Zombier

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Re: men alltså

Post by Ghlargh »

pho3nix wrote:kan zombier simma och om dem kan så gör dem det inte snabbt allafall det är bara ta båt till en ö ta med mat och hoppas det finns resurser
Om du hade sett tillräkligt med dåliga zombiefilmer hade du vetat att zombier kan gå på havets botten mellan söderhavsöar och USAs kust
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

theLofD wrote:Skulle flytta hem igen och vänta tills det blir vinter och se när dom jävlarna fryser ihjäl. (Igen?) ;D
Igen? så du har sett de hända en gång redan? ;) :o
#mac.se @ EFnet
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

cant beat them, joine them. uhm jag har glömt hur man stavar det, dags att börja chatta med engelsktalande folk igen.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Om folk skulle börja snacka om att det va zombies på väg skulle jag söka upp någon som inte fått stora dåndimpen och sätta mig på ett mysigt café och ta en fika. Om jag inte hittade någon kanske jag skulle jag knarka tills jag dödat så mycket hjärnceller att jag kunde tro på de och vara med i deras 24/7 zombie lajv.

::)

(hur kan den här tråden få leva, det är ju ett värdelös)
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

Stjäla en stor bil, gärna terrängfordon, samt en jäkla massor av bensin och mat. Sedan klä in bilen i tagtråd och galler kring alla fönster. Sedan börja trippen emot någon chockladfabrik.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

jag skulle äntligen få plocka fram min chaingun som öegat och samlat damm i garderoben och sedan vänta tills infestationen började och helt enkelt gå ut och meja ner varenda lilla zombie mask där ute
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Jag hade fångat in en varelse vid namn pho3nix och sedan matat zombierna med denna varlese. Kanske lära zombierna några trix som sitt, lig, rulla runt, skälla m.m.
User avatar
BeeFCakE
Posts: 397
Joined: 2003-05-10 11:55:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by BeeFCakE »

Jag hade nog knutit fast min gräsklippare på magen, tagit med mig en reservdunk och gått på en promenad...
Har återupptäckt den vackra världen som är 8-bits gaming!
Delekhan
Posts: 62
Joined: 2002-09-18 21:38:53
Contact:

ni fan inte kloka

Post by Delekhan »

asså ni vet att ni är riktigt sjuka i huet?.. ingen annan som har påstått den förrän nu.. fattar inte hur man kan ens diskuterar detta flip grejen ens min åsikt bara.. ni borde lägga ner och titta på filmer :o :o ;D
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core Duo E6600 2.40 GHZ
Geforce BFG 8800 GTS 640MB
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB 2GB
Hd: WD 80 gig WD 120 Gig
User avatar
BeeFCakE
Posts: 397
Joined: 2003-05-10 11:55:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by BeeFCakE »

Sjuka i huvudet? Vi lär väl se vem som överlever längst när horderna av ickedöda väller in...
Har återupptäckt den vackra världen som är 8-bits gaming!
Delekhan
Posts: 62
Joined: 2002-09-18 21:38:53
Contact:

Post by Delekhan »

BeeFCakE wrote:Sjuka i huvudet? Vi lär väl se vem som överlever längst när horderna av ickedöda väller in...

;D ;D ;D
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core Duo E6600 2.40 GHZ
Geforce BFG 8800 GTS 640MB
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB 2GB
Hd: WD 80 gig WD 120 Gig
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

BeeFCakE wrote:Sjuka i huvudet? Vi lär väl se vem som överlever längst när horderna av ickedöda väller in...
...och jag kunde inte sagt det bättre själv, dagens bästa!
iDon't care about your problems.
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

Se filmen "Shaun of the dead" ...så vet man precis vad man bör göra (rätt ny film)

Annars är Southparks idé om att döda den 1:a zombie rätt bra ;D
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag flyttar med Zerax.
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

Jag har faktiskt funderat på detta ett tag nu.

Det bästa man kan göra tror jag är att flytta till en medelstor ö med tillgång till jordbruk och en djurpopulation.
Men som några har påpekat så kan Zombiez gå på havsbotten så ön måste vara omgiven av en hög mur eller vall. Runt 20m bör räcka. Det skadar inte heller om hamnen e Inbyggd i muren och enda ingången är igenom ett stort galler som man fäller ner över öppningen.

Självklart så ska denna ö vara belägen i något varmare områden då vårat klimat i norr kan leda till att en isbrygga bildas på vintern. Div hajar och andra glupska djur är också ett plus. Man skall inte underskatta betydelsen av vapen, Och man bör ha en mindre arsenal till hands. Ön bör även vara utrustad med ett mindre kärnkraftverk, Men då sannorlikheten att man kan sköta ett sånt utan speciel utbildning är minimal så är nog en enorm tank med diesel ett bättre val.

Solkraft och vindkraft skall inte heller glömmas. Man bör utrusta sin ö med ett bergrum av konserver och frystorkad mat. Vatten behövs inte lagras då man förutsätter att det finns en, om inte flera naturliga källor.

Ett flygfält är nödvändigt. Fälten till djuren kan tjäna dubbelt här. Man bör också se till att alla nödvändiga verktyg och maskiner finns på ön. Gärna lite simplare maskiner så att man kan om det behövs bygga egna delar i sin smedja.

En fungerande kommunikationscentral bör finnas på plats, Radar å radio, Telefonlänkar å satelituppkopplingar. Gärna med redundanta radiobackupsystem konstruerade med radiorör för att klara ev EMP-pulser som kan skapas när dom nukar storstäderna.

Ett redigt databiblotek bör finnas med all tekniskt literatur som man kan tänkas att behöva. manualer å ritningar. Ett lager av elektronikkomponenter skall också finnas till hands för ev reparationer.

Dom vapen man har bör köpas in med tanke på att amunitionen skall passa så många typer som möjligt. S att man inte står där med en udda kaliber, Sånt e inte kul! Man ska anpassa vapnena efter situationen. Kommer det en armada av zombiez så kan din 40mm vara det perfekta valet. medans en zombie kan fällas med en enkel 9mm eller tom en 0.22

Dom fordon som är lämpliga att handha är militära typer som är robusta och lättmeckade.. Båtar med pansarskrov kan vara bra då dom tål mer än glasfiber. En smärre modifikation kan vara lämplig så att en sekundär elmotor kan kopplas in då man inte har så bråttom. Ev flygfordon bör väljas utifrån lättbyggda å bränslesnåla typer.

Det masn ska tänka på är också det stora antalet flyktingar som kommer att komma från fastlandet. Ön är tänkt för ett maximalt antal av kanske 50pers om inte mindre. Om man börjar att ta in för många så kommer kapaciteten för att producera ny mat från djur å växter överskridas och man kommer snart att behöva skaffa mer på lämpligt sätt. Det e hårt, Men tyvärr nödvändigt.

Detta är grunderna för att klara sig, inte om zombiezarna kommer utan
NÄR !!!!!½
Nix
Post Reply