Eminem feat. FunkyMonkey - Just Lose It

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Eminem feat. FunkyMonkey - Just Lose It

Post by qlex0r »

Jag har gjort en "egen video" till Eminem's nya låt, "Just Lose It", videon har jag gjort av massa klipp från olika saker, som när jag gjorde film, som när jag gör lite annat, osv osv.

Eminem feat. FunkyMonkey - Just Lose It
Längd: 4:07
Ladda ner: Eller inte.. /nem

Nu till frågor som jag svarar på åt er, så slipper jag massa onödigt tjafs.

Vad fick dig att göra videon?
- Jag tycker om att göra film, och om att göra det jag gillar (går ihop aight? :wink:), alltså det jag känner för oavsett vad någon säger. Så om jag vill springa omkring och skrika så gör jag det. Kanske därför folk kallar mig cp ofta :D Men det tar jag bara som en komplimang för att om dom menar att jag är annorlunda för att jag gör vad jag känner för, ja då är jag annorlunda. Men det är alla, men liksom jag gör det jag vill, och folk får tycka vad dom vill =) Sen så känner jag nog igen mig i någon del av texten i låten (crazy? :wink:)

Det var brorsan som sa något om att jag såg ut att dansa när jag snurrade när han spankade mig :P (i en annan film) så då tog jag det och lekte lite, sen utvecklade jag det. Och där ser ni resultatet :)

Kan man se videon utan att gilla låten?
- Ja det kan man, även om man inte gillar låten är det väl alltid sött att se Monkey visa att han verkligen är den galning som han verkar vara?

Jag kan inte se videon, vad är fel?
- Byt till en spelare som kan spela .wmv

Jag kan inte ladda ner videon, vad är fel?
- PMa mig på irc, där jag heter Monkej (finns i #forumet.nu) eller via PM här på forumet så ska vi nog se till att du kan få videon även om länken krånglar.

Är inte du lite överambitiös?
- Nja, är mer att jag tycker det är kul med filmer osv och inte har något att göra just nu :) Så då gör jag det här istället!

Vill du att jag ska klaga "usch vad dålig video", "usch vad dålig låt"?
- Borde vara självklart att jag inte vill, ni får skriva vad ni tycker, MEN - konstruktiv kritik inte bara att ni hatar skiten. Då ska ni istället skita i att skriva. Jag vill alltså inte ha något tjafs och off topic i tråden, bara försöka underhålla er litegrann en sån här dag i Oktober. Och så få lite konstruktiv kritik och eran åsikt om videon :wink:

Now just lose it![/i]
Last edited by qlex0r on 2004-10-18 0:46:59, edited 2 times in total.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

http://forum.sweclockers.com/showthread ... did=353511

Gratulerar! Det här var faktiskt sämre än den video som synts här tidigare. Det trodde jag inte var möjligt.
Aotearoa - tino rangatiratanga
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Re: Eminem feat. FunkyMonkey - Just Lose It

Post by pync »

qlex0r wrote:- Jag tycker om [...] att göra det jag gillar (går ihop aight? :wink:), alltså det jag känner för oavsett vad någon säger. Så om jag vill springa omkring och skrika så gör jag det. Kanske därför folk kallar mig cp ofta :D Men det tar jag bara som en komplimang för att om dom menar att jag är annorlunda för att jag gör vad jag känner för, ja då är jag annorlunda. Men det är alla, men liksom jag gör det jag vill, och folk får tycka vad dom vill =) Sen så känner jag nog igen mig i någon del av texten i låten (crazy? :wink:)
Jag fick gåshud när jag läste det.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by qlex0r »

fisk wrote:Gratulerar! Det här var faktiskt sämre än den video som synts här tidigare. Det trodde jag inte var möjligt.
Tack :P :D

pync wrote:
qlex0r wrote:- Jag tycker om [...] att göra det jag gillar (går ihop aight? :wink:), alltså det jag känner för oavsett vad någon säger. Så om jag vill springa omkring och skrika så gör jag det. Kanske därför folk kallar mig cp ofta :D Men det tar jag bara som en komplimang för att om dom menar att jag är annorlunda för att jag gör vad jag känner för, ja då är jag annorlunda. Men det är alla, men liksom jag gör det jag vill, och folk får tycka vad dom vill =) Sen så känner jag nog igen mig i någon del av texten i låten (crazy? :wink:)
Jag fick gåshud när jag läste det.
Blev lilla pync rädd? :D
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Blir den roligare om man vet vem "FunkyMonkey" är? I nuläget är den ganska dålig och bryter dessutom mot upphovsrättslagen.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Har du införskaffat tillstånd för att använda denna låten?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by qlex0r »

stealth wrote:Har du införskaffat tillstånd för att använda denna låten?
Ja, eminem och jag är tighta... ...

Dissident wrote:Blir den roligare om man vet vem "FunkyMonkey" är?
Det blir den nog.
User avatar
Vash
Posts: 105
Joined: 2004-01-13 12:01:10
Location: Sundsvall

Post by Vash »

Finns väl inget sätt att ge konstruktiv kritik på de där. Bortom all hjälp...
Den totalsög helt enkelt....
I may be wrong, but I am not uncertain.
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Ok, konstruktiv kritik var det?

Hmm, lessen men det sög helt enkelt, dels en dålig låt som knappast blev bättre med den videon.

Men till nästa gång försök synka videon med musiken iallafall lite på något sätt.
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
anotherusername
Posts: 1027
Joined: 2002-03-15 20:07:32

Post by anotherusername »

inte för att vara elak men den där var verkligen inte bra...
Account removal-requested!
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

den var riktigt illa
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Håppas du inte är seriös! detta va ju fan sorligt dåligt ::)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Du har tagit ca 10 stycken 10 sekunders klipp och gjort en "musikvideo" till en låt som du inte ens har gjort.

Om du hade gjort en cover hade jag kanske fått ett gott skratt åtminstone.
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

kanske funkar som en intern grej med polarna, men för resten av världen är detta bara fruktansvärt.
formerly known as kgb
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Även om jag tvekar på Eminems intresse så är detta ett tydligt brott mot lagen om upphovsrätt. Därför låses tråden.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Locked