Låg vs. Högpostare (tidigare klasskillnader)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

MadModder wrote:Ingen gammal "stammis" hade ens tänkt tanken på att starta en tråd om de beryktade recensionerna...
De flesta som helt solklart bryter mot forumets största och mest solklara regler är nyregistrerade. Många gånger när jag läser ett inlägg tänker jag "Haha! Det där måste vara en nyreggad.". Kollar profilen. Mycket riktigt.

Om en vilt främmande människa kommer fram till dig och säger "Du är ju helt dum i huvet!", hur skulle du ta det?
Om en av dina bästa polare säger samma sak till dig, hur skulle du ta det?
En liten tanke sådär...
Du är ju helt dum i huvet!






;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Tack. Den värmde! ;D
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Nykomlingar behandlas likadant som alla andra. Som jag sa i vår diskussion efter din förra tråds låsning. Om du visar din trevliga sida, kanske skriver några posts i allmänt prat och kanske tipsar lite i hårdvaruforumet, då kanske folk redar ut vad du är för en typ.

Som Big_Bird skriver, du skulle ju kunnat vara Pontén som vill provocera fram brott eller liknande.

För er andra ovetande så sa jag i min och DK:s diskussion att om folk känner honom här så kanske det inte går såhär. Det tillhör faktiskt hyfs att inte inleda med warez, nästan samma sak som att göra reklam för sitt företag med sitt första inlägg...

Däremot så bör tilläggas att vi är något konservativa här, 64bits är ett företag, ägt av Axman. Axman har sina underordnade (moderatorer), med dessa så kan han göra vad han vill, det är diktatur, jag vet det, men om man går till atack mot modeatorers svenskakunskaper så kan det inte så mycket mer än skita sig. Jag tror inte att nicke har samma uppfattning av dig som jag har.

Jag kan även gå i god för att DK är en trevlig människa, inte alls den agressiva person som han har visat sig vara här.
DIM kalsonger As String
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Tack Andreas :)

Vad NI allihop här inne måste förstå är att denna tråd inte handlar om att MIN förra tråd blev låst...det skiter jag fullständigt i! (projektet går frammåt ändå)

Vad jag vill veta är om det finns orättvisor på detta forum så som disskreminering pga att man är en lågpostare? Har det någon någon betydelse hur många posts man har?

Det är allt jag vill veta....nästintill allting här har varit OT....på topicen igen nu så att inte denna tråden också låses!

Jag vill dessutom be om ursäkt för samtliga påhopp jag har gjort!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

dk_dk wrote:Vad jag vill veta är om det finns orättvisor på detta forum så som disskreminering pga att man är en lågpostare? Har det någon någon betydelse hur många posts man har?
Nej. När det kommer någon ny märker jag det fortast på språket och frågeställningen.
Du blir inte klassad som en lägre stående 64bittare om du har mindre posts än alla andra.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

dk_dk wrote:Vad jag vill veta är om det finns orättvisor på detta forum så som disskreminering pga att man är en lågpostare? Har det någon någon betydelse hur många posts man har?
Nu kommer dock frågan huruvida du kan läsa, den där frågan har redan besvarats.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Tiny Teeth: Klart jag kan läsa! Men det finns väl fler än du på detta forum som har en åsikt...alla har väl olika åsikter!
Jag vill gärna höra åsikter från fler personer än du!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Jag tycker att postcount är ganska irrelevant, däremot så har det en viss betydelse om man känner personen ifråga eller inte. Om en person skulle ha en postcount på 1000 och en annan på 5000 så skulle jag inte respektera den som har 5000 mer bara för att den har högre postcount. Personen i fråga kanske har postat 5ggr mer strunt istället.

Men om någon som är aktiv skriver något dumt och det är någon som mestadels skriver vettiga saker, så kanske man inte tycker sämre om personen för det. Är det någon som man bara har sett dumheter ifrån så får man inte så bra intryck av personen, även om den har mer att erbjuda.

Jag känner inte dig, men jag skulle inte bli förvånad om du åtminstånde till viss del reagerar likadant. Säg i en chat eller i verkliga livet, om du träffar på en främling som du aldrig har tidigare träffat eller om du träffar en riktigt god vän, behandlar inte du dem olika då?
Inte för att IRL och ett forum är samma sak, men jag bara menar att viss särbehandling beroende på hur man känner någon är ganska naturligt.


Hursomhelst, om du bara visar dina goda sidor så är det här säkert glömt snart.
Överlag så tycker jag att 64bits forumiterna brukar vara ganska trevliga.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

dk_dk wrote:Tiny Teeth: Klart jag kan läsa! Men det finns väl fler än du på detta forum som har en åsikt...alla har väl olika åsikter!
Jag vill gärna höra åsikter från fler personer än du!
Men nu verkar det faktiskt inte som att du läste vad jag skrev. Jag uttryckte ingen åsikt, jag säger bara att den frågan redan är besvarad. Gå tillbaka en sida och läs igen.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

dk_dk wrote:Tack Andreas :)

Vad NI allihop här inne måste förstå är att denna tråd inte handlar om att MIN förra tråd blev låst...det skiter jag fullständigt i! (projektet går frammåt ändå)

Vad jag vill veta är om det finns orättvisor på detta forum så som disskreminering pga att man är en lågpostare? Har det någon någon betydelse hur många posts man har?

Det är allt jag vill veta....nästintill allting här har varit OT....på topicen igen nu så att inte denna tråden också låses!

Jag vill dessutom be om ursäkt för samtliga påhopp jag har gjort!
Smutskastning resultaterar till rensning och varning.
Jag skiter egentligen i posterna till antalet, men en person syns mer om han/hon postar mer, men så är det överallt.
Så klasskillnad vill jag knappast kalla det.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

lither wrote:
dk_dk wrote:Tack Andreas :)

Vad NI allihop här inne måste förstå är att denna tråd inte handlar om att MIN förra tråd blev låst...det skiter jag fullständigt i! (projektet går frammåt ändå)

Vad jag vill veta är om det finns orättvisor på detta forum så som disskreminering pga att man är en lågpostare? Har det någon någon betydelse hur många posts man har?

Det är allt jag vill veta....nästintill allting här har varit OT....på topicen igen nu så att inte denna tråden också låses!

Jag vill dessutom be om ursäkt för samtliga påhopp jag har gjort!
Smutskastning resultaterar till rensning och varning.
Jag skiter egentligen i posterna till antalet, men en person syns mer om han/hon postar mer, men så är det överallt.
Så klasskillnad vill jag knappast kalla det.
Jag har döpt om tråden nu!

Tint Teeth: Sorry...jag uppfattade det som "Jaha....nu är frågan besvarad...så då låser vi tråden"

Okej lither...men då kan man ju ställa sig frågan...
"Om man syns mer, blir man då mer respekterad?
Eller bygger respekt på om man kan göra bra trådar där det verkligen finns utrymme för disskution?"
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Det är innehållet som bygger respekt, inte antalet inlägg.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Det är så på alla forum, man är helt enkelt tveksam till nya medlemmar, sedan en 'start'-tråd som din kanske inte gör det bättre heller... kolla på swec, vissa reggar sig, skriver en skittråd, är bannade 3min senare, då blir det lite så... Sedan är det inte heller sagt att bara för att man har många inlägg eller är en gammal medlem, så gillar folk en mera, det är ju hellt personligt.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det har inget att göra med antalet posts du har, det har att göra med den bild personer hinner göra av dig från dom posts dom har läst.

Är du helt ny på ett forum och postar om ett kontroversiellt ämne kan du lätt anses som ett troll, har du däremot varit på forumet och svarat seriöst på en del trådar är man lite säkrare på att du menar det du skriver.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Varför bry dig om forumposter och status? har det nånting med hur vi behandlar medlemmar?
Det här är bara ett forum.

Och jag kan erkänna att i mina tidigare dagar (runt 2002) när jag var ny och jag hette då "128bits" spammade om mitt forum som gick ner på 1dag, spammade en massa då, var nära på att bli bannad, så att spamma om en ny sida är inte direkt det första man ska göra som ny medlem, vilket var den läxa jag fick lära mig.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Fredd wrote:Varför bry dig om forumposter och status? har det nånting med hur vi behandlar medlemmar?
Det här är bara ett forum.
Detta är ju det jag menar! Tyvärr har jag sett på andra forum att det faktiskt spelar roll! Det var därför jag startade denna tråd, för att ta reda på om det rådde samma sjuka situation här som på andra forum!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Behandlar du gamla vänner annorlunda än du behandlar främlingar?

Om fisk postar en tråd om något jag tycker är helt uppåt väggarna så är det ändå sannolikt att det finns någon tanke bakom som jag missat, det föranleder att jag tänker efter en extra gång. Om någon helt nyregistrerad gör samma sak är sannolikheten mindre att det finns ett väl underbyggt resonemang. Då är jag nog snabbare att svara.

Men att stammisarna skulle vara otrevliga mot nya? Nej, jag upplever inte det.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Jag är av uppfattningen att man ska ge en fämling en chans innan man dömmer honom! Jag är dock väl medveten om att inta alla tycker likadant som jag!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

dk_dk wrote:Jag är av uppfattningen att man ska ge en fämling en chans innan man dömmer honom! Jag är dock väl medveten om att inta alla tycker likadant som jag!
Jag instämmer, men godtar du allt han/hon har att säga bara sådär? Litar du inte mer på dina vänner än någon du springer in i på gatan?
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Nicke wrote:
dk_dk wrote:Jag är av uppfattningen att man ska ge en fämling en chans innan man dömmer honom! Jag är dock väl medveten om att inta alla tycker likadant som jag!
Jag instämmer, men godtar du allt han/hon har att säga bara sådär? Litar du inte mer på dina vänner än någon du springer in i på gatan?
Det beror på vilken uppfattning jag får av personen, men självklart måste man ju vara lite kritisk då jag faktiskt inte känner personen i fråga så väl....Men låt oss säga att personen är väldigt övertygande, då kand et faktiskt hända att jag kan godta vad denne säger!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Nicke wrote:För all del, de finns säkert de som ser $POSTCOUNT som någon form av respektmätare, det är upp till var och en.
Grejen med att ha skrivit något innan är att man kan bilda sig en bättre uppfattning om personen i fråga. Snarare än tidigare antal poster är det vad du skrivit som spelar roll.
Kan inte mer än att hålla med dig fullständigt. Kvallitét framför kvantitet.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Sen om personen förutom att snakka ( ;) ) saker som ligger på gränsen, dessutom skriver snabbt och slarvigt med många stav- och skrivfel så får iaf inte jag ett första intryck av densamma som är sådär jättepositivt.
Den som inte tar sig tid att klart och tydligt försöka föra fram sitt budskap samt läsa genom texten innan postning sker, ger jag oftast inget större engagemang från min sida. Det sista här gäller såklart inte bara nya, utan alla.

Bra frågor - bra svar.
Dåliga och flummiga frågor - dåliga och flummiga svar.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

elvenman wrote:
Nicke wrote:För all del, de finns säkert de som ser $POSTCOUNT som någon form av respektmätare, det är upp till var och en.
Grejen med att ha skrivit något innan är att man kan bilda sig en bättre uppfattning om personen i fråga. Snarare än tidigare antal poster är det vad du skrivit som spelar roll.
Kan inte mer än att hålla med dig fullständigt. Kvallitét framför kvantitet.
Så ni tycker inte att man kan skapa sig en uppfattning förrän man har postat ett antal posts?
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

dk_dk wrote:Så ni tycker inte att man kan skapa sig en uppfattning förrän man har postat ett antal posts?
Jodå, men det var inte det de påstod. Du får nog lägge ner attityden om att säga åt folk som läser dåligt.
elvenman sammanfattade det med 64bits slogan. Läs den igen.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

lither wrote:
dk_dk wrote:Så ni tycker inte att man kan skapa sig en uppfattning förrän man har postat ett antal posts?
Jodå, men det var inte det de påstod. Du får nog lägge ner attityden om att säga åt folk som läser dåligt.
elvenman sammanfattade det med 64bits slogan. Läs den igen.
1 Det var bara en fråga!
2.Jag använder denna lite aggresiva attityd då folk här inte har bemött mig på ett bra sätt alls, man borde ju trots allt få en andra chans! Jag anser att här råder en trycka-ner-varandra attityd som är allt annat än välkomnande!
3.Jag har bett om ursäkt för mina läser dåligt påståenden!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
Post Reply