Hacks 'n Cracks!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
forever.duke@gmail.com
Posts: 11
Joined: 2005-08-20 20:39:30

Hacks 'n Cracks!

Post by forever.duke@gmail.com »

När Half-Life 2 kom ut på spelhyllorna blev man riktigt glad. Men, tråkigt nog varade det ej längre då man lade skivan i DVD-spelaren, och man tittade på skärmen.

Ja, man var tvungen att ladda hem krypterade filer, skriva in en lång seriell kod och sedan registrera sig hos Valve. Som om det inte var nog fick man problem redan då man skulle ladda hem filerna. Vilket tog unefär två timmar på vårt gamla 56kb\s modem.

Värre? Ja, Det började krångla med uppkopplingen och man fick koppla om, och om igen.

Till slut gav man upp! Förökte nästa dag då uppkopplingen var bättre. Jaaaaaa! vrålade man tills man nästan dog av syrebrist!

Men, men sen blev det trubbel med att regestrera sig, efter långa och hårda timmar var det klart.

Då man satte sig för att spela märkte man att det var tvunget att koppla upp sig var enda gång man ville spela. Till slut, satte man och glodde på Valves hemsida och hittade information om hur man kunde slippa detta och köra i offline, vilken jävla lycka!!!

Var det värt det? Jag vann ju spelet på en vecka!?

Senare funderade jag, och är det inte alla jävla Hackers 'n Crackers! som förstört våra stackars spelares liv...?

Jo, det är det. Skulle inte folk hacka spelen, cracka CD:n, laddat hem nya CD-nycklar för att installera nedladdade spel i fullversion, skitit att köpa spelen!

Vart är vi på väg?

Duke Nukem Forever ska ju använda liknande teknik de med! Vad skall hände med alla modemanvändare och oskyldiga spelare?

Trist men sant... jag gick över till den mörka sidan den dagen. Hittills har jag allt från små Sharewareprogram till Operativsystemet...

- Hacked 'n Cracked!

Det har blivit beroendeframkallande, då jag varje dag laddar hem OLAGLIG mjukvara.

Detta börjar bli allt för vanligt, Doom3 laddades ju hem rekordMYCKET innan det ens släpptes!?

Duke Nukem Forever ... n' so on!
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Nej.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Enkelt: Det krävs vissa saker för att spela olika typer av spel, t.ex. kan det vara en snabb dator och/eller snabb uppkoppling. Sitter man på modem, så får man väl anpassa sig efter det, helt enkelt. Gillade inte idén med Steam från början, men nu är det grymt smidigt istället för patchdårskapet med gamla HL.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Ja förstår din frustration, vi har alla suttit med ett modem en gång i tiden. Förhoppningsvis kommer du få en något bättre uppkoppling och då kommer du knappast bry dig om "Hackers" 8)
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
carahr
Posts: 80
Joined: 2005-08-08 22:39:50

Re: Hacks 'n Cracks!

Post by carahr »

nej det är inte crackers fel att det har blivit så här det är internet som har kommit :P
User avatar
snyggo
Posts: 52
Joined: 2004-12-31 15:08:49

Post by snyggo »

Själv tror jag att det är det faktum att program/spel är alldeles för dyra som är grunden till problemet. Så de får skylla sig själva på nån vänster.
compaq presario 6005ea (vet skäms, men vafan ska man göra?=D) |1.4ghz|40gb|768Ram|geforce fx5500
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Är det inte jobbigare att ladda hem hela mjukvarorna med modem än att ladda ner några krypterade filer?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

TinyTeeth wrote:Är det inte jobbigare att ladda hem hela mjukvarorna med modem än att ladda ner några krypterade filer?
Tänkte precis likadant
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

snyggo wrote:Själv tror jag att det är det faktum att program/spel är alldeles för dyra som är grunden till problemet. Så de får skylla sig själva på nån vänster.
Det är dock av den anledningen att folk laddar hem som priserna går upp eftersom man måste ta igen förlorade intäkter också.
Sedan att folk laddar ner mycket spel och annan mjukvara på att det finns så mycket slarvbyggda spel och dylikt ute på marknaden som gör att man inte vill lägga ut pengar på det.
Post Reply