Golf (inte bilen)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Golf (inte bilen)

Post by Xerbee »

Undrar helt enkelt om det är någon här som spelar golf, har själv börjat för inte så länge sedan. Vad har ni i så fall för hcp? Jag har inte tagit mitt gröna kort ännu men det ska jag nog klara snart.

Det här blev lite kort men ni får gäran fylla ut lite om eran golf kariär ;)
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

på datorn, ja!
DDS for life!
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Post by Thalagor »

Har spelat det några år, dock aldrig särskilt aktivt. Har 26,4 i hcp.
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Spelade mycket när ja gick i skolan har slutat nu tyvär
var nere i 7 i hcp skulle dock inte klara det nu då de va 2 års sen ja spelade
User avatar
Vargen_
Posts: 31
Joined: 2004-05-17 13:16:15
Location: Stockholm
Contact:

Post by Vargen_ »

Spelade en del förut, slutade när jag kom till handicap 30.
A deformed mind's pollution, a wraith of insanity, a decomposing mesh
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by e99mran »

kommer att ta grönt kort i sommar om jag inte släpper det som jag gjort så många gånger tidigare =)
Min dröm din verklighet

c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
Guest

Post by Guest »

brukar spela ibland med pappa på våran golfbana
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

De har öppnat en golfbana + driving range där jag bor.. måste man ha kort för att spela då? vore kanske roligt att testa men vill inte göra stor grej av det.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

hade tänkt börja nu till sommarn... men blir inte så.. har bara tappat intresset för den. dock skulle jag vilja spela på hills 18-hålsbana. hm. fast vette fasen hur lågt hcp man måste ha för det.
och nu har det blivit så krångligt med att börja. och man måste ha 36 i hcp för att få grönt kort och blabla... massa skumt som jag inte orkar med.
karlzone
Posts: 28
Joined: 2003-11-29 10:51:26

Post by karlzone »

Har spelat golf några år, men inte lika aktivt som förra året. Nu har jag 27,4 och är påväg neråt.... tror jag.... :P
User avatar
cac
Posts: 207
Joined: 2003-12-17 18:48:58
Location: De skånska skogarna.

Post by cac »

Varför dyker alla roliga trådar upp när jag har tidspress?

I alla fall, jag har spelat i typ sex år, och har knappt sju i handicap.
Imorse gick jag upp halv sju, bara för att hinna spela innan det blev kö, och det var superhärligt. Gick åtta över, och eftersom mitt spel varit fruktansvärt hela början av säsongen så är jag helnöjd med det.

Var är du medlem då? Banan där jag spelar är lång, det är en nackdel. Eller, på sätt och vis kan man säga att det är en fördel, man kan lättare göra par när man kommer till kortare banor, men å andra sidan, det blir inte lika mycket närspel och järnslag hos oss. Jag slår så pass rakt, att jag föredrar kortare banor, där man måste slå rakt och tänka lite mer, än där det bara är som ett öppet fält med ett hål längst bort. Jag fattar att det är lättare för dom som slår snett, de är bara att panga på, men fortfarande, jag föredrar de andra banorna.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Jag är medlem på Uddevalla golf klubb nu, fyllde år 19maj så jag fick medlemskap då, ska spela på söndag också, får se hur det går. Jag har tagit en sommar kurs på en klubb nära där jag bor så allt jag behöver göra är att gå 2 fadder rundor nu, sen har jag grönt kort. Jag ska spela på St:Jörgen om någon undrar :D

cac vart sa du att du var medlem? Vad jag har hört så ska banan nära mig vara riktigt svår för den är smal och många dogleg hål.

cac jag kan rekomendera Albatros kort hål om du vill spela på en bana där det är klurigare och iom att det är kort hål så spelar man ju bara med järn och tränar närspel riktigt bra, vet inte vart du bor men den ligger i Gbg iaf.

Är det någon som vet hur det nya systemet funkar? Har läst att jag som 36+ medlem spelar från 150m först och sen röd när jag gjort något prov eller vad det var? Finns det inte grönt och vit kort nu eller hur funkar det?
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Xerbee wrote:Är det någon som vet hur det nya systemet funkar? Har läst att jag som 36+ medlem spelar från 150m först och sen röd när jag gjort något prov eller vad det var? Finns det inte grönt och vit kort nu eller hur funkar det?
om jag fattat rätt så ska man spela upp en gång. man går från 150m och ska klara att gå på igenomsnitt fem över par. det är även bunkertest etc. även teorin ska man göra då. om man klarar det får man ett blått kort, vilket innebär att du får gå ut på banan. då har du 2 år på dig att ta dig ner till 36 i handikapp från röd, och det är först då du får ditt gröna kort.
User avatar
maestro
Posts: 490
Joined: 2002-06-24 19:29:20
Location: Linné, Göteborg
Contact:

Post by maestro »

Jag är också biten! Har dock inte blivit mkt det senaste, är mest i stan! Har 31,7 hcp :D , men tycker ändå det är sjukt roligt!
Är medlem i Hofgårds GK för tillfället.
Post Reply