64bitare och WoW retail

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Tror jag ska ta och gråta en skvätt. ;(

Hade tur och fick en kopia av Pre-Order med Beta nyckel och upptäcker nu till min förskräckelse att betan inte finns ännu. Bara att hoppas dom får upp den tidigt i december så att man kan komma igång.
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
Delekhan
Posts: 62
Joined: 2002-09-18 21:38:53
Contact:

Post by Delekhan »

theLofD wrote:Tror jag ska ta och gråta en skvätt. ;(

Hade tur och fick en kopia av Pre-Order med Beta nyckel och upptäcker nu till min förskräckelse att betan inte finns ännu. Bara att hoppas dom får upp den tidigt i december så att man kan komma igång.
jepp e fortfarande closed beta... lite trist dock efter open beta wipar dom characters :(
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core Duo E6600 2.40 GHZ
Geforce BFG 8800 GTS 640MB
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB 2GB
Hd: WD 80 gig WD 120 Gig
Delekhan
Posts: 62
Joined: 2002-09-18 21:38:53
Contact:

Post by Delekhan »

tkh wrote:Jag tänkte imorgon fara och förboka spelet på Tradition här i stan, 449+50:- kostar det (alltså inte med beta, det har jag redan).

Från början trodde jag att det skulle vara "som vanligt", att man laddar hem spelet och sedan bara köper månader. Men det finns alltså inga sådana möjligheter vad jag sett?

Hur lång tid kan det tänkas dröja om man inte förbokar och får sitt ex till releasen, utan tar det utan bokningskostnad...? 1-2 veckor?
jo trodde jag oxå från början att man skulle ladda hem det men wtf jag lägger hellre en peng åt blizzard har alltid tyckt om dom.. lägger ner hela sin själ på sina spel ju så det är dom helt klart värt!!!

Jag e lite osäker på det men webhallen.se hade sina CE fullbokad efter bara 2-3 dagar :o :o så det e nog dags om du ska förboka ett spel imorron.

Trevlig helg!!!!
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core Duo E6600 2.40 GHZ
Geforce BFG 8800 GTS 640MB
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB 2GB
Hd: WD 80 gig WD 120 Gig
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Delekhan wrote:
theLofD wrote:Tror jag ska ta och gråta en skvätt. ;(

Hade tur och fick en kopia av Pre-Order med Beta nyckel och upptäcker nu till min förskräckelse att betan inte finns ännu. Bara att hoppas dom får upp den tidigt i december så att man kan komma igång.
jepp e fortfarande closed beta... lite trist dock efter open beta wipar dom characters :(
Ser verkligen fram emot att spela upp min Tauren Shaman igen, framför allt hans leatherworking som varit ruskigt segtrist att levla.

Fördelen är att jag slipper slösa pengar på meningslösa spells som water walking den här gången.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

theLofD wrote:Tror jag ska ta och gråta en skvätt. ;(

Hade tur och fick en kopia av Pre-Order med Beta nyckel och upptäcker nu till min förskräckelse att betan inte finns ännu. Bara att hoppas dom får upp den tidigt i december så att man kan komma igång.
Du är inte ensam...

Länktar Länktar gör jag med, med många många många mån....fler ;)
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Big_Bird wrote:Ser verkligen fram emot att spela upp min Tauren Shaman igen, framför allt hans leatherworking som varit ruskigt segtrist att levla.

Fördelen är att jag slipper slösa pengar på meningslösa spells som water walking den här gången.
Jag är inte säker på att jag kommer att spela upp min människopräst då igen... Iofs är den bara lvl30, men en del av tjusningen är ju att få upptäcka nya saker, så jag kanske väljer något annat.

Vet att man inte kommer att kunna ha karaktärer till både horde och alliance på samma server, men man kan väl på samma konto ha gubbar på flera olika servrar - och därmed på båda sidorna?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

Sitter o myser lite med soundtracket ;)
Last edited by kgb on 2004-11-27 17:35:02, edited 1 time in total.
formerly known as kgb
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Fick nyss reda på att min Closed Beta Key även gäller på den nya betan som kommer.

Typiskt när jag hade beställt Pre-order betasaken, nåväl, att sitta och mysa på två keys kan ju inte vara helt fel ;)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

tkh wrote:
Big_Bird wrote:Ser verkligen fram emot att spela upp min Tauren Shaman igen, framför allt hans leatherworking som varit ruskigt segtrist att levla.

Fördelen är att jag slipper slösa pengar på meningslösa spells som water walking den här gången.
Jag är inte säker på att jag kommer att spela upp min människopräst då igen... Iofs är den bara lvl30, men en del av tjusningen är ju att få upptäcka nya saker, så jag kanske väljer något annat.

Vet att man inte kommer att kunna ha karaktärer till både horde och alliance på samma server, men man kan väl på samma konto ha gubbar på flera olika servrar - och därmed på båda sidorna?
Gillar Gorm, han har hängt med sen en rätt så utflippad Drakar-kampanj för länge sedan. (Iofs kan inte shamaner i WoW köra med två enhandsyxor, men det får man kompensera med något annat vapen)
Men att jag kommer spela en minotaur-shaman är givet.

Alts får man väl ta och köra fram och tillbaka sen om man har tid.

Hur är det, är horde/alliance begränsningen bara på PvP-servern eller på alla servrar? Inte för att det spelar någon större roll.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Kollade på swec och några trådar på WoW forum, de släpper fler closed beta konton så vi får vänta med Open betan :( Sägs att den kommer runt 30dec... jag säger 1jan...

Namn lista
Vet inte om en liten namn lista hjälper men det skadar ju inte att skriva på
Tråd på WoW forumet
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

Får väl ta och kika in mailen då.

edit: :(
formerly known as kgb
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Jepp, en god vän till mig fick closed beta idag.

Undrar om dessa kommer att vara med under open beta också, det borde de vara va?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Spyder
Posts: 86
Joined: 2003-06-28 21:23:04

Post by Spyder »

tkh wrote:Jepp, en god vän till mig fick closed beta idag.

Undrar om dessa kommer att vara med under open beta också, det borde de vara va?
Som jag har förstått det så är de som spelar Closed beta med till slutet av betan. Däremot kommer det inte att finnas någon open beta (där alla kan delta), utan endast en final beta (där de som har beställt pre-order boxen får delta).

Jag tycker det är fräckt av Blizzard att släppa fler closed beta konton, medan de som har beställt pre-order boxen ännu inte kan spela. Image Image Image
De kunde ju åtminstone ge ett preliminärt datum för final betan. Alla j*vlarna på Blizzard tycks lida av informationstorka. :P
Man with hand in pocket feel cocky all day.
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Någon som vet mer säkert när Final Betan släpps ?!?
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

Nej det vet ingen, gäller bara att kika in http://en.wow-europe.com/ lite då och då.
formerly known as kgb
User avatar
IronHammer
Posts: 222
Joined: 2003-01-10 23:04:48
Location: Jorden
Contact:

Post by IronHammer »

Tänkte bara tipsa, för er som ännu våndas av att inte ha en final beta nyckel, att elgiganten bland annat i malmö har flera exemplar som bara väntar på att plockas upp. Går inte att beställa genom nätshoppen men flera butiker har fortfarande presale i lager. Går att kolla på hemsidan om en butik har det i lager eller inte.
A catfish laughs
It thinks of other catfish
In other ponds
- Koi Nagata
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

http://www.startsidan.telia.se/com/telia/ics/portal/apps/press/PressReleasePage.html?id=112346&disclaimerId=&lang=SE wrote:TeliaSonera International Carrier (TeliaSonera IC) och Blizzard Entertainment (Blizzard) tillkännager idag att TeliaSonera IC kommer tillhandahålla hosting-lösningen i Europa för Blizzards kommande roll-spel, World of Warcraft, med ett stort antal samtidiga spelare.

Hundratals servrar utplacerade runtom i världen kommer anslutas med en multi-gigabit IP länk till TeliaSonera IC's helägda IP nät, vilket ger direkt access till Blizzards' virtuella värld. TeliaSonera IC tillhandahåller hosting via Paris och Stockholm.
Kommer detta ge oss Svenskar snabbare kontakt med wow-servrarna måntro?
Det låter hur som helst väldigt bra, speciellt som Teliakund och Stockholmsbo.
formerly known as kgb
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

kgb wrote:
http://www.startsidan.telia.se/com/telia/ics/portal/apps/press/PressReleasePage.html?id=112346&disclaimerId=&lang=SE wrote:TeliaSonera International Carrier (TeliaSonera IC) och Blizzard Entertainment (Blizzard) tillkännager idag att TeliaSonera IC kommer tillhandahålla hosting-lösningen i Europa för Blizzards kommande roll-spel, World of Warcraft, med ett stort antal samtidiga spelare.

Hundratals servrar utplacerade runtom i världen kommer anslutas med en multi-gigabit IP länk till TeliaSonera IC's helägda IP nät, vilket ger direkt access till Blizzards' virtuella värld. TeliaSonera IC tillhandahåller hosting via Paris och Stockholm.
Kommer detta ge oss Svenskar snabbare kontakt med wow-servrarna måntro?
Det låter hur som helst väldigt bra, speciellt som Teliakund och Stockholmsbo.
Låter bra om dom kan hålla det =)
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
IronHammer
Posts: 222
Joined: 2003-01-10 23:04:48
Location: Jorden
Contact:

Post by IronHammer »

Nu när Blizzard samarbetar med Felia fattar man varför Europas Open Beta är så sen, med tanke på hur snälla Felia brukar vara mot sina kunder ;)
A catfish laughs
It thinks of other catfish
In other ponds
- Koi Nagata
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

http://en.wow-europe.com/ wrote:The Final Beta Test, which is currently scheduled for the end of December / beginning of January...
Ser ut som Fisk´s vän kanske har rätt ändå med sin några dagar efter julafton gissning.
formerly known as kgb
User avatar
Spyder
Posts: 86
Joined: 2003-06-28 21:23:04

Post by Spyder »

http://en.wow-europe.com wrote:Final Beta Test Plans
03/01/2005
In preparation for the imminent Final Beta Test of World of Warcraft, we will be shutting down the Closed Beta servers for maintenance and temporarily suspending the official forums within the next few hours. We regret the short notice, but are doing our utmost to roll out the Final Beta Test as quickly as possible. The downtime between the close of the current Beta and the start of the Final Beta Test will be kept to a minimum, although we are unable to reveal an exact start date at this time. However, we anticipate that this maintenance will only last a few days, whereupon the Final Beta Test will begin.

We will provide initial access to the Final Beta to those who attained a beta key through the official Blizzard pre-order campaign, as well current Closed Beta testers. These testers will maintain their existing account and characters. Additional testers will be included as the Final Beta moves forward.

More details regarding the Final Beta, including the start date, will be announced here shortly, so please stay tuned. We are working hard to bring you the next exciting phase of World of Warcraft as soon as possible.
About f*cking time.
Man with hand in pocket feel cocky all day.
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Hahaha.

Då hinner jag ju hem ändå innan betan sätter igång. Synd bara att man har tentor om en vecka. :(
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

www.warcraft.nu wrote:5000 Final Beta-nycklar lottas ut
Ni som inte har någon Final Beta nyckel kanske skulle delta i denna utlottning.
formerly known as kgb
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

http://en.wow-europe.com wrote:Final Beta Downloader Available
Och nu går det att ladda ner clienten för er som har Pre Order kittet eller ni som redan är closed-betatestare.
formerly known as kgb
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

kgb wrote:Och nu går det att ladda ner clienten för er som har Pre Order kittet eller ni som redan är closed-betatestare.
Gött äntligen =)
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
Post Reply