Dustin

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Dustin

Post by Jonas Axman »

Namn:
Dustin

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.dustin.se

Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Dustin är den starkaste stjärnan bland de alla. Utmärkt support, utmärkta leveranstider (sist jag beställde var paketet skickat efter 1,5h), säljer i princip allting man kan önska sig. Den enda nackdelen med Dustin är ibland priserna. De ligger ibland högre än konkurrenterna. MEN, då får man tänka på att man får garanterat lyckad support och paketet kommer i tid (enligt mina erfarenheter). Dustin & Komplett är allra bästa att handla ifrån.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Känslan jag har fått av Dustin är att de är snabba, har bra support, detta är något som man ofta får betala för genom lite högre priser. Men man känner sig alltid trygg när man handlar från dustin.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Super bra service, snabba. Det negativa med Dustin är priserna. Men man får ju det man betalar för :-*
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Click-and-Pay typ, varorna kommer ju sjukt snabbt.
iDon't care about your problems.
User avatar
MBS
Posts: 20
Joined: 2004-07-03 14:06:41

Post by MBS »

Dustin är i en klass för sig. Skulle nog säga klassledaren bland butikerna.
Snabba, alltid dagen efter om i lager. Inte de billigaste men service kostar pengar.
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Köp inte bulk bara, dom har inget embalage till dom paketen. Sen har dom grinig personal vid returer, men det är väl inget ovanligt idag?
Att dom har fantasipriser på en del produkter övervägs av den fina feta färgkatalogen man får.
Not.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Har köpt bulk från dem, inga som helst problem!
DDS for life!
rla
Posts: 6
Joined: 2004-07-05 7:20:16
Location: Eskilstuna, Sverige på Jorden

Post by rla »

Proffsig butik med suverän kundsupport och snabb respons. Lite dyrare, men i vissa fall betalar man för detta utan att gnissla.
En dator är en dator är en dator är det min dator?
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Handlar ofta där på jobbet. Kan inte mer än ge beröm för deras snabbhet. Från att ordern har kommit fram tills man har sakerna tar det inte mer än någon dag (om det finns i lager). Annars tar det någon dag extra. Deras support är bra också - en gång höll jag på och trilskades med minnen till någon gammal PC. Jag kunde byta ända tills jag hittade något som passade. De är även hjälpsamma när man undrar något. Fast jag har då tyngden av Ericsson bakom mig...

Som privatperson har jag aldrig nyttjat dem - priserna ligger lite över det jag är villig att betala samt att hämtning i butik inte är möjlig.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
macrus
Posts: 71
Joined: 2003-12-07 12:08:50
Location: Stockholm
Contact:

Post by macrus »

Riktigt bra butik det där.

Beställa några saker igår vid tre tiden och så kommer dem och plingar på och lämnar paketet idag vid två tiden, det kallar jag service. :)
The OC, One Tree Hill, Joey, Las Vegas > *
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Jag hade tänkt kolla lite på Dustin efter CPU och Minnen och sånt, men de har inget sådant va? Sen när jag sökte på CPU så finns den här "CPU Hållaren"

Image

Borde inte ett företag som Dustin veta att det där inte är en CPU Hållare? Skulle kalla det för Chassi hållare möjligen men inget med CPU :D Inte något större problem när man ser bilden vad de menar men kändes som de har en del "icke dator kunniga" som fixar texterna....
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Xerbee wrote:Jag hade tänkt kolla lite på Dustin efter CPU och Minnen och sånt, men de har inget sådant va? Sen när jag sökte på CPU så finns den här "CPU Hållaren"

Image

Borde inte ett företag som Dustin veta att det där inte är en CPU Hållare? Skulle kalla det för Chassi hållare möjligen men inget med CPU :D Inte något större problem när man ser bilden vad de menar men kändes som de har en del "icke dator kunniga" som fixar texterna....

"Alla" säljföretag kallar det för CPU hållare! Tror nästan att hela anordningen heter CPU-hållare.
DDS for life!
FireZtreaM
Posts: 221
Joined: 2004-04-28 15:47:12

Post by FireZtreaM »

Japp, det är dom som har tillverkat hållaren som kallar det "CPU-Hållare". Så dustin kan inte beskyllas för att ha inkompetent personal för att dom kallar det vid dess rätta namn, anser då jag iaf.

Personligen tycker jag att dustin.se är den absolut bästa datorbutiken genom tiderna. Supersnabb leveranstid, stort utbud av saker, mycket tillfredställande support, kompetent personal, och mycket trevlig personal. Har aldrig haft några problem med det företaget, så jag kan varmt rekomendera dom. Dock är kanske inte priserna alltid dom lägsta, men dom är helt klart godkända. Och desutom så får man väl kanske betala lite för den service man får. Det tycker då jag att det är värt iaf.

MVH Roger
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Jag köpte en digitalkamera från Dustin genom farsan jobb för då slipper man skatten. Kameran kom redan 2dagar efter utan problem...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Slimer
Posts: 480
Joined: 2002-09-16 18:17:17
Location: Umeå
Contact:

Post by Slimer »

Har handlat massor från Dustin. Mina erfarenheter är bara goda!
Otroligt snabba. Vissa saker är de lite dyra på men köper man en komplett PC så skiljer det fasiken nästan inget. Byggde nyligen (2004-11) en PC för 12.000:- Hade sparat 350:- på att köpa från Datorbutiken.com. t.ex. Det är knappt 3%. Kan lova att jag gång på gång på gång tänker betala den ynka summan extra för att få handla från Dustin.
Hemmabygge - [P4HT 2800MHz - Asus P4P800 Deluxe - 1024MB - 200GB+160GB Seagate 7200.7 Sata - Geforce 6800 - SoundBlaster Audigy2 ZS - CDRW+DVD+DVDRW - Samsung 959NF]
Dell Optiplex - [P3 500MHz - 384MB PC100 - 40GB Samsung]
sågmyra
Posts: 1
Joined: 2005-07-28 18:00:33

Post by sågmyra »

Jag håller med om att servicen av hög klass. För några år sedan beställde jag en hårddisk som då nyss gått ur sortimentet. En dam ringde upp mig och upplyste om detta samt föreslog en annan lämplig disk. Dessutom vill jag påstå att Dustin är Sveriges mest välsorterade butik i synnerhet när det mjukvaror.
SWIN
Posts: 9
Joined: 2004-11-26 8:01:19

Post by SWIN »

Hypersnabb leverans - typ 17 timmar från beställning, tills varorna fanns för avhämtning lokalt.

Professionellt ordersystem - fungerar otroligt bra.

Nya frächa varor i originalförpackning.


********** - minst!
Sinclair ZX81 Tandberg 25" TV
erpan
Posts: 133
Joined: 2003-07-20 18:54:28

Post by erpan »

Ja dustin är rätt så bra förutom att dom skickar ut felmärkta saker detta är andra gången det händer.

För några år sen beställde jag en 15k rpm scsi fick 10k kartongen var märkt med 15k men i kartongen låg det en 10k. Efter 5 återskicket fick jag rätt vara.

Nu har dom kampanj på kingston data traveller elite usb minnen.
Beställde ett 2gb minne för 1245 kr
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010072274

Fick det idag och såg att det var ett gammalt minne , ett vanligt data traveller med typ 5MB/s. Detta var märkt som ett data traveller elite på baksidans med en klisterlapp. men kartongen var ett vanligt data traveller TILLOCHMED så står det best value på det , vilket är budget..

Som tur är har man koll men en vanlig svensson hade blivit lurad i det här fallet.
lagu2653
Posts: 213
Joined: 2004-08-15 19:38:43
Contact:

Otroligt bra leveranstid!

Post by lagu2653 »

Beställde efter lunch på måndagen.
Hämtade ut paketet på tisdag kväll i Uppsala.
Many say that the dream of a good life is the dream of a good thermometer
shumway
Posts: 9
Joined: 2005-09-09 2:02:00

Post by shumway »

Har tyvärr inte riktigt lika goda erfarenheter av Dustin som de flesta här. Köpte en Lacie extern hårddisk som inte gick att formatera.

Enligt Dustin: "Dustin AB säljer datorer och kringutrustning från ett flertal stora tillverkare. Dessa har nästan undantagslöst egna service- och supportorganisationer som tar hand om defekta produkter, installationssupport och dylikt."

Innebär inte det att de inte har någon support alls? Så är det iaf för mig som har försökt felanmäla hårddisken i två veckor på Lacies supportsida. Personalen på Dustin har varit senfärdiga men hjälpsamma och kontaktat Lacie men till ingen nytta - ingenting har hänt.

Antagligen bara jag som råkat illa ut men jag förstår inte hur man kan berömma deras support när de väl inte har någon???
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Har bara köpt hårddiskar och dvd-media från dustin men en sak är säker.

Det är en av Sveriges bästa databutiker =)

Lite dyrare än tex. komplett/db.se men i gengäld får man bättre support och leveranser.

Edit: Köpt lite mer komponenter därifrån nu senast ;), ett stort plus är att dom har gått över till fraktfritt på ordrar över 500:-, då efter testperioden dom hade :D
Är dock lite sur över att dom inte säljer Tagan nätaggregat :P
Last edited by Zezo on 2006-01-03 20:02:43, edited 2 times in total.
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
olzon
Posts: 28
Joined: 2004-12-13 19:48:35

Post by olzon »

Har bestält Dvd-brännare, media, hörlurar, Ram-minnen, USB-minnen m.fl från Dustin och intrycket var klart proffsigt...skickade du beställningen innan klockan ett så hade du paketet i hand nästa dag.
Med den leveranstiden och den supporten som företaget ger så är det klart värt att betala de extra kronorna, även som privatperson.
Dustin-en klass för sig själv
//Olzon
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Handlar i princip alla mina datorprylar hos Dustin, med undantag på DVD-media. Aldrig något problem. Betalar gärna lite högre pris för större säkerhet.
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
Bury
Posts: 106
Joined: 2004-05-14 16:45:23
Location: Ramlösa

Post by Bury »

hehe, beställde en extern hårddisk från dustin kl. 18.30 en tisdag, 19.00 hade den lämnat deras lager och 12.20 dagen efter fick jag den :)
Moo
Post Reply