Uppdatering av 3Com nätverkskort på Asus mobo

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Uppdatering av 3Com nätverkskort på Asus mobo

Post by kgb »

Har lite trubbel med att uppdatera mitt 3Com nätverkskort på mitt Asus P4C800 Deluxe.
Det är nämligen så att jag fick en varning eller snarare ett tips av Blizzard när jag skulle ladda ner en trailer från deras hemsida om att mitt nätverkskort har en gammal drivrutin. Vet att det tipset också kom upp när jag förrut skulle ladda ner en av us-betorna. Vet inte om detta tips är något att bry sig om då nerladdningen av trailern gick vägen, men känns som det kan vara dags att uppdatera då drivrutinen jag har nu har en datumstämpel på början av 2003.

Enligt Asus hemsida så finns det en drivrutin som har datumstämpeln 2004/03/12. Men den finns enligt Asus som endast DOS-uppdatering (3Com Gigabit LOM (3C940) Driver V3.11.050 for DOS). Kan jag installera en DOS-uppdatering i WinXP? Zippen finnes här http://www.asuscom.de/pub/ASUS/lan/3com/3C940NDIS2.zip
formerly known as kgb
User avatar
nissse
Hedersbit
Posts: 911
Joined: 2002-06-04 13:49:01
Location: Nyköping
Contact:

Post by nissse »

Satt och letade efter samma sak häromdagen.
Du ska inte använda Dos-drivern.

Här är den senaste drivrutinen för 3c940 jag kunde hitta Klicka här
Ordbehandlare|C2D E8400@4.0Ghz| 8800GTS 640MB| Trackball!
NES|6502@1.79mhz|2KB|2KB Vram|Huge joypad
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

Tog ner den du tipsade mig om.
Däremot stötte jag på problem när jag skulle uppdatera drivrutinerna genom enhetshanteraren. Guiden för att uppdatera mäskinvara hittar inga drivrutiner i de filer och kataloger som finns i Zip-Filen. Bör jag manuellt ta bort de gamla drivrutinerna till nätverkskortet och därefter installera de nya, eller ska det gå att uppdatera de nya utan avlägsning av de gamla?
formerly known as kgb
Post Reply