TIPS: Utförsäljning på dustin mellan 12-17

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Axman wrote:Men den kostade 500 för en stund sedan så.
Ok, Dustin + rea har samma pris som NetOnNet utan rea. :-)
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

fredrik wrote:
Axman wrote:Men den kostade 500 för en stund sedan så.
Ok, Dustin + rea har samma pris som NetOnNet utan rea. :-)
Sen att dustin är mycket trevligare att göra med spelar inte så stor roll... ;D
DDS for life!
User avatar
Tha_Hool
Posts: 278
Joined: 2002-03-08 22:41:06
Location: Ersboda - Umeå
Contact:

Post by Tha_Hool »

Företagare räknar aldrig priser med moms (om han inte säljer till en privatperson).

Momsen är statens pengar och det som är intressant är pris exl moms för det är det varan kostar.

I slutet av momsredovisningsperioden avgörs om man får tillbaka skatt eller ska betala in mer skatt..

Du kan ALDRIG handla utan moms som företagare.. Att momsen bara "försvinner" är en myt.

Hyr mkt momspengar du betalar in eller får tillbaks beror på hur mycket du omsatt mm..
...Gubbe....
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Tha_Hool wrote:Företagare räknar aldrig priser med moms (om han inte säljer till en privatperson).

Momsen är statens pengar och det som är intressant är pris exl moms för det är det varan kostar.

I slutet av momsredovisningsperioden avgörs om man får tillbaka skatt eller ska betala in mer skatt..

Du kan ALDRIG handla utan moms som företagare.. Att momsen bara "försvinner" är en myt.

Hyr mkt momspengar du betalar in eller får tillbaks beror på hur mycket du omsatt mm..
Så enkelt är det inte, men det stämmer bra det du säger. Moms betalar man ovsett om na är företagare eller inte.

Förresten fick paketet i måndags...vilket innebär att de skickade iväg paketet samma dag, trots att jag bestälde kl 16.00!!!

Sen vill inte posten köra ut paketet till mig, pga att de omvandlade paketet från företagspaket till postpaket...trots att jag betalat för företagspaket. Skitpost!
DDS for life!
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

borz wrote:Sen vill inte posten köra ut paketet till mig, pga att de omvandlade paketet från företagspaket till postpaket...trots att jag betalat för företagspaket. Skitpost!
Jo tack, jag vet... beställt från inWareHouse ett par gånger det senaste halvåret och dom skickar ju bara som företagspost och f*ttposten kör inte ut till privatpersoner sedan postreformen. Så jävla kasst, och så har dom mage att ta 5,50 för ett frimärke... jag säger då det...
iDon't care about your problems.
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Gnuet wrote:
borz wrote:Sen vill inte posten köra ut paketet till mig, pga att de omvandlade paketet från företagspaket till postpaket...trots att jag betalat för företagspaket. Skitpost!
Jo tack, jag vet... beställt från inWareHouse ett par gånger det senaste halvåret och dom skickar ju bara som företagspost och f*ttposten kör inte ut till privatpersoner sedan postreformen. Så jävla kasst, och så har dom mage att ta 5,50 för ett frimärke... jag säger då det...
Det är ingen riktig post! ::)
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Idag ska jag inte glömma att kolla in Dustins erbjudanden :D
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

höken wrote:Idag ska jag inte glömma att kolla in Dustins erbjudanden :D
Har dom erbjudanden idag också ?
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Ooh ett Microsoft Wireless Optical Desktop Pro för 368,75kr inklusive moms, synd bara att det var ett sånt dära ergonomiskt tangentbord, vettefan om jag gillar det..., jaja beställde ett, får väl se om jag gillar det...
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Dahmer, ett s.k. impulsköp :)
Jag tyckte inte om dagens fredagserbjudanden.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag funderade lite på att köpa laserskrivaren dom har där, men jag har inte riktigt råd... tror jag lägger dom 1400 kronorna på bläck till min bläckstråle istället :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

bara skit idag...
DDS for life!
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

borz wrote:bara skit idag...
Nja, en laserskrivare för 1400 spänn inklusive frakt är ju inte så farligt, och microsoftkeyboarden är inte dålig om man överlever att ha en ergonomisk keyboard.

Men prenumerationen på en datortidning var riktigt lågt, och skärmarna och projektorn var några gånger för dyra för ett impulsköp...

600 spänn plus moms för 512 meg USBminne är inte fel om man behöver ett sådant.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Jepp, måste hålla med där, fast jag inte behöver dessa grejor!

Sen tycker jag att det är roligare att handla från dustin än från något annat bolag, smidigt med returer och reklamationer.
DDS for life!
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Dustin kanske behandlar företagskunder bättre, men när jag som privatperson beställde en dvdbrännare därifrån, så kom den helt utan embalage i en stor kartong, där den förmodligen studsat runt rätt friskt, för när jag spelar upp film via den så hackar ljudet på dom höga frekvenserna. Nu ångrar jag att jag gjorde mig av med den gamla, som spelade upp film problemfritt.
Deras support var så otrevlig, och dom antydde att jag skulle få vänta länge innan dom fixat den, så jag behåller den. Som tur är funkar det att bränna iallafall...

Nån mer som fått grejor helt utan embalage vid postorder?
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

borz wrote:Sen att dustin är mycket trevligare att göra med spelar inte så stor roll... ;D
Jag har 15 minuters gångväg till NetOnNets lagershop, så jag föredrar nog det. :-)
Post Reply