Fyra våldtäktsmän och en liten flicka

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Allt är mitt fel.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
snyggo
Posts: 52
Joined: 2004-12-31 15:08:49

Post by snyggo »

man måste acceptera att det finns folk i detta samhälle som är dumma i huvudet, sen helt seriöst så räknas detta som våldtäkt hur långt ner i åldrarna sex än kommer, och om en 13-årig tjej nu måste ha sex ska det vara med kanske en finnig 14-15 åring... inte med folk över 20 i grupp:@

Straffet: Förhör med de tills de erkänner exakt vad de gjort, sen så ettrejält fängelsestraff och skitsamma om han va 16 han vet vad han gjorde och borde fan få avtjäna sitt straff(A)
compaq presario 6005ea (vet skäms, men vafan ska man göra?=D) |1.4ghz|40gb|768Ram|geforce fx5500
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

snyggo wrote:
Straffet: Förhör med de tills de erkänner exakt vad de gjort, sen så ettrejält fängelsestraff och skitsamma om han va 16 han vet vad han gjorde och borde fan få avtjäna sitt straff(A)

Du är oskyldig tills du blir skyldig.
Upprepande av frågor leder till olika svar.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

snyggo wrote:man måste acceptera att det finns folk i detta samhälle som är dumma i huvudet, sen helt seriöst så räknas detta som våldtäkt hur långt ner i åldrarna sex än kommer, och om en 13-årig tjej nu måste ha sex ska det vara med kanske en finnig 14-15 åring... inte med folk över 20 i grupp:@

Straffet: Förhör med de tills de erkänner exakt vad de gjort, sen så ettrejält fängelsestraff och skitsamma om han va 16 han vet vad han gjorde och borde fan få avtjäna sitt straff(A)
14-15-åring är ett år ifrån 16-åring, det är du medveten om, va?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag reagerade också på det. Så om man är 15 år så är det helt okej att ha sex med en 13-åring, om man är 16 ska man förhöras tills man erkänner (brukar inte sånt kallas tortyr?) och sedan få ett rejält fängelsestraff?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
snyggo
Posts: 52
Joined: 2004-12-31 15:08:49

Post by snyggo »

TinyTeeth wrote:Jag reagerade också på det. Så om man är 15 år så är det helt okej att ha sex med en 13-åring, om man är 16 ska man förhöras tills man erkänner (brukar inte sånt kallas tortyr?) och sedan få ett rejält fängelsestraff?
njee, syftade mer på de andra..*-)=P gruppvåldtäktare ska torteras tycker jag=D
compaq presario 6005ea (vet skäms, men vafan ska man göra?=D) |1.4ghz|40gb|768Ram|geforce fx5500
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Varför ska de torteras?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Och vem blir ansvarig för torterandet?
Känns som det är inne på samma spår som dödsstraff. Vem ska vara ansvarig för avlivandet?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

snyggo wrote:njee, syftade mer på de andra..*-)=P gruppvåldtäktare ska torteras tycker jag=D
"Alla 'defekter' ska torteras." - Hitler
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

fisk wrote:
pync wrote:Låt oss tala om framtiden, i framtiden är du inte samma människa som du är nu, du utvecklas, du kan inte veta vem du är i framtiden, i framtiden kanske du våldtar någon, därför är du en potientiell våldtäktsman?

Ödla...
Nej, jag är inte en potentiell våldtäktsman, och kommer inte "kanske att våldta" någon i framtiden heller, oavsett ditt filosofiska svammel. Jag vet det, lika väl som att jag vet att jag inte är en ödla imorgon. Därutöver är filosofisk spekulation roande, men icke mer än så.
Du vet att du inte är en potentiell våldtäksman, men vet Lisa 25 år som du träffar en sen kväll på Konsum det? För henne är du en potentiell våldtäktsman. Du om någon borde förstå innebörden av ordet potentiell.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
CiR3
Posts: 7
Joined: 2005-01-12 18:36:45
Contact:

Post by CiR3 »

Jag vill minnas att tjejen själva hade druckit av alkoholen hon blivit bjuden på men det är ändå förjävligt :-X
The Apocalypse Dudes
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

egar wrote:Du vet att du inte är en potentiell våldtäksman, men vet Lisa 25 år som du träffar en sen kväll på Konsum det? För henne är du en potentiell våldtäktsman. Du om någon borde förstå innebörden av ordet potentiell.
Lisas teori om mig är irrelevant, jag är inte en potentiell våldtäktsman bara för att hon tror det, lika lite som att jag blir en potentiell ödla för att du tror att jag är en potentiell ödla.

X blir inte potentiellt Y för att person P tror att X potentiellt kan vara Y.

EOS.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
snyggo
Posts: 52
Joined: 2004-12-31 15:08:49

Post by snyggo »

TinyTeeth wrote:Varför ska de torteras?
Tänk på hur tjejen mår...

kej, ändrar uppfattning, vi kör på ett rejält fängelsestraff som jag sa från början:) men inget sånt mesigt svenskt*-)
compaq presario 6005ea (vet skäms, men vafan ska man göra?=D) |1.4ghz|40gb|768Ram|geforce fx5500
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

fisk wrote:Lisas teori om mig är irrelevant, jag är inte en potentiell våldtäktsman bara för att hon tror det, lika lite som att jag blir en potentiell ödla för att du tror att jag är en potentiell ödla.

X blir inte potentiellt Y för att person P tror att X potentiellt kan vara Y.

EOS.
Det är du visst. Alla män är potentiella våldtäktsmän i en kvinnas ögon under vissa omständigheter.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

egar wrote:Det är du visst. Alla män är potentiella våldtäktsmän i en kvinnas ögon under vissa omständigheter.
Som sagt är det irrelevant, vad de tror och tycker gör mig inte till en potentiell våldtäktsman.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Fyra våldtäktsmän och en liten flicka

Post by Dissident »

exzrael wrote:Vad händer här egentligen? Ska samhället acceptera våldtäkter?
Det var inte våldtäkt. Våltäkt kräver per definition att någon form av våld utövas.

Det går utför med det allmäna rättsmedvetandet. Jag tycker att grundläggande juridisk teori borde finnas på schemat redan i grundskolan, så kanske dessa löjeväckande masshysterier går att undvika i framtiden.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Problemet är inte att det inte var våldtäkt, problemet är att "Grovt sexuellt utnyttjande" inte har samma negativa klang i allmänhetens ögon (och att det inte fungerar på en löpsedel eller i en rubrik.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
snyggo
Posts: 52
Joined: 2004-12-31 15:08:49

Post by snyggo »

åter igen, tänk på hur tjejen mår...
compaq presario 6005ea (vet skäms, men vafan ska man göra?=D) |1.4ghz|40gb|768Ram|geforce fx5500
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Hon mår säkerligen fruktansvärt illa. Det är det jobbiga med just våldtäktsfall och fall av grovt sexuellt utnyttjande. Offren mår oftas oerhört dåligt och blir inte bättre av att ifrågasättas.
Samtidigt måste man hålla på rättsamhället, våldtäkt får aldrig bli en svepande anklagelse som kan användas som vapen, på samma sätt som "Häxa", "Kommunist" eller "Förrädare" har gjorts genom tiderna.

Jag är visserligen för skärpta straff i sexualbrottsmål, jag är å andra sidan fortfarande övertygad om att "straff" måste ta formen av vård. Jag anser inte att bevisbördan bör ligga hos de anklagade istället för hos kvinnan, men jag anser att argument som "Hon hade svarta stringtrosor på sig, ergo ville hon bli knullad av fyra män", "Hon hade supit sig full så hon får skylla sig själv." eller "Hon hade varit med på gruppsex tidigare, i alla fall var det en kille som min kompis kände som gått på samma skola som henne som sa så." inte bör väga särskilt tungt.
Faktum är att man i dessa fall nog kan (och kanske till och med bör) utgå från att ovilja till att bli knullad av flera mer eller mindre okända personer är normen och att de flesta kvinnor, vad männen än säger, skulle vilja slippa detta.

Men den allra viktigaste åtgärden är att lägga straffsatserna för "Våldtäkt" och "Grovt sexuellt utnyttjande" på samma höga nivå.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

fisk wrote:För att vara en förespråkare MOT fördomar, så bakar du in ditt förespråkande i ett väldigt fördomsfullt paket.
Vad för slags fördomar syftar du på?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

snyggo wrote:Tänk på hur tjejen mår...

kej, ändrar uppfattning, vi kör på ett rejält fängelsestraff som jag sa från början:) men inget sånt mesigt svenskt*-)
Aha! Så han kommer må bättre om gärningsmännen torteras?

Personligen mår jag dåligt av... Jean Marie Le Pen till exempel. Ska han torteras då?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

TinyTeeth wrote: Personligen mår jag dåligt av... Jean Marie Le Pen till exempel. Ska han torteras då?
Tja, inte mig emot personligen... men folkrätten och demokratin kan ha ett eller annat att säga i frågan.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Exakt. Den dagen då rättsamhället körs över för att tillgodose någons känslor är då allt kollapsar.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wille wrote:Vad för slags fördomar syftar du på?
De jag specifierade utöver det du valde att citera.
Aotearoa - tino rangatiratanga
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

snyggo wrote:åter igen, tänk på hur tjejen mår...
Vad

vet

du

om

det

frågetecken
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Post Reply