JOS och Bredband2 anmäler APB

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Flip_Chip wrote:Så enkelt är det inte, det är en hel del jobb på design, mjukvara etc. Likabra att säga det då Jens själv brukar påpeka det här. Han affärsidé är lysande, den är ett med tiden och det nätverkssamhälle vi lever i. Likadant som med Dell, Cisco etc.
Hans affärsidé är lysande, därför att han köper in färdiga produkter billigt och trycker sin logga på (där har du designen) och säljer dyrt.

Klart att han påstår att det är svårare än så. Men det stämmer inte. Vem som helst och din mormor kan göra det, därför är marknaden fullkomligt översvämmad av till förvirring likadana spelare.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
MisterBister
Posts: 223
Joined: 2004-12-25 12:30:17
Location: Göteborg

Post by MisterBister »

wille wrote:Bara en liten tankeväckare:

Vad händer ifall >50% av Sveriges befolkning är för piratkopiering, skulle vara kul att se en folkomröstning ;)
Jo, ta en titt på den här skärmdumpen, den ger en ganska bra vink åt vart det hela lutar ^_^.
Bilden är dock tagen för ganska längesedan men jag skulle inte tro att dessa siffror har ändrats något vidare sedans undersökningen gjordes.

Image
"Du är inte dum, du har bara lite otur när du tänker."
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

wille wrote:Bara en liten tankeväckare:

Vad händer ifall >50% av Sveriges befolkning är för piratkopiering, skulle vara kul att se en folkomröstning ;)
Jag tvekar inte till att det skulle bli en hävning av lagen. Men samtidigt tvivlar jag på att det skulle bli en folkomröstning någonsin, film-, dataspels- och musikbranschen har långt större inflytande över regeringen än vad vi har. En skalle, en röst får maka på sig för en krona, en röst.

Sedan kan man hävda att det bara är att rösta på ett parti som är för piratkopering. Vänsterpartiet är dock mig veterligen det enda riksdagspartiet som är för piratkopiering, och det finns faktiskt människor som, oavsett vad Bill Gates säger, är för piratkopiering men inte är kommunister.

Sedan är nog inte piratkoperingen en så stor fråga att det får människor att byta parti, men ändå en sakfråga som folk vill ha makt över. Nej, åt helvete med dessa paketlösningar.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

whiz wrote:Se den andra nyhetstråden om APB för den diskussionen.

Vad sägs om att försöka att inte få det här till en diskussion om man tycker olaglig kopiering är okej eller inte och istället diskutera APBs metoder samt de bötessummor och straff som utdelas, är de ok?
Jag citerar mig själv.
» the empire never ended
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

MisterBister wrote:
wille wrote:Bara en liten tankeväckare:

Vad händer ifall >50% av Sveriges befolkning är för piratkopiering, skulle vara kul att se en folkomröstning ;)
Jo, ta en titt på den här skärmdumpen, den ger en ganska bra vink åt vart det hela lutar ^_^.
Bilden är dock tagen för ganska längesedan men jag skulle inte tro att dessa siffror har ändrats något vidare sedans undersökningen gjordes.

Varför skall det alltid finnas ett altenativ men Vet ej/Ingen åsikt.
det ger en missvisande statisik.
tobisa

Post by tobisa »

Mephisto wrote:Varför skall det alltid finnas ett altenativ men Vet ej/Ingen åsikt.
det ger en missvisande statisik.
du är smart du! :-*
Locked