Anti Antipiratbyrån

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Anti Antipiratbyrån

Post by exzrael »

Den här siten är en protestlista mot Antipiratbyrån.

http://minmening.com/anti
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Aragorn wrote:That's retarded
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Den där listan fyller ett stort svart vakuum vi länge lidit av.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Vad händer med alla namnunderskrifter då?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Anti Antipiratbyrån

Information angående den här protestlistan:
Vad är det här för site?

Anti Antipiratbyrån är en protestlista där du kan skriv in dig och visa vad du tycker.
När protestlistan uppnått 5000 namn (mindre troligt dock :) eller den 1 Juni har uppnåtts skickas
listan till aftonbladet, expressen, Piratbyrån och Antipiratbyrån alt överlämnas personligen.

Vilken information kommer att lämnas ut

Det enda som lämnas ut är namn och stad, precis vad som visas på den här siten.
Den email-adress som du skriver in sparas i en databas och lämnas INTE ut under några
som helst omständigheter Den används bl.a för att att besökare ska kunna registrera sitt
namn mer än en gång under samma email-adress.

Varför lade denna protestlista upp?

Du som internet-användare ska få en chans att få visa vad du tycker. Thats it.

Vad är Antipiratbyrån?

Antipiratbyråns hemsida borde kunna ge en bra förklaring.

Återgå
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Vad är Antipiratbyrån?

Antipiratbyråns hemsida borde kunna ge en bra förklaring.
Tjena!
De ger inte särskilt lyckat seriöst intryck precis ...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

"Anti antipiratbyrån" är ju, för att ännu en gång citera Aragorn, Retarded.
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

Tråkigt att somliga inte ser allvaret i listan utan som måste fjanta sig. Jag är lätt med på den och stöder fullt ut.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

exzrael wrote:Tråkigt att somliga inte ser allvaret i listan utan som måste fjanta sig. Jag är lätt med på den och stöder fullt ut.
Då måste jag bara fråga, vad är det du stödjer, egentligen?
User avatar
Biceps
Posts: 59
Joined: 2003-05-20 13:42:04
Location: Lund, nästan.
Contact:

Post by Biceps »

Listan må vara allvarligt menad men som lither påpekade så ger den inte ett allt för seriöst intryck. Dessutom anser jag att ämnet är uttjatat å det grövsta (titta i de fyra miljoner trådarna som redan skrivits), samt att namnet är, för att citera lillis som citerade Aragorn, retarded.
"Tasty waffle?" Jim suggested alluringly, prodding me with the afore-mentioned breakfast food. - R. Lambert
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Det känns som det är tvång att det ska vara "inne" med att vara anti Antipiratbyrån. Fine att folk inte gillar dem, men gör det inte bara för att.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Vad gör "anti antipiratbyrån" som inte piratbyrån redan gör, fast bättre?
Aotearoa - tino rangatiratanga
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Jag gillar inte AntiPiratbyrån. Inte för att de har gjort något mot mig personligen, för det har de inte. Men för att de använder sig av tvivelaktiga metoder och åtminstånde till viss del bedriver en 'Svenssons jakt'. Men jag tänker fortfarande inte skriva på listan. Jag gillar generellt inte att skriva på namnlistor för/mot saker på nätet och brukar undvika dem och jag tänker inte göra ett undantag för denna.

Men visst är protestlistor bättre än mordhot, även om de inte är så seriöst menade (mordhoten alltså).

fisk wrote:Vad gör "anti antipiratbyrån" som inte piratbyrån redan gör, fast bättre?
Bra fråga.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

exzrael wrote:Tråkigt att somliga inte ser allvaret i listan utan som måste fjanta sig.
Jag fjantade mig och skrev "Henrik Pontén" på listan.

Jag tycker det är mycket tråkigt att du ser på detta som allvarligt istället för att det finns ungefär 150 katatoniska flyktingbarn i Sverige just nu som väntar på besked om upphälle.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

pync wrote:Jag fjantade mig och skrev "Henrik Pontén" på listan.

Jag tycker det är mycket tråkigt att du ser på detta som allvarligt istället för att det finns ungefär 150 katatoniska flyktingbarn i Sverige just nu som väntar på besked om upphälle.
Nej?
Johnny Enköping
Thomas Bergman Stockholm
Ted Lindén Växsjö
Caroline Ahlén Malmö
Lisen Bengtsson Jönköping
Robert Karlsson Stockholm
Linnea Back Kil
Malin Jönsson Lund
Mattias Nilsson Helsingborg
Daniel Olovsson Ängelholm
Edit: "Varför lade denna protestlista upp? Du som internet-användare ska få en chans att få visa vad du tycker. Thats it." Och vad är det för åsikter man framför genom att skriva på listan? Ganska kontig lista måste jag säga.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

När jag gjorde mitt första inlägg i den här tråden var det ett inlägg i samma klass som "Den där bilden är fake."-inlägget jag gjorde i någon tråd förut. Alla visste att bilden var fejk, jag sa det för att vara lustig.

Det samma gjorde jag med min post här. Alla vet att det är retarded, ni kan sluta påpeka det nu.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk wrote:Vad gör "anti antipiratbyrån" som inte piratbyrån redan gör, fast bättre?
Dagens tankeställare.
Good point.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

lither wrote:
fisk wrote:Vad gör "anti antipiratbyrån" som inte piratbyrån redan gör, fast bättre?
Dagens tankeställare.
Good point.
Jag tänkte också på det, men kom fram till det här:

Piratbyrån är för piratkopiering, et cetera, bladiblah.
Antipiratbyrån är emot piratkopiering, et cetera, bladiblah.
Anti antipiratbyrån är emot de människor som är emot piraktopiering, et cetera, bladiblah, men de är inte för den sakens skull FÖR piratkopiering, et cetera, bladiblah..
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Nej, de är emot Antipiratbyrån, men man kan ändå vara emot piratkopiering.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

lillis wrote:Anti antipiratbyrån är emot de människor som är emot piraktopiering, et cetera, bladiblah, men de är inte för den sakens skull FÖR piratkopiering, et cetera, bladiblah..
Jag tänkte också något i den stilen, men om man är emot personer som är emot piratkopiering, är man då inte för piratkopiering? Vad är man annars för? Är man bara för att vara emot?

Åh, så många frågor, så lite svar :P
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

syntetisk wrote:
pync wrote:Jag fjantade mig och skrev "Henrik Pontén" på listan.
Nej?
Johnny Enköping
Thomas Bergman Stockholm
Ted Lindén Växsjö
Caroline Ahlén Malmö
Lisen Bengtsson Jönköping
Robert Karlsson Stockholm
Linnea Back Kil
Malin Jönsson Lund
Mattias Nilsson Helsingborg
Daniel Olovsson Ängelholm
Det blev ju då borttaget, om du är intresserad kan du själv skriva det där och få det borttaget. Det hade jag gjort om jag var du.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

pync wrote:Jag fjantade mig och skrev "Henrik Pontén" på listan.

Jag tycker det är mycket tråkigt att du ser på detta som allvarligt istället för att det finns ungefär 150 katatoniska flyktingbarn i Sverige just nu som väntar på besked om upphälle.
Att ändra fokus och jämföra med någonting annat, som egentligen inte har med saken att göra, är skickligt om man har att göra med dumma människor (som tur är finns det många sådana). Även om man genomskådar det så tvingas man på något sätt kommentera det som sagts. Den som slängde ur sig det meningslösa framstår som medmänsklig. Det är helt enkelt en bra strategi. Nu visste förstås alla detta redan, inklusive pync, men... argh! Jag kan inte sova. :P
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Cappuccino wrote:
pync wrote:Jag fjantade mig och skrev "Henrik Pontén" på listan.

Jag tycker det är mycket tråkigt att du ser på detta som allvarligt istället för att det finns ungefär 150 katatoniska flyktingbarn i Sverige just nu som väntar på besked om upphälle.
Att ändra fokus och jämföra med någonting annat, som egentligen inte har med saken att göra, är skickligt om man har att göra med dumma människor (som tur är finns det många sådana). Även om man genomskådar det så tvingas man på något sätt kommentera det som sagts. Den som slängde ur sig det meningslösa framstår som medmänsklig. Det är helt enkelt en bra strategi. Nu visste förstås alla detta redan, inklusive pync, men... argh! Jag kan inte sova. :P
Försöker du någonstans i din fyra rader tjocka hyllning till mig säga att detta spelar någon egentlig roll?
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

lither wrote:
fisk wrote:Vad gör "anti antipiratbyrån" som inte piratbyrån redan gör, fast bättre?
Dagens tankeställare.
Good point.
Ja där har vi ju två begrepp det gått inflation i.
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

Det här var ju nästan kul. Knåpade ihop en protestlista (inte just för Anti Antipiratbyrån utan för allmänt användande av vem som helst när den är helt klar) och använde mig av forumet för att se vad folk tyckte. Trevlig hög med fjantar allihopa skulle jag tro.

Ingen hade någon konstruktiv kritik överhuvudtaget. Några var tvungna att visa sin omogenhet och skriva på listan under falska namn (*host host pync host*). Och för att vara allmänt elak...är det någon som skrivit här som faktiskt har lämnat mellanstadiet egentligen?
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
Post Reply