HALO

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
Jesus
Posts: 60
Joined: 2002-03-08 20:23:26
Contact:

Post by Jesus »

jag hörde igår att HALO inte kommer till data så syft åt alla som ville lira det till data ;(
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Hmm...
Det går liksom inte att bara kolla på hårdvara när man ska se ifall ett spel är snyggt eller inte. Man måste även se till programmerarna. Det är bra mycket enklare att programmera ett spel till en konsoll eftersom man inte behöver skriva koden för flera olika grafikkort, ljudkort, processorer osv.

Kolla bara på PS2:an som har riktigt snygg grafik trots att det är en riktigt dålig "dator" i den. Min IBM som jag har stående där nere uppfyller ungefär de specifikationerna som PS2:an gör och aldrig att jag skulle kunna köra GT3, Silent Hill 2 eller Tony Hawk 3 på den utan att jag skulle bli tvungen att sänka ner grafikinställningarna och andra saker som ger sämre grafikkvalité.

Så jag tror inte direkt att man ska jämföra specsen på XBOXen med en PC.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Homieee
Posts: 210
Joined: 2002-03-08 23:26:57
Location: Stockholm
Contact:

Post by Homieee »

varför man inte sättar dit en 2Ghz processor är för att det inte behövs o det skulle bli extremt dyrt o köpa den då...
och varför den är såååå mkt starkare än en dator på _SPEL_ är för att den är bara gjord att köra spel... därför byggs den och programmeras den säkert på ett speciellt sätt att bara klara spel!
så en Xbox motsvarar inte en 733mhz dator...
Intel P4 3.0Ghz, ASUS P4P800-E Deluxe, Asus AX800 256MB, 1GB DDR/PC3200, 250 GB SATA Samsung, Seagate 120 GB PATA
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Spel till konsoler försöker dom pressa ut all kraft som dom kan det är viktigt för tillverkarna, men det finns ju spel tillverkare som är ej lika duktig på det också. till pc så pressar man inte ut all kraft, som idagens läge hur många spel kräver att man har 64mb grafikkort, eller utnyttjar det till fullo och ens till 32mb. men minnet till xbox och andra konsoler utnyttjar man minnes mängden grafikkortet m.m till bristnings gränsen om man säger så. sen pluys att dem bara är gjort till konsol hjälper en hel del, det finns många spel som är otroliga snygga och om verkligen en spel tillverkare vill utnyttja en pc kraft totalt så skulle vi få se mycket snygga spel, kolla på den nya unreal motorn där pressar man mycket om jag säger så.
det finns vissa spel som rekommenderar att man ska ha ett 64mb grafikkort och till 512mb ram minne om jag minns rätt har ett sådant spel ska testa det sen igen. om man kör på max då behövs det. och jag lovar det blir grym grafik..
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
User avatar
DJ_SEVEN_7_
Posts: 112
Joined: 2002-04-02 3:56:15
Location: Götet ! - ja utanför iaf :-)
Contact:

Post by DJ_SEVEN_7_ »

5800 kr är långt ifrån att kalla billigt . . .

2695 är det inte heller, men överkomligt . . .

Och Halo kommer aldrig till en dator, såvida det inte planeras en emulator eller nåt . . .

Men det är helt Ok, Halo alltså, finns väl en del att önska, men man får inte vara för kräsen 8)

Köp en jag har en själv . . .
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Är du på bumphumör idag eller, DJ_SEVEN_7_? ;)

Låser tråden, läs igenom våra regler.
hej.
Locked