Piratrecensioner!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Piratrecensioner!

Post by dk_dk »

Jag undrar om det finns något intresse utav en hemsida där man recenserar piratkopierad fil,/musik ock spel?

Jag är själv sugen på det då ett av de största problemen som finns när man laddar ar att det inte alltid finns någon recension om spelet/milmen/skivan man vill ladda hem....Vem som helst skulle kunna skicka in en recension till oss som sedan godkänner materialet!

Jag är själv en god skribent som vid intresse söker en/flera personer som skulle hjälpas åt med sidan, någon som kan skapa hemsidor skulle vara bra Very Happy

Projektet skulle vara helt gratis, alltså, vi gör det på våran fritid!!! Inget betalt!

Har mailat till TPB, har vi tur så kanske dom kan länka till vår sida!

Med Regards

//DK

P.S Till ALLA Mods!

I denna tråd kommer inte disskuteras wärz....utan endast denna hemsida!...Jag själv anser att detta är lovligt enligt reglerna här på forumet!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Piratrecensioner!

Post by Dissident »

Jag förstår inte riktigt.. Kan du inte läsa en recension från någon tidning som inte piratat spelet?

edit: Jag tänkte håna dig och nämna Isonews' "Firstlook", sen såg jag att de inte uppdaterat sedan 2004.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Re: Piratrecensioner!

Post by Niklas Berggren »

dk_dk wrote:I denna tråd kommer inte disskuteras wärz....utan endast denna hemsida!...Jag själv anser att detta är lovligt enligt reglerna här på forumet!
Om du säger det... jag låter tråden vara tills det hörs något från högre ort.

Jag förstår inte riktigt vad piratkopiering har med saken att göra. En sida (wiki?) där alla kan vara med att bidra och redigera recensioner av spel, program och skivor är ingen ny tanke. Recensera ett köpt ex eller en piratkopia, gör det någon skillnad för recensionen?

Jag får mest känslan av att du läger till ordet "pirat" för att få lite publicitet.
"Wow! piratrecensioner! Det är ingen skillnad från en vanlig recension, men ordet pirat är med!"...

Skulle jag vara intresserad av att besöka en sådan här sida? Nej. Jag föredrar att läsa material skrivna av människor som faktiskt har någon talang för det. Jag säger nu inte att du är talanglös, jag misstänker bara att recensionerna över lag kommer hålla låg standard med den här modellen.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Re: Piratrecensioner!

Post by dk_dk »

Dissident wrote:Jag förstår inte riktigt.. Kan du inte läsa en recension från någon tidning som inte piratat spelet?

edit: Jag tänkte håna dig och nämna Isonews' "Firstlook", sen såg jag att de inte uppdaterat sedan 2004.
Tanken bakom detta är att de som piratkopierar ska kunna läsa en svensk recension på spelet/filmen eller musiken de vill ladda hem.
Dock så finns det ett problem, allting som läggs ut på nätet kommer ju före det kommer i oficiella recensioner, så jag tänkte att hemsidan skulle ägna sig åt att hjälpa piraterna att hitta rätt bland allt skräp som finns ute i sajberrymden!

Jag själv piratkopierar, och jag finner mig själv allt som oftast försöka hitta olika recensioner på skar som jag funderar på att ladda, men i dessa fall vet jag inte om det verkligen är värt den bandbred jag offrar!

*Edit*

Nicke! Jag tackar ödmjukast för din vänlighet!

I fallet med ordet pirat, läs min ovanstående text!

Angående recensionernas kvalite så tänker jag själv tillsamans med den grupp människor som jag (förhoppningsvis) ska jobba med läsa igenom samt godkänna alla! På detta sätt blir det inte några skitrecensioner på typ 2 meningar! Dessutom måste vi ju använda oss av en sorts mall för hur en recension ska se ut!
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Jag förstår inte, skall man recensera piratvara, i vadå för syfte? Att fler skall köpa produkten? Varför kan man inte, som sagt, läsa en riktig recension på en sida som förespråkar lagliga versioner? :)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det enda jag kan tänka mig är info av sorten:
Den här releasen innehåller en key-generator som är bra.

Men jag är fortfarande lite osäker på om jag moraliskt tycker det är något jag skulle vilja ställa mig bakom.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag tror att du skulle få mer och bättre respons om du frågade någon hos Piratbyrån i stället.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Men varför recensioner på svenska? Filmer mm. man tar hem som inte kommit till sverige än har inte ens svensk text. Tänker man titta på/använda det hemladdade så bör man ju ha hyffsat goda engelskakunskaper, och att då inte nöja sig med en engelsk recension... ja jag vet inte. :P
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

MadModder wrote:Men varför recensioner på svenska? Filmer mm. man tar hem som inte kommit till sverige än har inte ens svensk text. Tänker man titta på/använda det hemladdade så bör man ju ha hyffsat goda engelskakunskaper, och att då inte nöja sig med en engelsk recension... ja jag vet inte. :P
Fast det finns iofs mångra releasegrupper som fixar custom-subs.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Vad skulle skilja en 'piratrecension' från en vanlig recension?

Jag är tveksam till att låta den här tråden leva om du inte kan förklara det.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

nem wrote:Vad skulle skilja en 'piratrecension' från en vanlig recension?

Jag är tveksam till att låta den här tråden leva om du inte kan förklara det.
Hur bra var kvaliten, den moddade versionen av XP utan skräpprogrammen, var den verkligen lika bra som köpta XP, gick det att uppgradera, var det kul att spela singelplayer, var bildkvaliten okay även på en stor skärm, etc etc. Tror han egentligen vill ha en recensionsida där privatpersoner får recensera utan att smussla om att de inte har köpt skiten.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

lyckegard wrote:Hur bra var kvaliten, den moddade versionen av XP utan skräpprogrammen, var den verkligen lika bra som köpta XP, gick det att uppgradera, var det kul att spela singelplayer, var bildkvaliten okay även på en stor skärm, etc etc. Tror han egentligen vill ha en recensionsida där privatpersoner får recensera utan att smussla om att de inte har köpt skiten.
Ur dina argument kan jag hitta två som inte omedelbart faller eftersom de inte har med piratkopiering att göra:

Var den lika bra som köpta XP?
Gick det att uppgradera?

Det första kräver att man köpt en licens i vilket fall som helst.

Inte bra nog för att motivera trådens överlevnad, i min mening.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Till alla er som klagar på trådens innehåll och dess tveksamma karaktär:

Det enda jag vill med tråden är att få en eller två personer till att hjälpa mig få denna grej i rullning! Jag behöver en styck skribent till samt nån som är hyfsad på att göra hemsidor!

Angående Piratrecension:

En piratrecension är en inofficiell recension på ett piratkopierat spel eller en film eller en skiva! Som kommer ligga ute före den första oficiella recensionen på svenska!

En piratrecension ska innehålla en vanlig recension samt kommentarer om just den rellen, var det bra kvalite...osv!

Det är tänkt att hjälpa alla pirater där ute och ge dem lite vägledning i hurvida en sak är värd att slösa sin bandbredd på!!!
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

dk_dk wrote:En piratrecension är en inofficiell recension på ett piratkopierat spel eller en film eller en skiva! Som kommer ligga ute före den första oficiella recensionen på svenska!
Det är väl ingen idé att ha en recension om något som inte går att köpa? Man kan ju inte bli mer än irriterad över att det är så lång tid till releasen...
DIM kalsonger As String
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

Hipshot wrote:Jag förstår inte, skall man recensera piratvara, i vadå för syfte? Att fler skall köpa produkten? Varför kan man inte, som sagt, läsa en riktig recension på en sida som förespråkar lagliga versioner? :)
Ex CS source skulle behöva något sådant, kan vara lite krånligt för en del och hitta crackade server är inte bussenkelt.
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Dum idé.
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Skapa en wiki ( http://wikipedia.sourceforge.net/ ) och annonsera på Piratbyrån och sedan ser du om det var en flipp eller flopp.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag undrar bara, hur skulle mallen för en "piratrecension" se ut ::)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Ett styck ARRRRRRH i slutet av varje mening. Knivar, svarta flaggor, träben och benknotor lite här och där. Samt en Bucket'o'Chum man slänger skiten i när man konstaterat att sidan är dålig ;D
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

Jag själv skulle iaf uppskatta om det står ngt om kvaliten på filmen, för det är enligt mig det jobbigaste med att tanka film. Och då pratar jag självklart om icke upphovsrättsskyddat material som manga :P
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

<Skalman> wrote:Jag själv skulle iaf uppskatta om det står ngt om kvaliten på filmen, för det är enligt mig det jobbigaste med att tanka film. Och då pratar jag självklart om icke upphovsrättsskyddat material som manga :P
Varför skulle inte anime vara upphovsrättsskyddat?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Jag finner mig sittande och skratta åt vissa personer här som fortfarande inte fattar vad iden går ut på!
Så nu tvingas jag ta det EN gång till:

Ide:

En hemsida som ska samarbeta med en piratsida(ex:TPB). På denna hemsida ska finnas recensioner på piratkopierat material som finns på ovansttående partners sida.

Syfte:

Guida pirater att hitta vad de söker. Genom recensioner på piratkopierat material.

Hur det ska gå till:

Recensionerna skulle skrivas genom en särskild mall vilken inte är framtagen än. Dock är exempel på saker som skulle stå med i recensionen; kvalite på filmen, finns crack?, vilken codec används? osv...

Till Dynamitsven:

Skippa skitsnacket! Man blir inte arg för att det inte kommer på länge...Man har ju redan det!!! ;D
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Man kan ju skratta åt dig som inte klarade av att vara tydlig förrän nu... Dessutom, IMDB + nforce med mera räcker nog mer än väl. Att skapa en sajt som du vill skapa, skulle kräva en mycket stor arbetsinsats, och självfallet "kontakter" som gör att det du skriver om är aktuellt. Helst ska ju en recension vara ute samma dag som "materialet", och då bör du tillhöra nån inre krets för att klara av det du vill göra.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Risken att den här debatten tar fel steg är nästan oundviklig. Folk har nog en rätt så klar bild om vad det handlar om nu. Vill de kontakta dig, gör de det via PM eller mejl.

Låser.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Locked