"MSN virus"? =/

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Trilx
Posts: 159
Joined: 2005-01-04 15:05:11

"MSN virus"? =/

Post by Trilx »

Alltså... När man får ett meddelande om att man inte ska "adda" personen t.ex "hej@mail.com" för han sprider virus på msn och om jag harhan på min lista så kan min kompis få det viruset med.

Är det seriöst? Kan man få virus till det. Jag har en stark känsla av att man inte kan få det iaf. :S
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

What does your heart tell you?

Det finns många idioter, en del är värre än andra.
iDon't care about your problems.
Trilx
Posts: 159
Joined: 2005-01-04 15:05:11

Post by Trilx »

Så du menar att man inte kan få virus av det?
Är det bluff?

Det är ett sådant meddelande som lyder så här:

"Om det är en person som heter hej@mail.com som addar dig tacka nej han sprider viruset blabla. Skicka detta meddelande till alla på din lista för om en på din lista får det så får du det också, så skicka meddelandet snabbt som möjligt"
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Är väl egentligen en mjukvarufråga, flyttar.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Trilx wrote:Så du menar att man inte kan få virus av det?
Är det bluff?

Det är ett sådant meddelande som lyder så här:

"Om det är en person som heter hej@mail.com som addar dig tacka nej han sprider viruset blabla. Skicka detta meddelande till alla på din lista för om en på din lista får det så får du det också, så skicka meddelandet snabbt som möjligt"
"Skicka det här medelandet till minst 4859604 personer inom en halvsekund annars kommer du ha otur i CS i minst 237548 år"

...det låter som något väldigt fånigt påhitt i mina öron.
User avatar
snyggo
Posts: 52
Joined: 2004-12-31 15:08:49

Post by snyggo »

aa, det är hittepååå, sen ska man inte acceptera skumma filer, t ex "funny.exe" gl hf
compaq presario 6005ea (vet skäms, men vafan ska man göra?=D) |1.4ghz|40gb|768Ram|geforce fx5500
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag tror att anledningen till att folk säger "jag bara addade honom och så fick jag virus" är att man inte fattar vad man gör, man förstår inte sambandet mellan att tanka ner och köra en fil, och att få virus.

Jämför med dom personer som har fel på datorn, den startar inte, och när man frågar "vad gjorde du precis innan felet började?" så får man svaret "inget", men när man tjatar en stund kommer man fram till att dom har formaterat hårddisken eller bytt moderkort.

Många är så okunniga att dom inte förstår vad som händer när man byter ut moderkortet eller formaterar hårddisken. Dom kan inte mentalt föreställa sig skillnaden mellan att klicka på startknappen och att klicka på "radera partition"

Min slutsats är att dessa rykten startas av folk som inte fattar att man kan få virus när man tankar ner och kör filer, det enda dom kommer ihåg som dom har gjort utöver det vanliga är att dom har lagt till en person, så då blir det i deras tanke den handlingen som orsakade viruset.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Allt som innehåller texten: "Skicka detta meddelande till alla på din lista" är bara bluff i mina ögon. I själva verket så är det just det som är viruset, även om det är ett manuellt virus. Så om du skickade vidare det, grattis till att ha spridit virus ;)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Trilx
Posts: 159
Joined: 2005-01-04 15:05:11

Post by Trilx »

Hehe, håller med =)

Men är folk så dumma som dom tror det? Skandal isåfall.. (visserligen visste jag inte säkert men jag trodde det var högst otroligt.)

Liksom man kan ju inte få virus utav att någon lägger till en på msn...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: "MSN virus"? =/

Post by staretsen »

Trilx wrote:Alltså... När man får ett meddelande om att man inte ska "adda" personen t.ex "hej@mail.com" för han sprider virus på msn och om jag harhan på min lista så kan min kompis få det viruset med.

Är det seriöst? Kan man få virus till det. Jag har en stark känsla av att man inte kan få det iaf. :S
Hmm. Om någon skickar ett mejl till dig om att du ska skicka det till 10 personer, annars kommer Magnus Uggla hälsa på dig klockan 3 inatt, går du på det också då?

Och det är klart du kan få virus via MSN. Men det där är ju bara vanliga kedjebrev.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

hur fan orkar fålk skriva sådant skit? :o
hatar när dom skickar; skicka detta till minst 10 personer så kommer du få en puss av någon nu tycker om... ::) :[ jävla idioter!
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Trilx wrote:Liksom man kan ju inte få virus utav att någon lägger till en på msn...
De första 20 åren av email trodde att samma sak gällde dem, att det var omöjligt
att få virus bara av att öppna eller ens få ett virussmittat email.
Bill såg till att det blev sant.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
Trilx
Posts: 159
Joined: 2005-01-04 15:05:11

Post by Trilx »

Nu förstår jag inte
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Fick ett sånt mess igår, sen kom det 2 minuter senare "Sorry, kom på att e-mailadresser inte kan innehålla å" - inte en minsta tanke på att det annars var fejk, nej nej... idioter...
iDon't care about your problems.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Trilx wrote:Nu förstår jag inte
Kortfattat:
Nej, det är ingen risk att du får virus genom att "adda" någon på MSN. Så länge du håller dig undan från att ta emot och öppna okända filer från andra, är det inte MSN som står bakom ett eventuellt virus.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

lither wrote:
Trilx wrote:Nu förstår jag inte
Kortfattat:
Nej, det är ingen risk att du får virus genom att "adda" någon på MSN. Så länge du håller dig undan från att ta emot och öppna okända filer från andra, är det inte MSN som står bakom ett eventuellt virus.
vem vet micrsoft kanske utvecklar virus soma använder sig av något säkerhetshål i MSN för att hjälpa tredjepartstillverkarna av antivirus program :P
Post Reply