Mycom

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Mycom

Post by Jonas Axman »

Namn:
Mycom

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.mycom.se

Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Man kan summera Mycom med ett ord: Service.

Inte bara det att dom är trevliga, dom har svar på alla ens frågor och verkar trivas med kunderna olikt andra mindre seriösa butiker i Stockholm. Jag handlar enbart på Mycom om jag inte beställer från webben.

Ett plus är att knaSen jobbar där.
iDon't care about your problems.
tjoff
Posts: 267
Joined: 2002-03-13 16:53:30

Post by tjoff »

Jo, Mycom är även min favoritbutik. Där hittar man även kunnig personal vilket tyvär är rätt ovanligt på andra håll.
Duccemannen
Posts: 2
Joined: 2004-07-02 11:44:59

Post by Duccemannen »

Mycom är min hovleverantör. Billiga, supertrevliga och det har aldrig varit strul att få byta saker som gått sönder under garantitiden.

Den enda nackdelen är att det ibland är mycket långa köer i butiken, de tar sig tid med varje kund(vilket är mycket bra efter som en del burkkrängare inte vill se en så fort man betalt fakturan).

Det som inte Mycom har brukar jag köpa hos kylning.com...
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Mycom är nog den bästa butiken jag handlat på... kanske inte så billiga alla gånger men vilken service dom har :) Verkligen en bra affär plus att den ligger väldigt centralt i sthlm så det är inga problem att ta sig dit heller :)..

och som gnuet sa knaSen jobbar där :D
#mac.se @ EFnet
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

Mycom har jag mycket goda erfarenheter av, de brukar vara trevliga även vid garantiärenden.

Enda felen är de något höga priserna, köerna samt att de är lite dåliga på att ha saker i lager. Men det förstnämnda kan man leva med eftersom man slipper frakten och allt strul som det kan innebära att handla "online".

Rekommenderas starkt, enligt min mening den mest seriösa datorbutiken i stockholm :)
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

Post by ficklampa »

Bra butik som sagt, lite långa köer dock, men det är för att kunden är i centrum och får mycket hjälp! Bra priser, dock klent lager så mycket är slut. :\

Varför det nu är ett plus att jag jobbar där.. 8)
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
User avatar
bearZ
Posts: 129
Joined: 2002-03-08 6:46:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by bearZ »

Gillar butiken.
Öppettiderna kan man ju inte klaga på.
Skall det va något negativt så är det att det sällan finns på lager.
Irriterande när man vill ha något som det är bråttom med.
Trevlig personal, dom ger sig tid att snacka lite.
Inte så bra för kön men bra kundvård.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Mycom gillar jag skrapt, bra service, det negativa är som sagt att det brukar vara väldigt lång tid för kundbetjäningen.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Kimball
Posts: 274
Joined: 2002-10-14 22:49:22
Location: Oskarshamn
Contact:

Post by Kimball »

Någon som shoppat från deras hemsida och vet fraktkostnaden..? Finner inget om de på deras hemsida.
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

För postförskott osv så kolla med posten... ju tyngre ju mer...
http://www.posten.se

Tillägg mycom e dyrt men Väldans bra service, måste säga att telefon supporten e väldigt tålmodig och bra också - ett minus är att de inte kan "laga" trasiga saker, utan hellre skickar tillbaks dem till tillverkaren, (kanske utav ngn speciell anledning)
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Annars står det när du lägger en vara i kundvagnen och går dit och kollar.
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Funkade prima när jag handlade därifrån, men samma gamla grej med att lagerstatusen inte funkar helt perfekt. Men det gör det ju inte någonstans så problemet är inte unikt för just mycom.

Priserna är väl helt okej på det jag köpte iaf. Jag kommer fortsätta handla här om de håller juste:a priser. Jag ser det också som en fördel att de varit med ett tag i branschen, känns tryggare att handla av ngn som inte är helt nyöppnad.
In cars several processors are connected by a bus
tjoff
Posts: 267
Joined: 2002-03-13 16:53:30

Post by tjoff »

Glömde ju skriva det som många andra skrivigt, att kön är lång. Under rusningen så får man räkna med en timme :P

Men såg att de har skaffat en snabbkassa nu för de som beställt på internet.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Beställde en cpu och en dvd-spelare där ifrån, gick väl snabbt när de väl fick in cpu:n, som först stod att den skulle komma in 31/8, men sen ändrades till 14/9.

Bra respons via mail iaf (ibland svar på mindre än 5 min), mindre bra via telefon, där det oftast tutade upptaget.

Men kort och gott, en reko butik.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

Tycker att Mycom är en av dom bästa butiker mest för Servicen men tycker också att Priserna ligger bra till tycker det är bättre att välja en lite dyrare butik som har bra service än en billig som knappt har nån service
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

Bara goda erfarenheter av Mycom. Har varit kund hos dem i 4-5 år. Anser att de har relativt billiga priser. De är dock inte alltid billigast, men det är värt att kika in deras sortiment och priser innan man handlar. Enda negativa är som tidigare nämnts, att kön i butiken kan bli något lång på helger och under lunch.
formerly known as kgb
markberg22
Posts: 2
Joined: 2004-12-22 23:52:31

Post by markberg22 »

Var inne med en MP3 spelare som lagt av efter 6mån. Det hade visst varit problem med den modellen och det var pengarna åter direkt.
Typiskt proffsigt från Mycom som oftast har välutbildade säljare med koll.

När jag skulle plocka ihop delar till min dator rekommenderade säljaren mig att köpa RAM minnet från en konkurent pga av att Mycom inte sålde cas 2.5 minnen utan bara cas 3 minnen :o . Sådant imponerar!!.
Mycom verkar måna om sina kunder på ett bra sätt och jag kommer fortsätta handla där.
User avatar
Clearion
Posts: 94
Joined: 2005-06-02 13:58:13

Post by Clearion »

Har köpt flera saker från Mycom P.G.A. att det finns butik i Sthlm :) , det har funkat riktigt bra, kanske man skulle ta och testa Webbhallen också, de har ju sin butik Ca:200m ifrån Mycom och brukar vara några kronor billigare ;) , så man borde kolla om de har samma service, nån som vet?
Jag är unreal fanatiker och det är jag stolt över!
jappe
Posts: 8
Joined: 2005-06-26 2:35:22

Post by jappe »

Frågade efter en tyst och effektiv processorfläkt till mitt Abit AN7 och de rekommenderade Zalman 7000B AlCu. Senare fick jag reda på att AN7 enligt Zalman är inkobatibel med 7000B och att man måste börja på transistorerna eller liknande för att få det att fungera. Fläktbytet ligger nu på is och fälkten ligger i en låda, men lite besviken på deras kompetens är jag.
Aja, inte ngn stor roll mellan tex Webhallen och Mycom, huvudsaken är att man håller sig undan från skitbutiker som tex Dataprince.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Mycom är riktigt bra tycker jag, dock så tycker jag dom är lite dyra om man jämför med webhallens priser. Bor i Stockholm själv så jag har tillgång till både Mycom och Webhallen.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

Post by ficklampa »

jappe wrote:Frågade efter en tyst och effektiv processorfläkt till mitt Abit AN7 och de rekommenderade Zalman 7000B AlCu. Senare fick jag reda på att AN7 enligt Zalman är inkobatibel med 7000B och att man måste börja på transistorerna eller liknande för att få det att fungera. Fläktbytet ligger nu på is och fälkten ligger i en låda, men lite besviken på deras kompetens är jag.
Aja, inte ngn stor roll mellan tex Webhallen och Mycom, huvudsaken är att man håller sig undan från skitbutiker som tex Dataprince.
Samtidigt så kan man inte beskylla dem för dålig kompetens då det är svårt att hålla koll på de typ 20 000 produkter (eller hur många de nu har) i sitt sortiment, kompatibilitet mellan moderkort <-> kylare etc... Användaren har ju även ett eget ansvar att kolla upp om saker och ting fungerar. Mycom brukar ge öppet köp vid obruten förpackning i 2 veckor...
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
jappe
Posts: 8
Joined: 2005-06-26 2:35:22

Post by jappe »

ficklampa wrote:Mycom brukar ge öppet köp vid obruten förpackning i 2 veckor...
Och ofta man inte bryter upp förpackningen och försöker montera när man fått höra "Detta fungerar och vi rekommenderar detta".
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

Post by ficklampa »

jappe wrote:
ficklampa wrote:Mycom brukar ge öppet köp vid obruten förpackning i 2 veckor...
Och ofta man inte bryter upp förpackningen och försöker montera när man fått höra "Detta fungerar och vi rekommenderar detta".
Frågar man inte så har man heller inget öppet köp, då detta är en överenskommelse mellan köpare och säljare. Finns inget i någon lag som kräver att man har detta.
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
ordell
Posts: 1
Joined: 2006-05-26 13:27:05
Location: Mycom
Contact:

Kortbetalningar

Post by ordell »

Jag tänkte bara berätta att vi nu har börjat med kortbetalningar (online) på mycom.se. Det innebär att du kan betala med ditt konto-/kreditkort (VISA och MasterCard) på hemsidan och få varorna skickade till dig, utan att behöva betala postförskottsavgiften!
Web-/Systemansvarig på Mycom
Post Reply