O.C - Bu eller bä?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

O.C - Bu eller bä?

Post by palindrom »

En av de mest omtalade serierna sedan länge.
Men vad tycker du egentligen om serien, och vad har den betytt för dig?
(då menar jag inte irrelevanta ting som utseende och bakgrundsbilder)

För mig har den fungerat som en eskapism, men den är än dock väldigt mysig och genomtänkbar.
Jag är kräsen när det gäller serier, men den här är riktigt bra.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Är O.C. serien som börjar med en svart kille som får hjälp av nån advokatsnubbe?
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Tycker det är en tråkig och töntig serie. Hellre då OC = Orange County Choppers ;)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

OCC annars - går på Discover Channel ifall ni har missat detta.

http://www.orangecountychoppers.com/

O.C. har jag aldrig hört talas om...
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

pync wrote:Är O.C. serien som börjar med en svart kille som får hjälp av nån advokatsnubbe?
Han är inte svart, han är viting.

Tycker serien är mycket bra.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag gillar The O.C. väldigt mycket. Såg något avsnitt när Kanal 5 började sända det för ett bra tag sedan men missade sedan nästa alla pga. träningar. Så nu i julas fick jag låna DVD-boxen av en kompis så jag gick igenom samtliga avsnitt på några dagar.

Illuwater och ballkula, anledningen till att ni kanske tycker att serien är töntig eller inte känner till den beror nog på att det är en ungdomsserie och ni är, som vi alla vet, lastgamla. Gamla gubbar så att säga. ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

egar wrote:Illuwater och ballkula, anledningen till att ni kanske tycker att serien är töntig eller inte känner till den beror nog på att det är en ungdomsserie och ni är, som vi alla vet, lastgamla. Gamla gubbar så att säga. ;)
De är inte för gamla för att leva, bara för gamla för internet.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

jag gillar den. hamnar alltid framför tvn då. man fastnar
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Bästa serien på mycket länge och det var lätt att fastna i den.
User avatar
MisterBister
Posts: 223
Joined: 2004-12-25 12:30:17
Location: Göteborg

Post by MisterBister »

Jo jag har sett o.c några gånger och den verkar väldigt bra.

Angående OCC så har det släppts ett spel vid namn "American chopper" som är baserat på TV-serien, dock är det verkligen inte något att rekomendera, fruktansvärt dåligt gjort på ALLA sätt och vis man kan tänka sig.

Recension:
http://www.izonews.com/firstlook.php?firstlookid=2278
"Du är inte dum, du har bara lite otur när du tänker."
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

jag gillar verkligen inte serier som O.C. Med ungdomar som ska växa upp och handskas med sociala problem osv. Och där ungdomarna leker vuxna och säger perfekta meningar. Jag vet inte om denna beskrivningen stämmer in på jusst denna serien men den stämmer iaf in på vissa.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

<Skalman> wrote:jag gillar verkligen inte serier som O.C. Med ungdomar som ska växa upp och handskas med sociala problem osv. Och där ungdomarna leker vuxna och säger perfekta meningar. Jag vet inte om denna beskrivningen stämmer in på jusst denna serien men den stämmer iaf in på vissa.
Speciellt perfekta mening säger de kanske inte men jag tycker mig känna igen mig i vissa av händelserna som utspelar sig i serien trots att jag inte bott i Orange County. Vad är det förresten du inte gillar med liknande serier?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

det är jusst det att ungdomarna verkar så perfekta, dom svär sällan, dom kramar sina föräldrar hela tiden. Dom hjälper gamlingar över gatan. Dom engagerar sig i regnskogen som skövlas. Dom går i kyrkan osv. Vissa fattar nog vad jag menar iaf. Dom ska alltid vara så jävla perfekta, det avskyr jag. Men som sagt stämmer detta kanske inte in på O.C. men jag har iaf placerat in den serien i facket sliskig ungdomsserie.

nu orkar jag inte skriva mer om detta, så snälla ge mej ingen följdfråga.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag har aldrig sett serien, men jag gillar titeln på den här boken:
http://tinyurl.com/5t753
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Har aldrig sett serien, men jag har hört att den ska vara bra.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Är inte både bu och bä negativa omdömen_
Jag antar en viss måttnad av kreativtietet ........asd
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

pync wrote:De är inte för gamla för att leva, bara för gamla för internet.
Pync, jag använde internet medan du var en liten parvel, så jag är nog inte för gammal för internet - jag är snarare THE MASTER OF INTERNET! ;)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

<Skalman>
Skriver man idiotiska inlägg får man snällt räkna med följdfrågor.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med perfekta ungdomar, har du sett serien? Huvudpersonen i första avsnitten kommer från ghettot, misshandlar minst 1 person per avsnitt, blir dumpad av sin familj. Hans blivande flickvän är alkoholist, överdoserar smärtstillande och får se sin familj splittrad för att pappan stulit pengar av sina klienter.

Nu i senaste avsnitten så har huvudpersonen ett förhållande med sin faster.

Yarr! 'tis all perfect.
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Jag har aldrig sett den och jag har aldrig hört någon säga något positivt om den. Faktum är att jag aldrig hört talas om den och jag kommer förmodligen aldrig att se den heller. Jag har också svårt att rekommendera den då jag inte vet om den är bra eller dålig, eller någonting om den över huvud taget. Det är också det främsta skälet till att jag gjorde det här inlägget. Det är vad jag tycker, i alla fall.

Kina ut ur Tibet!
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

Har kikat på serien några gånger. Av det lilla jag sett så är det bara ännu en nyansering av days of our lives. Dessa serier ligger inte i min smak, mer än just days of our lives som var/är bra för att den är så himla usel, kan därför inte säga om det är en bra eller dålig i sin genre. Syrran verkar dock gilla det, kanske finns något som lockar för den yngre generationen.
formerly known as kgb
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

Tossefar wrote:<Skalman>
Skriver man idiotiska inlägg får man snällt räkna med följdfrågor.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med perfekta ungdomar, har du sett serien? Huvudpersonen i första avsnitten kommer från ghettot, misshandlar minst 1 person per avsnitt, blir dumpad av sin familj. Hans blivande flickvän är alkoholist, överdoserar smärtstillande och får se sin familj splittrad för att pappan stulit pengar av sina klienter.

Nu i senaste avsnitten så har huvudpersonen ett förhållande med sin faster.

Yarr! 'tis all perfect.
Du är skrattretande, du kan tydligen inte läsa så bra.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Tossefar wrote:<Skalman>
Skriver man idiotiska inlägg får man snällt räkna med följdfrågor.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med perfekta ungdomar, har du sett serien? Huvudpersonen i första avsnitten kommer från ghettot, misshandlar minst 1 person per avsnitt, blir dumpad av sin familj. Hans blivande flickvän är alkoholist, överdoserar smärtstillande och får se sin familj splittrad för att pappan stulit pengar av sina klienter.

Nu i senaste avsnitten så har huvudpersonen ett förhållande med sin faster.

Yarr! 'tis all perfect.
Det finns nåt värre än serier med "perfekta" ungdomar, och det är serier där huvudpersonerna drabbas av alla problem man bara kan tänka fram - blir ganska lamt efter ett tag. Att huvudpersonen har ett förhållande med sin faster.. ja, suck... Nya dramatiska grepp? ;)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Keit-san wrote:
Tycker serien är mycket bra.

.. vad tycker du är bra?
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Tossefar wrote:

Nu i senaste avsnitten så har huvudpersonen ett förhållande med sin faster.
Jag tyckte dock att den var bättre i början, nu känns det som ett maniskt begär av regissören att det ska hända något storartat.

Förut var det helskärm, numera är det halvskärm med lite prat vid sidan av för min del.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Cappuccino wrote:Jag har aldrig sett den och jag har aldrig hört någon säga något positivt om den. Faktum är att jag aldrig hört talas om den och jag kommer förmodligen aldrig att se den heller. Jag har också svårt att rekommendera den då jag inte vet om den är bra eller dålig, eller någonting om den över huvud taget. Det är också det främsta skälet till att jag gjorde det här inlägget.
Du har inte hört talas om den, du vet inte om du kan kallla den bra eller dålig, eller någonting.
... varför skrev du ens något överhuvudtaget?
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
Locked