sugen på lite jojo?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

sugen på lite jojo?

Post by zerax »

http://www.hugi.is/hahradi/bigboxes.php ... 8&f_id=901

Kolla in dom japanerna. Helsike. Dom kan sin sak med en jojo. *avis*

(tänkte bara starta denna tråd för jag tyckte det var häftigt med jojos)
Antingen eller. Något av dom
Foto!
User avatar
robin.
Posts: 315
Joined: 2003-01-05 20:34:27
Location: Strängnäs

Post by robin. »

Hehe jo de där japanerna dem kan dem.. Fascinerande folk, med ett otroligt vackert språk! *kär* :P
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

Det var en trevlig video att se.
Så blir det om ett helt folk inte gör annat än att sitta hemma.
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Herrejävlar, de killarna kunde joja.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
Rikard2
Posts: 21
Joined: 2003-06-23 18:29:59
Location: Sundsvall

Post by Rikard2 »

fluffet wrote:Hehe jo de där japanerna dem kan dem.. Fascinerande folk, med ett otroligt vackert språk! *kär* :P
Kanske vackert, men båda är helt sämst om man kollar hurpass "effektiva" de är. Kanji tillexempel är helt värdelöst om man kollar på våra bokstäver. Deras böjingsformer också ävldigt dåligt konstruerade.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Rikard2 wrote:
fluffet wrote:Hehe jo de där japanerna dem kan dem.. Fascinerande folk, med ett otroligt vackert språk! *kär* :P
Kanske vackert, men båda är helt sämst om man kollar hurpass "effektiva" de är. Kanji tillexempel är helt värdelöst om man kollar på våra bokstäver. Deras böjingsformer också ävldigt dåligt konstruerade.
Ja, men det är inte inne att tänka så. Du måste säga att de är spännande och bättre än oss.
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

Västvärlden är infesterad av Otakus.
Det är en grupp människor som tar kurser i japanska och upphöjer allt från Japan som mästerligt, oavsett om det är bra eller inte. De utstöter regelbundet gälla tjut som bara de själva och de med hörselskador kan missta för japanska. Jag vill inte kalla dem för en sorglig samling, de är nämligen lyckliga i sin fanboyism. De må se sorgliga ut för omgivningen, men för dem är lycka ännu en fansub av Naruto.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

lurvy wrote:Västvärlden är infesterad av Otakus.
Det är en grupp människor som tar kurser i japanska och upphöjer allt från Japan som mästerligt, oavsett om det är bra eller inte. De utstöter regelbundet gälla tjut som bara de själva och de med hörselskador kan missta för japanska. Jag vill inte kalla dem för en sorglig samling, de är nämligen lyckliga i sin fanboyism. De må se sorgliga ut för omgivningen, men för dem är lycka ännu en fansub av Naruto.
Du trodde verkligen det där lät poetiskt va?

Japan är ett intressant land, mend det mesta där precis som det mesta här suger. Punkt.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Vad man än tycker om japanerna, men man blir imponerad av deras förmåga att hantera trissorna.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Hade velat se mer med diabolon. Men om man nu ska utse nån vinnare så säger jag helt klart den sista, korta ungen i allt för stor, brun tröja.
Dock var hela skaran av japaner sjukt duktiga.

Edit: förresten: var vad det för låt som spelades i bakgrunden?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

så kan ju jag också göra...
Guest

Post by Guest »

gummiboll wrote:så kan ju jag också göra...

hahahahahahha...
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

rätt coolt va det.. synd på kvallen lite svårt att se trixen ibland för linorna försvann med den dåliga kvallen...

tja roligt å se dom där japanerna som verkligen går in för allt möjligt.. hmm tetris, xtreme-sports, jojo o.s.v..

ps: dom spöar fett på go,, ussh har ingen chans =(
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
robin.
Posts: 315
Joined: 2003-01-05 20:34:27
Location: Strängnäs

Post by robin. »

Rikard2 wrote:
fluffet wrote:Hehe jo de där japanerna dem kan dem.. Fascinerande folk, med ett otroligt vackert språk! *kär* :P
Kanske vackert, men båda är helt sämst om man kollar hurpass "effektiva" de är. Kanji tillexempel är helt värdelöst om man kollar på våra bokstäver. Deras böjingsformer också ävldigt dåligt konstruerade.
Kan hända att det är ineffektivt och så, men det tycker jag att alla språk verkar vara, på ett eller annat sätt. I varje fall de som jag varit i kontakt med... (Svenska, Engelska, Italienska och Japanska)

Man skulle ju kunna skapa ett helt nytt språk, som inte har massa konstiga undantag och dumma regler och så vidare. Men orka? Sen ska man få folk att börja använda det språket också.. Känns som det är mer värt att fortsätta använda de ineffektiva språk vi har idag.
User avatar
pwm
Skribent
Posts: 1261
Joined: 2003-11-22 15:51:44
Location: Umeå

Post by pwm »

fluffet wrote:Man skulle ju kunna skapa ett helt nytt språk, som inte har massa konstiga undantag och dumma regler och så vidare. Men orka? Sen ska man få folk att börja använda det språket också.. Känns som det är mer värt att fortsätta använda de ineffektiva språk vi har idag.
Esperanto kanske?
-Tbred 2700 @ 2.4GHz, 1024MB, WinXP Prof, 800GB
-Tbred 2600 @ 2.225GHz, 1024MB, Linux, 1353GB
-Tbred 1700 @ 1.75GHz, 1024MB, WinXP Prof, 444GB
-P4 3.06GHz, 1024MB, WinXP Prof, 120GB
-PII 2x400MHz, 512MB, Win2k Prof, 79GB
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

pwm wrote:
fluffet wrote:Man skulle ju kunna skapa ett helt nytt språk, som inte har massa konstiga undantag och dumma regler och så vidare. Men orka? Sen ska man få folk att börja använda det språket också.. Känns som det är mer värt att fortsätta använda de ineffektiva språk vi har idag.
Esperanto kanske?
Det finns fler, många fler.

Men det krävs revolution för att några av dem ska vedertas.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
robin.
Posts: 315
Joined: 2003-01-05 20:34:27
Location: Strängnäs

Post by robin. »

pwm wrote:
fluffet wrote:Man skulle ju kunna skapa ett helt nytt språk, som inte har massa konstiga undantag och dumma regler och så vidare. Men orka? Sen ska man få folk att börja använda det språket också.. Känns som det är mer värt att fortsätta använda de ineffektiva språk vi har idag.
Esperanto kanske?
Se så lite man vet egentligen, aldrig hört talas om esperanto.. :P Pratas det nånstans eller är det ett nydligen påhittat språk? Försökte googla lite men hittade bara massa uppslagsverk...

EDIT:
http://www.esperanto-usa.org/ wrote: Esperanto is a language introduced in 1887 by Dr. L.L. Zamenhof after years of development. He proposed Esperanto as a second language that would allow people who speak different native languages to communicate, yet at the same time retain their own languages and cultural identities. Esperanto is four times easier to learn than other languages.
;)
User avatar
phubuh
Posts: 198
Joined: 2002-10-02 19:04:05

Post by phubuh »

Esperanto? Pfft. http://www.lojban.org/
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

pync wrote:Det finns fler, många fler.

Men det krävs revolution för att några av dem ska vedertas.
hahahahahahahahahahaha
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Japan har två saker som är bra, fet elektronikindustri och sushi. Sen har dom kisar och kisor som kan joja :]
iDon't care about your problems.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

... och spela hypersnabb tetris.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Xhargh
Posts: 1177
Joined: 2002-10-21 15:05:32
Contact:

Post by Xhargh »

Såg att det kommit en ny jojo... http://slashdot.org/article.pl?sid=04/04/17/1634212

Sen kommer här lite mer OT... http://www.esperanto.se är en bra start...
Windows 98 på 4.38 MB, Nano98
Post Reply