Word hjälp!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Rhadez
Posts: 27
Joined: 2005-07-10 17:44:21

Word hjälp!

Post by Rhadez »

Hejsan!

Jag är ny på forumet så hoppas att ni tar imot mig :)!

Det är såhär, jag har skrivit ett examensarbete som är 30 sidor lång(word-dokument), den handlar om Bluetooth. Idag när jag skulle fortsätta på arbetet så funkade inte filen. Istället fick jag upp en ruta vilken "textformatering" jag ville ha. Jag valde standard men det funkade dock inte.

Jag har testat med systemåterställning men det hjälpte inte heller.

Så just nu så kan jag inte öppna ett 30 sidors arbete ordentligt :(

Tacksam för svar!
//Rhadez
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Vad händer när du öppnar det och har valt formatering? Får du ingen text överhuvudtaget? När du säger att det inte funkar så säger det inte så mycket... :)

Kan du öppna det med wordpad eller notepad och få fram råtexten därifrån?

Du borde ha tagit backup några gånger. Särskillt eftersom du arbetar i Word... Vårt arbete blev 230 sidor, som tur är skrev vi i Latex då. Om detta är i början av arbetet och du förväntar dig 100 sidor till så kanske du bör överväga något annat än Word.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Rhadez
Posts: 27
Joined: 2005-07-10 17:44:21

Post by Rhadez »

Tack för dit svar.

Tyvärr så glömde jag backupa dokumentet.

När jag väljer "Windows Standard" så får jag massa tecken och grejer, och sen får jag lite text från de som jag har skrivit. Jag hade dock många bilder..
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Har du provat att öppna dokumentet i t.ex. OpenOffice? MS Word har då och då vägrat fullständigt att öppna trasiga dokument för mig medan OOo öppnat det efter bästa förmåga. Formatteringen kanske inte blir perfekt, men du kan få din text tillbaka.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

Är det office 2003?
Testa isåfall att välja file-open, bläddra fram till filen & trycka på den lilla pilen på open-knappen & välja "open and repair".
Fungerar finfint på excelark med länkar till andra excelark som försvunnit. Bland annat.
OpenOffice är annars ett bra förslag.
Rhadez
Posts: 27
Joined: 2005-07-10 17:44:21

Post by Rhadez »

Tack för era svar!

Jag har laddat hem OpenOffice och jag försökte öppna dokumentet via programet men den begärde samma sak.

Nej jag har faktist Office XP(Standard).
Jag har Office 2003 på min systers bärbar. Men ifall jag skickade över dokumentet dit och gjorde "Repair" , skulle hjälpa? :)
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Rhadez wrote:Men ifall jag skickade över dokumentet dit och gjorde "Repair" , skulle hjälpa? :)
Det är inte fel att testa, du har liksom inget att förlora ;)

Du har inte kvar originalbilderna som lösa filer?

Du skrev att du fick "lite" text, betyder det att du inte fick all text som du skrivit? Vad händer när du öppnar i Wordpad eller Notepad?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Rhadez
Posts: 27
Joined: 2005-07-10 17:44:21

Post by Rhadez »

Ifall jag öppnar i Notepad och Wordpad så får jag ingen text huvudtaget. Nej bilderna är faktist inte lösa =/ Men jag får nog förlänga examensarbetet med 10 veckor till .. Men tack ska ni ha grabbar :) Uppskattar eran hjälp!
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Ingen text ö.h.t i notepad? Ditt dokument är inte 0 byte stort?
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
Post Reply