Vi har en iPod-tråden

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag har en iPod G4 40GB.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Ballistic
Posts: 171
Joined: 2005-03-13 12:08:52
Location: Haninge - Sthlm

Post by Ballistic »

3G 20GB med EX71.
Image
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Innehar mini-varianten i silver, 4 GB med gravyrtexten:
"Innehållet tillhör:
Antipiratbyrån"

Det enda jag saknar är radio från grund. Extremt nöjd.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lither wrote:Det enda jag saknar är radio från grund. Extremt nöjd.
Jag vet inte om jag borde starta en ny tråd, någon moderator kan väl dela upp tråden om det behövs.

Varför vill man ha en radio på en musikspelare med flera gigabyte utrymme? På iPoden kör man bara shuffle om man vill ha lite random låtar.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

egar wrote:
lither wrote:Det enda jag saknar är radio från grund. Extremt nöjd.
Jag vet inte om jag borde starta en ny tråd, någon moderator kan väl dela upp tråden om det behövs.

Varför vill man ha en radio på en musikspelare med flera gigabyte utrymme? På iPoden kör man bara shuffle om man vill ha lite random låtar.
Inte av musikanledningar, utan av de anledningar då man sitter på bussen hem och vill lyssna på matchen som man inte hunnit hem till.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lither wrote:Inte av musikanledningar, utan av de anledningar då man sitter på bussen hem och vill lyssna på matchen som man inte hunnit hem till.
Men sådana misstag gör man väl ändå aldrig. ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

har en g4 40gb..

sen när det gäller batteriet.. det är ju itne så jätte dyrt att byta nu längre.. ett tag var det ju i princip 60-70% av en ny ipod.. men nu kostar det typ 700 på hmm apple tror jag.. så finns ju billigare om man letar, eller om man köper och byter själv. men polaren har haft sin i 2,5 år och har använt den varje dag på kneget (cirkus 6h/dag) det senaste året å den funkar fortfarande fint med cirka 85% batteri kapacitet..

ipod e fint, dock väntar jag på g4 disten av podzilla, m.m.. så man kan börja recorda i hyfsad kvalle.. (föreläsningar å sånt)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Ijey
Posts: 522
Joined: 2005-03-16 10:42:45
Location: Göteborg

Post by Ijey »

iPod shuffle 512mb
hade inte råd med bättre ;(
I övrigt mycket nöjd (framförallt batteritiden)
Tidigare calle909
föredettamixbox
Avstängd
Posts: 265
Joined: 2005-04-04 22:15:23

Post by föredettamixbox »

Jag har en iPod Photo 60gb och en iPod 3G 20gb och en råsa iPod mini 6gb snart även en iPod Shuffle 1gb.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

föredettamixbox wrote:Jag har en iPod Photo 60gb och en iPod 3G 20gb och en råsa iPod mini 6gb snart även en iPod Shuffle 1gb.
Varför?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
netropa
Posts: 293
Joined: 2002-08-27 20:07:14

Post by netropa »

Om ni kollar min avatar så ser ni min då mycket fina iPod som nu är helt sönder repad. Synd som tusan att de blir så lätt repade :D
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

netropa wrote:Om ni kollar min avatar så ser ni min då mycket fina iPod som nu är helt sönder repad. Synd som tusan att de blir så lätt repade :D
dom är ju till för att användas.
iDon't care about your problems.
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Gnuet wrote:dom är ju till för att användas.
Ja, visst är dom det men iPod blir väldigt snabbt ett bevis på just det också. Den repas väldigt mycket enklare än de flesta andra spelar jag har använt.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Beror helt klart på hur man förvarar den. Fickan är ett med repor på iPod.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
skuggan|
Posts: 320
Joined: 2003-11-15 22:45:08
Location: Kungälv
Contact:

Post by skuggan| »

iPod Shuffle 512mb. Är dock otroligt missnöjd med lurarna som Apple har. De som var original med Shuffle började knastra i ena luren och var obekväma som bara den.

Sen köpte jag In-Ear-lurar för 400kr och de var störtsköna ibörjan men efter en månad började de glappa och nu har ljudnivån gått ner till typ 10% av max när jag spelar och alla bas är borta. Helt värdelösa!!
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

iPod mini är mycket robustare enligt min erfarenhet. Jag har den i fickan, dock med fodral.

Men även utan fodral är det till och med svårt att repa den.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

TinyTeeth wrote:iPod mini är mycket robustare enligt min erfarenhet. Jag har den i fickan, dock med fodral.
Jo, mini är inte lika lättrepad som den vanliga iPoden. Jag har min iPod i jackfickan men med ett fodral så den har knappt några repor alls, det är mer fingeravtryck än repor på min. ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Jag har en 3G 20GB som jag somnar med regelbundet.
fisk wrote:Jag greppar inte varför folk köper spelare vars batterier dör och är skitsvåra (eller dyra) att byta ut.
Mitt batteri dog i princip totalt efter lite drygt ett år. Jag köpte ett med större kapacitet (850mAh) på eBay för ~150 SEK och kunde byta ut det relativt enkelt. Det svåraste var att pillra upp baksidan på podden.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Smirnoff
Posts: 363
Joined: 2002-12-30 22:26:50
Location: Gävle

Post by Smirnoff »

Hur ser man ens Ipod batteri kapacitet?g
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Jag har en 3G med antingen ett par Koss The Plug eller ett par Sennheiser HD25. (Beroende på väder och vind) Flickvännen har en mini med Apples egna In ear-lurar.
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

Poller wrote:Jag har en 3G med antingen ett par Koss The Plug eller ett par Sennheiser HD25. (Beroende på väder och vind) Flickvännen har en mini med Apples egna In ear-lurar.
Ojoj HD25 , djlurarna:) Funderar på att köpa ett par såna till min dj-utrustning eftersom den sägs vara bäst.
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

Jag har en ipodmini 6GB . Är det nån förresten som joggar med sin mini? Och isåntfall vad har ni kört för stöd(armband el. dylikt) eller har ni kört helt utan?
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Viscum wrote:Jag har en ipodmini 6GB . Är det nån förresten som joggar med sin mini? Och isåntfall vad har ni kört för stöd(armband el. dylikt) eller har ni kört helt utan?
En kompis brukar jogga med sin mini och har den i ett sådant där fult armband som man har runt valfri biceps. Innan han köpte den så sprang han och höll i den, enligt honom fungerade det bra men han kände sig snyggare med minin på armen så han köpte ett sådant fodral. Vad fodralet heter eller varifrån han köpte det vet jag inte men kan ganska lätt ta reda på det.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Pada
Posts: 30
Joined: 2005-05-07 13:17:21

Post by Pada »

Vart får man i dagsläget (Sverige) den billigaste ipod-minin dvs. den minsta med 3GB eller vad där är i den?
... Shuttle SB77G5 har anlänt!
User avatar
Kevlar
Posts: 11
Joined: 2002-12-21 18:41:13
Location: Landskrona
Contact:

Post by Kevlar »

Pada wrote:Vart får man i dagsläget (Sverige) den billigaste ipod-minin dvs. den minsta med 3GB eller vad där är i den?
På AppleStore med 10% studentrabatt kostar iPod mini 4GB runt 1700 kr. Är du inte student kanske du känner någon som kan "köpa ut"... :-)
iBook 12" 1.2GHz, 60GB hårddisk, 512MB minne, OSX 10.4 Tiger - Bild | iPod mini 6GB
Post Reply