AnandTech recenserar Mac OS X 10.4 (Tiger)

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Locked
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

AnandTech recenserar Mac OS X 10.4 (Tiger)

Post by ficklampa »

Häromdagen så recenserade AnandTech den nya versionen av Mac OS X. Nu är det även Apples tur att komma med i 64-bits racet då den här versionen av deras operativsystem är 64-bit fullt ut. Apple har som vanligt trixat och fixat med sitt operativsystem och kommit på enklare och lättare lösningar. Till exempel ser vi så kallade "widgets", små enkla program som har olika funktioner som nås med en enkel tangentbordstryckning. Vi ser även en förbättrad version av Mail.app, och Safari (Apples webbläsare) stödjer nu även RSS-trådar. Mycket mer godis hittar ni i recensionen hos AnandTech!
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
lady på swe

Post by lady på swe »

Gillar inte hans res om Tiger saker som han tar upp har jag aldrig hört talas om att mac användare har haft problem med specielt DVD playback..
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

Post by ficklampa »

lady på swe wrote:Gillar inte hans res om Tiger saker som han tar upp har jag aldrig hört talas om att mac användare har haft problem med specielt DVD playback..
jag har inte haft problem med DVD playback, varken i jaguar, panther eller tiger... Bara stoppa i skivan och det funkar alldeles utmärkt, även på min gamla iBook G3 med 600 MHz frekvens på processorn..
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
User avatar
soujiro
Posts: 3
Joined: 2004-11-07 16:12:33

Post by soujiro »

Samma här, funkar utmärkt på min ibook g3 800
Locked