UEFA EURO 2004™ tråden

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

hoppas andra halvlek är lika bra. dumt bara att roodney inte kunde spela mer. blaha. vill ju att han ska vinna skytteligan.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

En halvtimme kvar av matchen. Jag trodde inte att England skulle vara såhär tillbakapressade.. De fick nog ledningsmålet lite för tidigt för att hinna etablera något riktigt spel. Just nu är det trist, och det kan hålla - för Portugiserna har inte övertygat i anfallsspelet, de kommer ingenstans. Detta trots att Englands försvar varit under all kritik tidigare.

Kan gå lite hur som helst, jag vill inte ens gissa. Kommer att vara ett slumpmål som avgör har jag på känn..
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Sicken miss av domaren. Sånt får inte hända i EM...
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Det är svårt för domaren att se men det är solklart att England skall ha vunnit detta under ordinarie matchtid.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

I skrivande stund tre minuter kvar av andra kvarten... detta är en helt sjuk match! :o

Starkt av England att rycka upp sig, men frågan är om det räcker ända fram!
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
bongo
Posts: 10
Joined: 2004-06-23 7:14:08

Post by bongo »

grym match! :)
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Portugal - England= FINASTE MATCH JAG SETT!
Last edited by ADiS on 2004-06-24 23:34:18, edited 1 time in total.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

För mig är det nog en fin match som jag har sett, sötmatch... roligt att målvakten la sista,
Last edited by Hein on 2004-06-24 23:40:00, edited 1 time in total.
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

illa illa illa ;(
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Bortsett från domarmissen måste jag säga att detta är en riktigt bra match. En match där båda lagen vägrar att ge upp, med riktigt bra fotboll. Fotboll är roligt :)
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

hua vilken match! så grym. och 2-2 målet. vad glad jag blev.
men riktigt synda att england förlorade på straffar...

edit: ---->wille , kan mycket väl tänka mig liseberg och hoppas på en sån här rysare då med. hua. bara det är bättre väder (varmare) än i tisdags så är jag med största sannolikhet på.
Last edited by kajs on 2004-06-24 23:44:18, edited 2 times in total.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Xerbee wrote:...tror 4-5 mål är för mycket...
Och det blev 15 ;)

Trist att förlora på straffar.. det är så grymt. För straffar handlar inte om att göra flest mål, det handlar om att missa minst. Ni förstår nog vad jag menar. Höll en liten tumme på England, men straffar är ju som det är.

Och förresten, BYT KOMMENTATOR!!! Robert Perlskog... snälla någon.. han kan hålla sig till Gladiatorerna, men som riktig sportkommentator är han helt värdelös.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Huvaligen, vilket drama. Synd på England, men Portugal vann rättvist enligt mig. Men när kommer England nånsin att vinna något stort på straffar igen? Jag kommer inte ihåg senaste gången, vilket känns minst sagt underligt.

Dessutom tycker jag att det var mål för England i slutet, men domaren kan väl ta och snyta sig. :P
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

lither wrote:Dessutom tycker jag att det var mål för England i slutet, men domaren kan väl ta och snyta sig.
tveksamt var det absolut. men acceptabelt.
jag höll på england
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Ikväll gäller det!

Vet någon om ryktet angående dopade holländska spelare stämmer?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

wille wrote:Ikväll gäller det!

Vet någon om ryktet angående dopade holländska spelare stämmer?
inte hört nått om det... hitta inget om det på aftonbladet heller. borde stå där i så fall tycker jag.

om grekland kan slå frankrike så kan sverige slå holland. hoppas bara det blir så nu
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag är rätt chockad över att grekland slog ut frankrike. Grekland överaskar bara mer och mer i detta EM.
We dance to all the wrong songs
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jadu, Frankrikes EM-/VM-guld känns mer eller mindre bortglömt nu.

Matchen i kväll: Sverige kan ta Holland. Holland har endast spelat bra en match, och så som de spelade då får de inte spela mot Sverige, då blir det svårt. Isaksson måste vara i toppform och Sverige försvar måste möta mera än att stå och vänta på ett inlägg eller skott. De skott som avfyrades mot Tyskland var inte att leka med.

Jag tror inte på något lag alls egentligen, det kan bli ruskigt jämt. Tippar på ett 2-1 till Sverige, men att Holland gör det första målet. Och snälla, låt Sverige spela bra från start denna gång!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

det behövs lag som gör som grekland för att hålla liv i tuneringen ur mina ögon sett. så som sydkorea gjorde VM 2002
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

gummiboll wrote:det behövs lag som gör som grekland för att hålla liv i tuneringen ur mina ögon sett. så som sydkorea gjorde VM 2002
Kan bara hålla med. Förstår inte alla som säger "Fyfan att Grekland vann, så jävla synd att Frankrike åkte"... Jag är inte "inne" i fotboll och har aldrig brytt mig om vilka som vinner, men det är så angående det mesta i livet.. Friska fläktar gör bara gott... Förutom för de som blåses bort ;)
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

lillis wrote:
gummiboll wrote:det behövs lag som gör som grekland för att hålla liv i tuneringen ur mina ögon sett. så som sydkorea gjorde VM 2002
Kan bara hålla med. Förstår inte alla som säger "Fyfan att Grekland vann, så jävla synd att Frankrike åkte"... Jag är inte "inne" i fotboll och har aldrig brytt mig om vilka som vinner, men det är så angående det mesta i livet.. Friska fläktar gör bara gott... Förutom för de som blåses bort ;)
så blir det extra kul eftersom jag bli så skadeglad :P hoppas att lagen fattar att det inte bara går att leva på stjärnor.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

gummiboll wrote:
lillis wrote:
gummiboll wrote:det behövs lag som gör som grekland för att hålla liv i tuneringen ur mina ögon sett. så som sydkorea gjorde VM 2002
Kan bara hålla med. Förstår inte alla som säger "Fyfan att Grekland vann, så jävla synd att Frankrike åkte"... Jag är inte "inne" i fotboll och har aldrig brytt mig om vilka som vinner, men det är så angående det mesta i livet.. Friska fläktar gör bara gott... Förutom för de som blåses bort ;)
så blir det extra kul eftersom jag bli så skadeglad :P hoppas att lagen fattar att det inte bara går att leva på stjärnor.
Se på Brazil.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Ramza wrote:Se på Brazil.
grejen är bara den att de klarar av det. vinner man VM så kan man inte klaga på dem. och än har ingen visa att de inte håller samma standard.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Jag tror att Holland vinner.... 2-1 men man ska nog inte räkna ut sverige, de kan komma på slutet för i starten slår nog Holland in 1mål, Frankrike vann ju mot England när zidane gjorde 2mål på övertid eller va det va. Så allt kan hända och låt det hända idag :D
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

0-0 ser bra ut efter första halvlek!
DDS for life!
Post Reply