Varför röstar ni just på Ert parti? Fri diskution.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Jag har ingen rösträtt....men om jag hade skulle jag ha röstat på KPML(r)

Därför att jag tror på ideerna som Marx medtecknade! Jag tror också Lenin FÖRBÄTTRADE Marx tankar samt realiserade dem på ett mycket bra och smidigt sätt!

Jag gillar inte klasskillnader och orättvisor!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

bearZ wrote:Ja , jag skulle vilja klargöra varför jag väljer att inte rösta.
Är det något som skulle påverka politiker så är det att just ge fan i att rösta.
Med att rösta blankt så har man deltagit och röstdeltagandet SER bra ut i fantastiska Sverige.
Jag menar med att inte rösta är att visa sitt missnöje. Inte att man är lat.
Det kommer "att ta" den dagen då röstdeltagandet är i klass med ett u-land.
Sverige skryter så fint med sitt FINA samhälle utomlands.
Tycker det suger som faan.
Men vi är ju så d....a duktiga här.
Det är ingen som skryter egentligen, det är faktiskt bra att bo i Sverige, det är iaf så bra att jag aldrig skulle kunna säga att jag har bott dåligt, eller känt att jag skulle bo så otroligt mycket bättre i ett annat land, förutom kylan då. jag menar, är det verkligen någon här som tycker ni har det dåligt, och om det då skulle bero på landet och hur vi lever, är inte argumenten för att det är dåligt, ganska dåliga i sig om man sätter det mot vad som är bra? Även om jag tycker att en massa kan ändras till vad jag anser skulle vara bättre, så har jag absolut inga problem att leva som jag gör.

Svårforumlerad text, hoppas ni förstår...
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

dk_dk wrote:Jag har ingen rösträtt....men om jag hade skulle jag ha röstat på KPML(r)

Därför att jag tror på ideerna som Marx medtecknade! Jag tror också Lenin FÖRBÄTTRADE Marx tankar samt realiserade dem på ett mycket bra och smidigt sätt!

Jag gillar inte klasskillnader och orättvisor!
Du hade mått bättre av att skiljas tidigt från dina föräldrar för att skolas på en anstalt?

För övrigt var det nog första gången jag hört Gulag benämnas som 'bra' och 'smidigt'.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

nem wrote:Du hade mått bättre av att skiljas tidigt från dina föräldrar för att skolas på en anstalt?

För övrigt var det nog första gången jag hört Gulag benämnas som 'bra' och 'smidigt'.
Grundades inte Gulag betydligt senare än när Lenin dog? Enligt Wikipedia grundades Gulag 1930 och Lenin dog 1924.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Hipshot wrote:
bearZ wrote:Ja , jag skulle vilja klargöra varför jag väljer att inte rösta.
Är det något som skulle påverka politiker så är det att just ge fan i att rösta.
Med att rösta blankt så har man deltagit och röstdeltagandet SER bra ut i fantastiska Sverige.
Jag menar med att inte rösta är att visa sitt missnöje. Inte att man är lat.
Det kommer "att ta" den dagen då röstdeltagandet är i klass med ett u-land.
Sverige skryter så fint med sitt FINA samhälle utomlands.
Tycker det suger som faan.
Men vi är ju så d....a duktiga här.
Det är ingen som skryter egentligen, det är faktiskt bra att bo i Sverige, det är iaf så bra att jag aldrig skulle kunna säga att jag har bott dåligt, eller känt att jag skulle bo så otroligt mycket bättre i ett annat land, förutom kylan då. jag menar, är det verkligen någon här som tycker ni har det dåligt, och om det då skulle bero på landet och hur vi lever, är inte argumenten för att det är dåligt, ganska dåliga i sig om man sätter det mot vad som är bra? Även om jag tycker att en massa kan ändras till vad jag anser skulle vara bättre, så har jag absolut inga problem att leva som jag gör.

Svårforumlerad text, hoppas ni förstår...
förstod helt och fullt ut, och kan inte mer än instämma!

Serige idag är ett överlag bra land där de flesta iallafall lever drägligt...vi har ju faktiskt ganska små mängder exempelvis uteliggare...

Dock anser jag liksom Hipshot att en del här i Sverige skulle kunna bli bättre...

Nem: Jag respekterar helt och fullt din åsikt att jag är psykist sjuk...Jag antar att du inte är en vänstemänniska?

Låt mig förtydliga: När jag sade bra och smidigt menade jag det ekonomiska systemet....dock skulle jag klargjort detta med en gång så vi hade sluppit sådana här missförstånd...för det ska du veta...JAG är helt emot fångläger av alla dess sorter såvida de inte fängslar brottslingar som HAR begått brott!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
kalle437
Posts: 214
Joined: 2005-03-26 14:51:24
Location: Borås

Post by kalle437 »

Fenix wrote:Vänsterpartiet.

Vården skall inte privatiseras. Skär hellre ner på u-hjälpen och lägg de pengar som "inte finns" på sjukvården.
Skojjar du eller?
Det finns mer än nog på sjukvården. Lägg hellre pengarna isåfall på att sparka några från vården och skapa ett system som fungerar, så att inte tiden fördrivs i onödan.

En helt annan grej.
De som tror att sossarna skapar arbeten genom att skänka pengar till offentliga sektorn har FEL! Det som egentligen händer är att skatterna blir högre, folk anställs innom vården, men fler människor sparkas på grund utav att företagen inte har råd att bo kvar i sverige.
Då blir det färre företag = mindre skatte pengar, då måste de höja skatterna igen, och fler flyttar osv, osv.
Tillslut jobbar alla innom offentliga sektorn och staten kommer att få skatter utav sina egna utbetalda pengar.

Om ni inte förstår så skriv det. Det parti som har den rätta politiken när det gäller liknande saker är Moderaterna. Deras politik gynnar företagen, så att de kan stanna/anställa fler personer.

Men visst, sossarnas politik är mer kortsiktig, men den har förstört vårt land!
Speldator: A64 3000+ | Standard 2x512MB PC3200 | 6600GT 128MB
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

TinyTeeth wrote:Grundades inte Gulag betydligt senare än när Lenin dog? Enligt Wikipedia grundades Gulag 1930 och Lenin dog 1924.
Det är förmodligen korrekt. Jag gjorde ingen bakgrundskoll över hur Lenin valde att mörda sina medborgare. Det skedde säkert på ett mycket mer humant sätt.
dk_dk wrote:Nem: Jag respekterar helt och fullt din åsikt att jag är psykist sjuk...Jag antar att du inte är en vänstemänniska?
Jag är en vänstermänniska av den klassiska sorten.
dk_dk wrote:Låt mig förtydliga: När jag sade bra och smidigt menade jag det ekonomiska systemet....dock skulle jag klargjort detta med en gång så vi hade sluppit sådana här missförstånd...
Ahhh. De underbara fröjderna av NEP. Ett steg närmre kapitalism ökade genast produktionen och välfärden. Marxisterna satte sig givetvis emot och efter Lenins död drogs reformerna tillbaka med den väntade resultatet att allt blev sämre igen.

Ett bättre argument för kapitalism än Lenins ekonomiska system är svårt att hitta. Det är nog första gången jag hör en kommunist se det som något positivt, oftast talas det tyst om det.
dk_dk wrote:JAG är helt emot fångläger av alla dess sorter såvida de inte fängslar brottslingar som HAR begått brott!
Jag är uppriktigt ledsen. Men när du lägger upp det så här måste jag smasha.

Vet du vad för fångläger du talar om? Ingen människa förtjänar att behandlas på det viset, brottsling eller ej.

Vidare är det kul att du använder begreppet brottsling, enligt vilken lag då? Den av gud givna Sharia-lagen? Våra västerländska rättsfundament på vilket vårt samhälle vilar? Eller kanske den sovjetiska lagen, som vid tillfället definierade alla vetenskapsmän som inte trodde på Lysenko som brottslingar?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

nem wrote:
dk_dk wrote:JAG är helt emot fångläger av alla dess sorter såvida de inte fängslar brottslingar som HAR begått brott!
Jag är uppriktigt ledsen. Men när du lägger upp det så här måste jag smasha.

Vet du vad för fångläger du talar om? Ingen människa förtjänar att behandlas på det viset, brottsling eller ej.

Vidare är det kul att du använder begreppet brottsling, enligt vilken lag då? Den av gud givna Sharia-lagen? Våra västerländska rättsfundament på vilket vårt samhälle vilar? Eller kanske den sovjetiska lagen, som vid tillfället definierade alla vetenskapsmän som inte trodde på Lysenko som brottslingar?
Jag är emot fångläger(både kommunistiska och nazistiska)! Dock inte emot statliga fängelsen! Då där fängslas brottslingar enligt den svenska lagen!

Sorry....jag uttrycker mig väldigt klumpigt idag...är jävligt trött....hoppas att du fattar vad jag menar!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

dk_dk wrote:Sorry....jag uttrycker mig väldigt klumpigt idag...är jävligt trött....hoppas att du fattar vad jag menar!
Jag förstår. Det är inte helt lätt att finna argument för något sådant som kommunism. Inte konstigt att det blir motsägelsefullt, svårtolkat och felaktigt. ;)
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

nem wrote:
dk_dk wrote:Sorry....jag uttrycker mig väldigt klumpigt idag...är jävligt trött....hoppas att du fattar vad jag menar!
Jag förstår. Det är inte helt lätt att finna argument för något sådant som kommunism. Inte konstigt att det blir motsägelsefullt, svårtolkat och felaktigt. ;)
Bingo! 8)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply