräpmail då (oboj.net, hotmail)? Eller skaffa dig ett halebop som du kan sms:a som en tok för en fast avgift i veckan/månaden (om de nu har kvar det?).
Jo men jag har en webbmail som heter <namn>@sverige.nu men sedan några månader tillbaks kan jag inte använda den, jag kommer in och sådär, men inkorgen vägrar visa sig (alla datorer, alla webbläsare).
Kanske ska skaffa en till någon gång, frågan är bara om man orkar...
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

höken wrote:Jo men jag har en webbmail som heter <namn>@sverige.nu men sedan några månader tillbaks kan jag inte använda den, jag kommer in och sådär, men inkorgen vägrar visa sig (alla datorer, alla webbläsare).
Kanske ska skaffa en till någon gång, frågan är bara om man orkar...
Det är ju inte så mycket jobb med att fixa en tillfällig skräpmail, tar någon minut bara. Halebop tror jag löser registreringen via telefon.. att du får lösenord via sms.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

tkh wrote:
höken wrote:Jo men jag har en webbmail som heter <namn>@sverige.nu men sedan några månader tillbaks kan jag inte använda den, jag kommer in och sådär, men inkorgen vägrar visa sig (alla datorer, alla webbläsare).
Kanske ska skaffa en till någon gång, frågan är bara om man orkar...
Det är ju inte så mycket jobb med att fixa en tillfällig skräpmail, tar någon minut bara. Halebop tror jag löser registreringen via telefon.. att du får lösenord via sms.
Hmm okej, ska kolla in det där.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

men egentligen, orka sitta och poppa iväg massa sms, skickar kanske 5 st. i månaden men så finns det dom som skickar hur mycket som helst, men alltså varför inte ringa?
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Post Reply