Kontroll

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
mobman
Posts: 21
Joined: 2004-05-22 18:16:46

Kontroll

Post by mobman »

Kontroll
Någon som har sett detta program som går på svt2 om jag inte är helt ute och cyklar. Själv har jag sett det tre gånger nu och tycker att det faktiskt är ett av de bättre programmen som har riktat in sig på just det här. Överlåter snacket åt er och drar mig tillbaka i mitt lilla kyffe.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Har världens sämsta programledare måste jag säga. Bättre var det på Sajbers tid med Felix. Har är nu reporter på Aktuellt om jag inte minns fel.
De har dock kvar två gamla godbitar från Sajber, vad de nu heter (pojken/flickan), och de är de enda vettiga imo. Allt för mycket "löst" folk.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Jag tycker att det är helt ok, inget trams som att: "det här, det är ett d-a-t-o-r-s-p-e-l, det kan skada dina barn om du inte skyddar dem". :)
Det är m.a.o. skönt att de har satt spelintresserade som målgrupp och håller sig till det.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
mobman
Posts: 21
Joined: 2004-05-22 18:16:46

Post by mobman »

Jo, det är det som är det som är så bra med programmet, annars så kan man svaren utantill på alla frågor.
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Recensionerna är tyvärr oftast bara löjliga.. Antingen hinner de inte med särskilt mycket, eller så vet de knappt vad spelet de recenserar heter. :\

Det hela är för kort!

Bra att de har tagit bort "klick, klick, sammanfatta!", för det hatade jag ;P

...tittar mest på det för att se (3-sekunders- :( )-filmer från spel :D
IL1
User avatar
psyke
Posts: 54
Joined: 2004-02-09 22:20:59

Post by psyke »

det vore så mycket bättre med ny programledare och om dom skippade "kändis"-recensenten.
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

Vad är det som är så negativt med honom då?
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

lither wrote:Har världens sämsta programledare måste jag säga. Bättre var det på Sajbers tid med Felix. Har är nu reporter på Aktuellt om jag inte minns fel.
De har dock kvar två gamla godbitar från Sajber, vad de nu heter (pojken/flickan), och de är de enda vettiga imo. Allt för mycket "löst" folk.
Glöm inte Orvar (när han var med... när det nu var) annars känns det som de mest vill visa upp kända människor som spelar spel "någon gång ibland på skoj", utöver spelredaktörerna på Aftonbladet etc. Exepelvis hon från Afrodite om bara verkade känns till Tomb Raider :/

För övrigt skulle de gärna få sätta "Sajbertjejen" (den kvinnliga recensenten) som programledare, både för att hon är bra men även ganska trevlig att titta på ;)
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

digitalaflaesk wrote:Vad är det som är så negativt med honom då?
Jag tycker inte heller det är något fel på honom, precis som recensenterna är han en spelnörd och har accepterat det, vilket funkar för min del :).
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Killen från Ondskan som recenserade Painkiller var tragisk.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

pync wrote:Killen från Ondskan som recenserade Painkiller var tragisk.
Det håller jag iofs med om, han verkade inte så intresserad.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Ni är medvetna om att ni faktiskt inte sagt VEM som är den hemska programledaren, utan bara tar för givet att alla vet vem det är?
Vem är det?
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Första gången jag har sett honom, så jag vet inte vem han är. Men du kan titta på senaste programmet här:
http://www.svt.se/kontroll
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Ååååh, varför ska dom alltid envisas med att köra RealMedia för? Dom tänker verkligen inte alls på oss alternativa ^^
iDon't care about your problems.
Xhargh
Posts: 1177
Joined: 2002-10-21 15:05:32
Contact:

Post by Xhargh »

Gnuet wrote:Ååååh, varför ska dom alltid envisas med att köra RealMedia för? Dom tänker verkligen inte alls på oss alternativa ^^
Du är helt enkelt inte alternativ nog... Det går både med mplayer i linux och real alternative i windows.
Edit: ser att du är MacOS-junkie.. det kanske är lite för alternativt... mplayer finns iaf till OSX, men kanske inte rätt codecs
Windows 98 på 4.38 MB, Nano98
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Alexander Hammarlöf har ett konstigt uttal på "konsoll". Han säger [konso:l] vilket jag inte klarar av.
Det kanske är petitesser, men jag tycker inte att han har nån känsla. Han ställer massa dumma frågor (ibland helt retoriska) och vimlar bort sig bland sina stödkort. Sen gillar jag honom inte rent personligt. Han är skum.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
mobman
Posts: 21
Joined: 2004-05-22 18:16:46

Post by mobman »

Tänkte nämna det där om hans utal jag med men, så petig vill jag inte vara. :P
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

mobman wrote:Tänkte nämna det där om hans utal jag med men, så petig vill jag inte vara. :P
Han har ju inte sagt det bara en gång heller.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Efter ha sett vad som kommer nästa vecka så kan jag dock se fram emot Tommy Ingermarsons recension av CS:CZ. 8)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
mobman
Posts: 21
Joined: 2004-05-22 18:16:46

Post by mobman »

Får se vad han säger om deet. 8)
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

lither wrote:Alexander Hammarlöf har ett konstigt uttal på "konsoll". Han säger [konso:l] vilket jag inte klarar av.
Det kanske är petitesser, men jag tycker inte att han har nån känsla. Han ställer massa dumma frågor (ibland helt retoriska) och vimlar bort sig bland sina stödkort. Sen gillar jag honom inte rent personligt. Han är skum.
Heter förvisso konsol (var bara tvungen) men håller med om att hans uttal är jäkligt mysko, typ konsål eller nått sånt. Sedan tycker jag inte han verkar vara någon "spelnörd" utan enbart en mediakåt programledare som vilken annan och utan att imponera. Känns som alla hans fråor finns skrivna på stödkorten och att han enbart följer manus. Hans jämförelser mellan olika spel (regel: Bara man skjuter i spelet är det likt Half-Life, typ) kan vara väldigt mysko ibland också.
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ZUdminaTor wrote:Heter förvisso konsol
Kanske därav det underliga uttalandet. ;)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Håller med om att programledaren inte är den bästa även om han har förbättrat sig några snäpp sen första programet. Men ni har rätt i att han har ne del flummiga uttal på saker och ting. När dom snackade med Peter Molyneux hade han ju ett nytt uttal på namnet varje gång han sa det. Sen tycker jag det är löjligt att dom ska släpa dit kändisar som ska recensera! Dom är ju totalt inkompententa. Ta t.ex. den där tjejen som hade spelat Euro 2004 (tror det var förra veckan) Hon kunde ju inte berätta ett piss om spelet. Bara att det var ett fotbollsspel och att man var tvungen att passa mycket. Nej usch!! Ut med dom och låt dom som kan testa spel istället.
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

fisk wrote:Jag gillade den här länken: http://www.albinoblacksheep.com/flash/apple.php


HAHAHAHAHHAHAHAHHA ;D :o :D
DDS for life!
Post Reply