GNUG.se pånyttfödd.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
McGilljam
Posts: 56
Joined: 2003-04-03 0:35:10
Location: Gävle
Contact:

GNUG.se pånyttfödd.

Post by McGilljam »

Ville bara informera er bredbandsanvändare att GNUG på nytt har slagit upp portarna, iklädd en ny kostym och är numera en ideell förening.

Vårat mål är att upprätthålla en plats för diskuss och annat, för alla er med bredband, om just bredband.

GNUG står för [Gavle Network User Group] och var från första början inriktad på just GavleNet, men i och med nystarten så utvigdar vi våra gränser. Vi tar emot alla ISP'er och hjälper er gärna med det vi kan.

En tanke är att när en enskild person går bet så kan en samlad styrka under en förening vara en större kraft för förändringar.

Sen försöker vi samla intressanta nyheter inom det mesta som har med bredband att göra, och behöver således hjälp med att hålla koll på vad som händer bland alla ISP'er.

Just nu har vi bla en liten intevju med BBB som ni kan läsa och lite annat smått och gott. Vi hoppas att med eran hjälp kunna forma GNUG.se till det ni vill.

GNUG hittar ni på www.gnug.se

Välkomna.

GNUG.se/Jimmi "McGilljam" Gilljam

Ps. Jag hoppas att man får göra ett sånt här inlägg utan att få skäll. Ds
GNUG.se Gavle Network User Group
DC-Hub Dreamland DC/DC++/oDC++
Computer: XP 3200+ . A7N8X-E DELUXE . 1,2GB Ram . 2*200GB Seagate SATA . ATI 9800 Pro
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

reklam?!
#mac.se @ EFnet
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag finner det då inte reklam. Snarare tips på en bra sida. Inte direkt en konkurrent till 64bits.

Detta är inte heller hans första inlägg direkt så.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Xmel wrote:reklam?!
Nej, inget kommersiellt och han jobbar inte på sidan.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

lither wrote:Nej, inget kommersiellt och han jobbar inte på sidan.
ok :) sidan var ganska intressant också hehe iaf snacket med BBB
#mac.se @ EFnet
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Sedan så är det inte första inlägget utan vi ser mellan fingrarna lite nu :)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
McGilljam
Posts: 56
Joined: 2003-04-03 0:35:10
Location: Gävle
Contact:

Post by McGilljam »

Jag hade inte postat det om jag på ngt sätt trodde att det skulle konkurera med 64bits.
GNUG.se har bara med bredband att göra (all typ av bredband), medans 64bits tar allt annat roligt mellan himmel och jord. Jag är en frekvent besökare av 64bits och kände därför att jag tordes posta ett inlägg om just GNUG.se utan att mobbad, slappad eller ngt sånt.

Det är ganska klart vad GNUG.se vill, och det är snacka bredband, goda och onda ISP'er, att vara en bra mötesplats där man diskuterar problemen som dyker upp.

Om sen denna tråd tas bort så har jag viss förståelse, men jag tror jag postade på rätt avdelning och det konkurerar inte med 64bits.
GNUG.se Gavle Network User Group
DC-Hub Dreamland DC/DC++/oDC++
Computer: XP 3200+ . A7N8X-E DELUXE . 1,2GB Ram . 2*200GB Seagate SATA . ATI 9800 Pro
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

trevlig och bra sida..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Mycket bra sida, den tar upp mer info om onda ISPer änn vad 64bits gör och det gillar jag, så det blir 64bits för allt utom Bredband och GNUG för allt bredband :D
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
McGilljam
Posts: 56
Joined: 2003-04-03 0:35:10
Location: Gävle
Contact:

Post by McGilljam »

Bättre blir det om ni är med och delar med er om just eran ISP. Dock är det inte meningen att det bara ska vara negativa saker. Klart att dom positiva sakerna ska vara med.
Att få till ett samarbete med olika ISP's är lixom det enda sättet att påverka på ett bra sätt. Det är där som GNUG kommer in i bilden. Om man samlar ihop både gott och ont så borde det leda till ngt...

Eller vad tror ni?
GNUG.se Gavle Network User Group
DC-Hub Dreamland DC/DC++/oDC++
Computer: XP 3200+ . A7N8X-E DELUXE . 1,2GB Ram . 2*200GB Seagate SATA . ATI 9800 Pro
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Perfekt idée ! Det här tror jag kommer gå långt.
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Ni kanske vill revidera er HTML, en del saker ritas upp fel av firefox 0.9.2 (åtminstonne i win2k-miljö)
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Nicke wrote:Ni kanske vill revidera er HTML, en del saker ritas upp fel av firefox 0.9.2 (åtminstonne i win2k-miljö)
Jag reagerade också på det, och förmodligen beror det på detta. :)
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
McGilljam
Posts: 56
Joined: 2003-04-03 0:35:10
Location: Gävle
Contact:

Post by McGilljam »

Vi ska titta på det, men i o med att vi använder oss utav Post-Nuke CMS så är det några dokument att gå igenom för att hitta felen.
Men vi tar åt oss av kritiken och ska göra det bästa vi kan för att få det att se bra ut för alla. Firefox är en starkt växande webläsare och så klart vill GNUG inte förlora besökare för att vi inte kan visa sidorna korrekt.

All kritik är välkommen. :D
GNUG.se Gavle Network User Group
DC-Hub Dreamland DC/DC++/oDC++
Computer: XP 3200+ . A7N8X-E DELUXE . 1,2GB Ram . 2*200GB Seagate SATA . ATI 9800 Pro
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Kanske försöka byta till ett bättre CMS?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
McGilljam
Posts: 56
Joined: 2003-04-03 0:35:10
Location: Gävle
Contact:

Post by McGilljam »

egar wrote:Kanske försöka byta till ett bättre CMS?
Ser inga större fel med Post-Nuke. Det kan även vara temat som stökar.
Det finns ju en uppsjö av CMS'er och alla har sina egna egenheter. Vi är nöjda med Post-Nuke då den har det vi vill ha.

Sen funkar ju allt som det ska av den övervägande browsern IE ;)
GNUG.se Gavle Network User Group
DC-Hub Dreamland DC/DC++/oDC++
Computer: XP 3200+ . A7N8X-E DELUXE . 1,2GB Ram . 2*200GB Seagate SATA . ATI 9800 Pro
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

McGilljam wrote:
egar wrote:Kanske försöka byta till ett bättre CMS?
Ser inga större fel med Post-Nuke. Det kan även vara temat som stökar.
Det finns ju en uppsjö av CMS'er och alla har sina egna egenheter. Vi är nöjda med Post-Nuke då den har det vi vill ha.

Sen funkar ju allt som det ska av den övervägande browsern IE ;)
Beror ju lite på var man frågar likaså, Själv skulle jag aldrig tänka tanken att använda IE... :)

Sidan funkar ju i FF men ser lite mysko ut på en del ställen, så det är väl bra det iaf.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
McGilljam
Posts: 56
Joined: 2003-04-03 0:35:10
Location: Gävle
Contact:

Post by McGilljam »

Är väl som vanligt. Det finns väl kod som bara är anpassad till IE och som inte funkar i FF.

Jag ska ta hem FF och kolla igenom den själv så får vi se. Jag har dock rättat till några fel som var relaterat till temat. Hittar säkert fler fel när jag väl kommer igång med FF. Ska göra så gott jag kan.

Under tiden kan ni väl sätta igång och diskutera saker där? ;)
GNUG.se Gavle Network User Group
DC-Hub Dreamland DC/DC++/oDC++
Computer: XP 3200+ . A7N8X-E DELUXE . 1,2GB Ram . 2*200GB Seagate SATA . ATI 9800 Pro
Post Reply