Presentationstopic...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
UltraJo
Posts: 58
Joined: 2005-01-04 15:01:58

Post by UltraJo »

Hej jag heter Johannah.
Jag heter inte prync eller vad det var fisk gillade att kalla mig.
Jag är en trevlig person som är trevlig mot de som är trevliga mot mig, tyvärr är de flesta på den här sidan arroganta nördar som mest gillar att klaga på människor som inte är som dem själva.

Synd.

Jag går naturvetenskaplig linje och på fritiden jobbar jag i en radio och tv affär. Det är ganska kul faktiskt, säljer sladdar o grejjer.
Gillar även att träna och shoppa.
Favoriten e NES spelet Booble booble och anser att det är den bästa uppfostran ett barn kan få! Jag menar musiken e ju oslagbar!
Diggar waynes world stenhårt och är lite småkär i Garth, så jävla fulsnygg.

//J
Cocaine is a hell of a drug
User avatar
bearZ
Posts: 129
Joined: 2002-03-08 6:46:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by bearZ »

Ja, jag heter Björn och bor i Stockholm/Spånga och i en villa.
Består av hälften svenskt blod och andra halvan tyskt.
Betyder att jag talar svenska och tyska.
Ser Hamburg som min andra hemstad.
Gick fordonsteknisk linje en gång för länge sedan och den var då 2 årig.
Har jobbat som bilmek i nästan 20 år.
Gjort FN tjänst på Cypern och tjänstgjorde som mek. Det var en fin tid det. 8)
Och senaste jobbet inom bilbranchen var med sportiga tyska höfläktar.
Jobba numera på en bank med övervakning/testning av utttag och insättningsautomater.
Tycker datorer är det bästa som finns. Bilar är inte lika roliga längre.
Har 3 barn vara 2 tomtar bor hos mig.
Den yngste e en cs noob.
Min fritid räcker inte till för datorer då man har ett hushåll att sköta med hus och allt.

Min dröm är att sälja huset, flytta in i en lägenhet, kasta ut ungarna.
Fylla lägenheten med datorer, lagra pan pizzor och joltcola och spika igen ytterdörren. ;D
I Iraq blir fångar torterade genom att tvingas äta griskött, dricka sprit och utföra sexuella handlingar.
I Sverige kallar vi detta för julbord.......
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Nej, dags att vara seriös.

Mitt namn är Anna, bor i döda staden Örebro och jag är nyss fyllda tjugotvå.
Arbetslös, och går på soc. vilket både gör mig frustrerad och deprimerad.
Bor ensam i en stor trea med två katter, som jag har gjort i snart två år.
Det börjar bli tradigt, så jag längtar till kollektivet blir verklighet.

Till hösten är det tänkt att jag skall läsa en KY-utbildning där jag kommer bli behandlingsassistent.
Och nej, det har inget med varken handikapp eller utvecklingsstörda att göra, utan kriminalvård och ungdomsvård. Jag kommer alltså kunna arbeta på diverse behandlingshem, eller andra slutna anstalter.
Har sedan barnsben varit en betryggande lyssnare, och jag mår ytterst bra när jag kan hjälpa någon. Om bara med något litet.

Analyserar det som händer i mitt liv till det yttersta.
Något viktigt är vad jag vill göra och hur jag kan må bra.
Vare sig jag är euforisk och trippar fram, eller släpar mig fram i depressionens tecken, så försvinner aldrig passionen. Vad jag än ger mig in i, så är det intensivt.
Angående människor så går jag efter känsla, vilket andra ser som fördomsfullt. Det räcker med att ha umgåtts med personen en kort stund för att veta om det ger något. Det syns i ögonen.

Jag tycker om utmaningar, och om det inte levereras några till mig, så söker jag mig ofta till de. Förhoppningsvis kommer jag få ut mycket mer av den energin när jag flyttar till Nya Zeeland
Just nu får är jag mest uttråkad.

Nej, jag har inget stort intresse av datorn som dator, men jag sitter där stor del av tiden ändå. Där surfar jag runt lite.
Hörde om detta forum via en mycket god vän, vid namn fisk här, och fastnade lite lätt. Det kan bli så ibland.

Fritid: Promenera länge i skogen, cykla, analysera och prata.
Last edited by palindrom on 2005-05-07 21:22:50, edited 2 times in total.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Ok, jag hakar väl på med en liten beskrivning av mig:

Som många andra här är jag lite av en "datanörd" som är lite missvisande uttryck men ska inte gå in på det, jag donar även en hel del med elektronik, (lagat TV & video åt bekanta sen jag var 8-9 år) men har fastnat mer och mer för casemodding, hårdvara och allmänt datormek.

Som person är jag ganska tillmötesgående och är oftast trevlig. Nackdelen är väl att jag kan vara lite lättretad när jag är stressad eller trött och inte har nåt sinne för ordning utan bortförklarar mig med: "den dumma bara städar och städar, den intelligenta härskar över kaos" men det funkar inte så bra... Jag lever och har levt större delen av livet som ensamvarg ofrivilligt då jag bott lite avsides utan nån direkt kontakt med folk. Vad tjejer beträffar så är det väl rätt dött på den fronten då viktigare prioriteringar finns just nu än att ragga, såsom att fixa jobb och se till att man inte går helt i konkurs. Jag är en otursförföljd bitter realist som alltid väntar mig det värsta och blir sällan överraskad.

Har 2 bröder, lillebror Tor och storebror Styrbjörn. Föräldrarna Carina och Bertil och har bott med min arma mor sen familjen splittrades -95 men bor nu ensam i en liten etta i Påskallavik där farsan bor kvar sen splittringen, mitt "egentliga" hem sen jag var liten.

Har jobbat inom industrin med svetsande och lite annan metallhantering på Scania's hyttfabrik i Oskarshamn, men när de drog ner på bemanningen så rök alla visstidsanställda och inhyrda, jag tillhörde den senare kategorin.. Gillar industri, men hadde gärna jobbat med produktutveckling vad gäller elektronik och datorer då min primära dator är 80% bonnmek med egna lösningar och konstruktioner i ett gammalt miditower daterat 1997...

Vad ska man mer säga.. Jag är väl inte direkt bortskämd utan nöjer mig oftast med det lilla och politiskt är jag till skillnad från de andra lite mer blå och gillar inte all avveckling av landet vi lever i med dagens inkompetenta politik.

Jo, namnet också.. Jag heter Curt Viking Holm, Curt är mitt andranamn efter min farfar. De flesta reagerar lite på mitt namn, men man har vant sig...
Kan inget om mycket
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

ok jag gör även jag ett litet frösöka att prsentera mig själv.

Jag Heter Andreas Treppe (Ja Treppe == Trappa om kan sin tyska.)
20 fyllda för 22 dagar sedan. Man är lite sen sådär.
Utbildad säljare åt Både ViaSat , Bredbandsbolaget och Mekonomen.

Klarade av lumpen i april förra året. Tio Månader på I5 Östersund.

Sysslar förutom att arbeta inte med så mycket saker. skall ta och anstränga mig snart och börja studera. Skall bara se till att komma in på någon högskola.

Datorn används mestadels till spel. Ibland även lite C++ programmering men nu var det riktigt länge sedan så man har nästan glömt allt.
Föredrar RPG samt RTS framför allt.
Det absoluta favorit spelet måste jag säga är nog WarcraftII. det väcker härliga minnen från första året på gymnasiet när man satt och spelade WCII på CAD lektionerna =)

Lyssnar i princip enbart på Hårdrock när jag väl tar mig för att lyssna på musik.
Bokmal när jag väl börjar. är ganska enkelspårig när det gäller böcker. Fantasy som gäller för det mesta. men även andra alster kan läsas ibland.

Det jag saknar i världen just nu är ett bredband hem till mig. börar bli lite tråkigt att vara tvingad att köra runt med sin dator till olika polare bara föra att kunna komma åt internet. 56k är ingen höjdare att surfa med.

Ja det var en trevande beskrivning om mig.
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

Post by ficklampa »

Andreas, alias: knaSen, blev 22 2/2. Bosatt med morsan i en lägenhet utanför Stockholm. Pappa är död sen jag var fem år gammal. Jobbar med att sälja datorkomponenter, kringutrustning och programvara.
Min utbildning består av 2 år mediautbildning samt 3 år på elprogrammet med inriktning datorteknik.
På fritiden spenderar jag mycket tid framför datorn, mestadels på irc:en men spelar även endel. Spelar det jag tycker är skoj, skitspel raderas direkt.
Har hållit på med datorer sen jag fick min första dator, som var en amiga 500, var väl runt 6-7 år gammal när jag fick den. Senare kom det även in en PC som senare evolverade till datorbyggande.. Moddar inte så värst mycket, men har intresset för det, dock inte lokal.. Verktyg finnes även det.

Ja, det var väl det.. Är det något mer så är det bara att fråga. ;]
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Jag heter Anders, med Mars som mellannamn sedan december 2003 och har mina rötter i Gävleborgs och Västernorrlands län. Jag är född 1985 och pluggar för tillfället diverse datatekniska och kommunikationsvetenskapliga kurser på Mittuniversitetet. Bakom mig har jag en treårig gymnasieutbildning på Medieprogrammet, med huvudinrikting på grafisk kommunikation. Målet med studierna är att få en kandidatexamen i datateknik och därefter söka anställning som webbutvecklare.

Vid sidan av mina studier är min stora passion musik, med utgångspunkt från såväl lyssnare som kompositör. Inriktning har varierat med åren, i takt med småstadsdepressioner och existensiell tonårsångest. Nu för tiden är jag dock mest inriktad på tredje Doomvågen och industrirock.

För avkopplingens skull har jag också för vana att teckna, skriva och även läsa. Mitt intresse för fantasy och mytologi i kombination med att jag var intresserad av webbprogrammering ledde till att jag var med och grundade fantasycommunityt Catahya, senare en av Sveriges största SVEROK-anslutna föreningar. Mitt ämbete i Catahya skiftande mellan styresleledamot och teknisk administratör på olika områden innan jag i september 2007 ansåg mig vara nöjd och lämnade Catahya bakom mig.

Så vad om datorer?

Familjens första dator var en 486:a, och länge sträckte sig mitt datoranvändande mest till HTML-programmering och lättare studier i serverspråk, mest på grund av vistelsen i modemland och brist på hårdvarukraft då hushållets dator bestod av en Pentium II MMX på svindlande 200MHz och 96 MB minne. Vid gymnasiet fanns endast G3:or, och det var också så jag för första gången kom i kontakt med Mac. Puckmusen och det opedagogiska tangentbordet till trots blev jag rätt förtjust i Mac.

Hösten 2004, när jag kom iväg hemifrån, köpte jag mig en litet mer modern dator, och sedan dess har det gått riktigt snabbt att ta igen de år jag varit bromsad av hårdvaran.

Linux kom jag i kontakt med vintern 2005, då jag installerade Ubuntu för att utforska Linuxvärlden. Bashterminalen och valfriheten tilltalade mig starkt, men fick mig också att inse att Windows faktiskt är ett okej och ytterst bekvämt operativsystem.

Hösten 2005 blev jag dessutom stolt macägare, och har sålunda cirkeln sluten då WinXp, Linux och OS X snurrar pararellt och sköter vad de är bäst på.

Jag låter det räcka så här.

EDIT: Jisses, här behövs förfriskningar! Allt omskrivet.

EDIT2: fr o m december 2007 är jag anställd som webb- och gränssnittsutvecklare i Östersund.
Last edited by madr on 2007-09-30 22:29:57, edited 6 times in total.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
ThomasB

Post by ThomasB »

Hejsan!
Jag heter Thomas och bor i sthlm.
Ett av mina stora intressen är att göra rökbomber och att sitta framför datorn.
Jag är 16 år och går första året på gymnasiet i en distansskola samhällslinjen.
Jag äter helt orientalisk mat eller kryddig mat.
Last edited by ThomasB on 2005-03-12 18:28:51, edited 1 time in total.
User avatar
Stålkårp
Posts: 3
Joined: 2005-03-06 13:04:51

Post by Stålkårp »

Hej !

Jag heter Johan är 34år och är bosatt i Alingsås med Sambo och vovve.

Intressen är film, datorer, bilar mm.

Utbildning: fordonsmekaniker 2-årig men har jobbat som reservdelsman sedan dess.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

nej det är för privat :-*
Last edited by phonak on 2006-05-25 0:23:32, edited 1 time in total.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Jag heter då Fredrik, som de flesta redan vet tror jag. Fyllde precis 20 år och har inhandlat min första sprit på systemet - en ytterst givande övning i social förmåga.

Utöver det så bor jag i Skene med min bror (Lillis på forumet), men är nästan alltid alokerad hos min flickvän(maddis på forumet) inne i Göteborg, ganska nära eketrägata. Går sissta året på Munkebäcks Gymnasiet och läser den mest menlösa linjen någonsin (Audio Visuell IT) tillsammans med några andra här på forumet(stealth och project för att nämna några).

Har ett stort intresse för webb/serverside-utveckling och jobbar mycket med PHP och en hel del i Java/J2EE. Går relativt ofta på de 3-4 större synthklubbarna i göteborg(Romo Night,Plasticity och Monochrome) så om ni ser mig där kan ni ju säga "Hej!" =]. Blir väll att man går till Kompaniet/Underground någon gång varannan vecka eller så(oftast på onsdagar).

Varit medlem på forumet i snart tre år, men ägnat stor del av den tiden till att vara bannad. Min ban hävdes nyligen så tyckte det var dags att uppdatera presentationen eftersom den förra skrev jag när jag var 17 år =].
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Jaha...efter en ganska knakkig inledning tänkte jag att jag skulle presentera mig!

Jag heter Daniel Karlsson, men alla mina vänner kallar mig dk, jag är god vän med Dynamitsven här på forumet blandannat!

Jag är vad man brukar kalla en spelnörd, men med viss medvetenhet om hårdvaran! Jag håller koll på all ny hårdvara som kommer på marknaden..

Jag är en kommunist...Jag står för samma åsikter som Karl Marx och Lening gjorde. Dessa två är dessutom två av mina största idoler (bredvid Turtles och Fantomen)

Jag är stolt för mina åsikte och vägrar ta nån skit!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Rensade bort ett par inlägg som blivit tömda på innehåll.
hej.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Jag tillhör de 2% av våran befolkning som är tillräckligt smarta för att gå med i mensa.
Last edited by syntetisk on 2005-09-28 16:17:32, edited 2 times in total.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

hej
jag vill åka långt långt bort. till sydney eller new york. skida i Dizin vore inte heller helt fel. att göra detsamma i kanada drar med. jag behöver få distans till det som hänt de senaste åtta månaderna. så just nu är jag förvirrad som en ko i ett mjölkpaket. och har varit hela denna tiden.
det är kajs det.
hej då
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

gummiboll wrote:hej
jag vill åka långt långt bort. till sydney eller new york. skida i Dizin vore inte heller helt fel. att göra detsamma i kanada drar med. jag behöver få distans till det som hänt de senaste åtta månaderna. så just nu är jag förvirrad som en ko i ett mjölkpaket. och har varit hela denna tiden.
det är kajs det.
hej då
"som en ko i en häst" ? ;)

I hårda tider måste man tänka på något man tycker är roligt... (hoppas du minns...)
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Andrej var namnet, Född 1984 med samma initialer som Adolf Hilter.
Dagen jag var född på var den 30 november, som även har blivit filmatiserad och är allmänt känd som dagen då nynassar marscherar längs Stockholms gator. Detta förundrar mig fortfarande och jag undrar om det är en slump.


Född i Sverige men tillbringade ett par år som skitliten nere i Slovenien, lärde mig Slovenska som mitt första språk varpå jag flyttade till Sverige och i och med att dagis började så byttes glömdes slovenskan och svenskan blev mitt första språk. Därpå gick jag igenom den traumatiska fas som vi alla känner till som uppväxt, någonstans på vägen plockade jag upp flytande engelska och glömde slovenskan helt och hållet.

Intressen är varierade (vill jag i alla fall påstå) med en förkärlek för Rollspel, Datorspel, Litteratur (Övergav S. King (har väl ett dussin böcker kvar att läsa av honom)för att åter igen kasta mig ner i Fantasy-träsket med författare som får betalt per sida, vilket märks i dom repetitiva utfyllnadsmeningarna.), ja, allt som är en bra verklighetsflykt helt enkelt. PM's är välkomna och jag kommer genast svara.
Last edited by Andrej on 2010-01-05 11:11:53, edited 2 times in total.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
SparriS
Posts: 279
Joined: 2005-02-09 17:02:29
Location: Sverige

Post by SparriS »

Jag heter Martin Sparring 13 år och ska faktist fylla 14.
Mitt nickname kom till när jag var ca 8 eller 9 år när en kille i skolan kallade mig sparris de första gångerna fick jag damp, och slog ner han men nu kallar de flesta mig det.
Jag bor med mina föräldrar i Tyresö (Stockholms län) och har tre syskon.
Jag lanar ibland, och man kan väll säga att jag är en cs fjolla för det är det jag kör varje lan. Här hemma är det jag som kan det mesta tekniskt, så om jag är hoss någon kompis och det är problem med att se på film spela dator what ever så ringer de mig, tråkigt nog.
Screw you guys, i'm going home.
I am 70% addicted to Counterstrike. What about you?
User avatar
omega
Posts: 22
Joined: 2005-05-16 0:48:17

Post by omega »

Kommer från swec :)
Tänkte checka läget här, ni har ett fint forum. Bra nivå och allt. Det enda jag klagar på är era fula smilies.. :/ ver. 1.0 på de eller? Nu ska jag inte klaga mera :)
Jag är 20 år och läser Biomedicin i Uppsala. Så om ni har frågor om medicin är det min grej :)
När det gäller datorer så är jag något av en allätare. Är bra på det mesta helt enkelt. Speciellt på frågor inom windows.
Jobbar även som data-helpdesk på BMC. :)
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Jag presenterade mig för flera år sedan (skulle jag gissa på) men här kommer en ny!

Jag heter Benjamin och bor i centrala Göteborg men sover rätt ofta hos min flickvän :-) Jag tar studenten om några dagar men kommer ordna lite betyg till hösten för att få upp snittet då jag var inte helt med i gamet första året på gymnaiset. Jag hängde väldigt mycket här på 64bits, men har trappat ner rejält då jag insåg att det var bortkastad tid. Dock hänger jag här ibland då det finns en bra nivå inom vissa områden. Det jag gillar är att vara med min flickvän, att umgås med mina sköna kompisar och fota. Är rätt självgod och har bra självförtroende. Jag går ut en del, mest är det väl privatfester men även krogen en del, en del på Linnégatan här i Göteborg.

Jag ska även bjuda på två bilder! En på mig och en på min flickvän - kanske bara jag som är tycker det är kul att se bilder på andra här och forumet och dess partners också kanske?

Image Image
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Posta inte kommentarer i den här tråden, posta dem istället i kommentarstråden. Ja, det är ok att bumpa den.
hej.
jagvillintevarakvar

Post by jagvillintevarakvar »

Goddagens!

Så här ska det stå en presentation alltså... Lite klurigt.
Jag heter i alla fall Henrik Hernqvist samt bor i den "stora" staden Borås, bor väl ungefär 10 minuters gångväg av vad som får anses som det absoluta "centrum". Om ni vill kika in på en fika eller så. För er som inte har en aning om vart Borås ligger så kan jag tala om att det ligger ungefär 10 mil öster om Göteborg, alltså i Västra Götalands Län.

För övrigt så fyller jag 18 år om exakt 7 dagar, jag bor hemma hos min mor tillsammans med min syster. Just nu under sommarlovet så jobbar jag och är flitig på posten, till hösten så börjar jag trean på Sven Eriksson Gymnasiet eller "Teknis". Det jag pluggar där är Teknik och även om man skulle kunna tro att det är en massa teknik så är så ej fallet. Hela linjen är mest en massa "vanliga läsämnen" och jag kommer inte bli ett skit efter trean. Så det är väl mest en linje för att fortsätta läsa på högskola/universitet sen, vilket jag också förmodligen kommer att göra.

Som ni ser så är jag rätt nyregistrerad här på 64bits.se-forumet men jag har i ett okänt antal år besökt sidan dagligt samt kikat in på forumet några enstaka gånger. Anledningen till att jag inte registrerat mig förut var väl mest för att jag hängde på sweclockers forum istället. Men det har blivit fruktansvärt kasst så nu försöker jag mig på det här istället. ;)

Ett av mina intressen är, som ni säkert redan har klurat ut, datorer. Jag föredrar väl mest själva hårdvaran och det som rör den, även om jag skulle vilja lära mig lite mer annat som t.ex. att koda och dylika ting. Anledningen till att jag inte lär mig något är, som jag tror, lathet, tidsbrist men även att jag aldrig vet vart jag ska börja. Men någon gång ska det nog bli något av det också. Förutom att surfa runt på diverse forum så sitter jag väl och ircar en hel del på dagarna. Nu på sommarn blir det även en hel del bad då vädret tillåter och jag försöker väl även komma iväg och styrketräna 2-3 ggr i veckan. Förutom detta så umgås jag väl med vänner och bekanta, spanar film m.m.

Musik är något som jag nästan jämt lyssnar på. Om det så är radio, mp3 eller live. Har jag inte musik att lyssna på så går jag alltid runt och nynnar på den låten jag senaste hörde eller någon av de som bara har satt sig. Det jag lyssnar på är oerhört stor variation på med allt från System of a Down till klassisk osv. Några som jag lyssnat på i många många år och fortfarande gillar mycket är Millencolin och Green Day. Men som sagt så lyssnar jag på allt (med viss reservation)!

Nu vet ni nog snart allt som är värt att veta om mig! Kan lägga till att jag har: en bror som bor i Linköping, en far som bor på annat håll i Borås, en nu för tiden gammal och sleten dator som behöver förnyas, lila tapeter ( ;( ), en säng som är 105cm bred, en IBM Thinkpad T23.

Några saker jag inte har men som jag ska skaffa mig är: bra dator, linux, kunskap, flickvän, tft, gymnasieutbildning, högskoleutbildning, eget boende, bra syn (utan hjälp av linser då ::) ), mer kläder.

Nu lyckas jag inte klura ut något mer att skriva såhär på rak arm men om det är något ni undrar över så är det bara att skriva. Jag tar väldigt gärna emot tips på vart (i vilken ände) man ska börja med att lära sig saker som linux eller att koda. För hur mycket jag än vill så lyckas jag aldrig komma igång ordentligt. :)

För övrigt vet jag att det brukar vara rätt många som gillar bilder på forum så här kommer en:
Image
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Heter Joel ( va? ärligt? ) och har bott hela mitt liv i åkarp, en lugn liten förort till malmö mitt emellan malmö och lund, född vi elvatiden en november morgon 1989 på bb i malmö. lite av en outsider, var aldrig någon som man lade märke till i skolan och har hållt mig hyfsat anonym fram tills nu, när jag ska börja gymnasiet i lund, spyken natur natur/miljö, fast mitt hjärta säger mig ändå att jag gärna skulle vilja utöka min nördiga kunskaper om datorer som alltid varit ett stort intresse för mig...ända sedan fassan köpte en liten 486:a av en man vid namn josef så har jag spelat duke nukenm...turok...diablo och allt sånt ni vet. har aldrig haft flickvän, har aldrig kysst någon, är ingen höjdare på sådant, har vänner men ingen av dem är så geekig som jag, vilket betyder att det oftast är jag som minst villigt vill följa med ut och göra nått meningslöst skräp. mitt internetnick har varit quadron ända sedan ut2k3 tiden men nu ändras många saker. har en storesyrra, 18 år , 2 katter, ( som försöker mörda varandra när vi 'inte är hemma ) en alkis till fassa och en kry och pigg mamma, mina vänner kallar mig ofta perfektionist när jag handskas med saker och ting, det går mig ofta på nerverna, men vem bryr sig? inte mina vänner i alla fall, lite sorgligt men thats life. vet inte vad mer det finns att skriva, har tyvärr varken webcam eller digitalkamera således kan jag inte bjuda er på en pubis iklädd ( mer eller mindre ) vitt skin och blå ögon.
Om någon reagerade på att jag hade en alkis till fassa kan jag väl skriva kort om det, inte för att jag vill att någon ska tycka synd om mig eller nåt liknande skräp, men det kanske är intressant att få en viss inblick?

Man förlorar father-to-son-kontakten snabbt med honom och det känns ofta som att man pratar med en främling, väldigt jobbigt och han överreagerar på allt och alla, det låter kanske inte så farligt men jag hatar honom faktiskt, mest för att han sprider dåliga känslor omkring sig vart han än går, och han låser hellre in sig och dricker än sätter sig och installerar ny router med mig eller liknande, med andra ord, så skulle livet vara skönare utan honom, men om han skulle sluta dricka helt och håller skulle jag hoppa högt av glädje.

vet inte om detta blev lite off topic men jag vet att jag ofta kan bli nyfiken när någon har en alkis till fassa eller när någon svimmade och man vill veta hur det kändes etc. make of it what you want it to be.

and thats just about it, now.......suck my kawk. ( team america )
meh
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

Okej, känner att det är min tur att dra ett strå till stacken.

Mitt namn är Björn Jonsson.
Föddes den tjugoförsta maj 1984 på Södersjukhusets BB i Stockholm. Efter tre dagar på BB fick jag återvända till resten av min familj på Södermalm i Stockholm.
Har tre stycken systrar varav en modell -81, en -93 och en -97. Har även en pappa + fru samt en mamma.
Där, på Södermalm, har jag stannat kvar sen dess. Håller givetvis, till min pappas förtret, på Hammarby IF i de flesta sporter.

Gick bara 9 år i skola, då största delen av högstadiet spenderades med att röka hasch med resten av mitt kompisgäng på skoltid.
Därav ingen gymnasial utbildning.

Jobbade under tre år som bud på Södermalm, men efter att ha varit riktigt nära döden för tredje gången så sa jag till slut upp mig för att göra min värnplikt.
Gjorde den inom underrättelsetjänsten i Försvarsmakten. Muckade med 10-8-8 vilket jag är mycket stolt över. Funderar starkt på att söka en utlandstjänst, för att känna att man gör någonting meningsfullt.

Efter det så gick jag arbetslös i ett halvår innan jag tillslut bestämde mig för att försöka klara av gymnasiet.
Så hösten/våren 04-05 läste jag Matte A, Engelska A, Svenska A/B, Samhällskunskap A/B, Datorkunskap A och Retorik A på Åsö Gymnasiums komvux. Slutade med det efter en konflikt med en lärare på skolan och jobbar just nu nattskiftet i en taxiväxel, på Mondo och på ICA's lager i Rotebro.

På fritiden umgås jag mest med mina vänner. Har en gigantisk umgängeskrets, men umgås mest med mina äldsta vänner.
När jag var i femtonårsåldern så hänge jag mycket i Drakenbersgparken på Södermalm och fick där ryktet att jag var: "Killen som alltid visste vart det var fest och alltid hade två snygga tjejer med sig".
Detta försöker jag fortfarande uppehålla, med viss framgång.
Försörjde mig även under denna tid i livet med att snatta folköl i diverse affärer på Södermalm och sälja dessa vidare. Tills polisen tog mig.
Gillar att gå ut med vännerna och dansa, hamnar ofta på Berns, Debaser eller mondo.
Mest för att polarna jobbar just där och då blir det mycket billigare att bli full.
Favoritsysselsättningen just nu är att sletriancykla runt i Stockholm, som trots alla bilar är en mycket vacker stad.
Man upptäcker så mycket man inte trodde fanns med hjälp av en cykel.

Gillar att fotografera och förevigar nästan varenda dag som går med med
Casio Exilim Z4. Driver tillsammans med tre vänner en sida som kallas "falkos bilder". Namnet kommer från en av de som heter Falkkloo i efternamn.
Där har vi samlat bilder i nästan två år och där ligger ca 15000 bilder uppe. Smakprov på bilderna finns på phade.se.

Har en ganska bred musiksmak, men den största delen består av hiphop då jag finner deras samhällskritiska texter mycket roande.

Hur kom jag i kontakt med datorer då?

Jo, fick min första pjäs (en Pentium på 99 mHz, 8 mb RAM och ett par megs hårddisk) 1995 av morsan.
Spelade då Quake1 Team Fortress som en dåre.
Spelade i en klan som hette CoM, Clan of Madness. Vi spelade semifinal i någon turnering (minns ej vilken) som bäst mot SE, Sin Eleven och förlorade. Jag anser detta som en av mina främsta bedrifter i livet.
Efter det så har jag med jämna mellanrum bytt upp mig till bättre system.
Kom i kontakt med 64bits.se i vintrad då min vän bad mig att bygga ihop hans dator och jag stötte på problem.
Efter en simpel googling så dök 64bits.se upp som första svar och jag ställde en fråga här och fick hjälp. Fattade då tycke för forumet och har återvänt dagligen sen dess.
Vet lite om det mesta och hittar ofta på ganska firnuliga lösningar på problemen som uppstår.

Tja, det var väl allt.
På återseende.
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
r0ck0
Posts: 384
Joined: 2003-11-13 11:57:10
Location: Vänersborg
Contact:

Post by r0ck0 »

Jag heter Robert Larsson och föddes i Vänersborg 1986.

Under hela min grundskoletid var jag väldigt anonym, mesig och nördig. Även under början av min gymnasietid stämde den beskrivningen. Jag läste elprogrammet med inriktning datorteknik vilket ju också är ganska nördigt. Men efter att jag fyllt 18 och tagit körkort hände något; jag bytte klädstil, blev självsäkrare, gick ner i vikt och började hänga med mina polare ut och festa. Istället för att bara bli kallad pluggis av de andra i klassen blev jag kompis med de flesta i klassen. Jag umgås med många av dem fortfarande.

Jag blev introducerad till dator världen ganska sent. När jag var 10 fick jag min första dator. Självklart älskade jag den och behöll den i 5 år innan jag köpte ny. I och med den nya datorn började jag åka på LAN. Det var då jag började lära mig någonting om datorer.
När jag gick på gymnasiet var jag lärarens favoritelev och fick därför göra mer och svårare grejer än alla andra. Jag fick faktiskt vara underadministratör på programmet och jobbar nu där en dag i veckan som lärare.

Efter gymnasiet började jag på högskolan i Skövde och läser nu till nätverks- och systemadministratör. I och med det fick jag väldigt mycket fritid, eftersom jag har svårt att lära känna nya människor och har därför inte så mycket att göra på kvällarna. Den fritiden använder jag till datorn, tittar på film, spelar tv-spel och styrketränar.
På helgerna åker jag hem och festar/LANar med polarna, så helt ensam är jag inte.

Börjar nu känna pressen, eftersom jag snart fyller 20 och det närmaste en flickvän jag kommit är att ha hånglat upp EN tjej. :-[
Morpheus: Intel Core2Duo E8500 3.16GHz / 4GB / 2TB / DVD±RW / HD4850 512MB / 19"TFT+40"LCD
Smith: Athlon2600+ / 1024MB / 440GB /Geeforce 2MX32MB / 17"TFT
ASUS Eee PC 901: Atom 1.6GHz / 1GB / 20GB SSD / 8.9" TFT
Post Reply