Ovanor jag stör mig på!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
UltraJo
Posts: 58
Joined: 2005-01-04 15:01:58

Post by UltraJo »

Arroganta datanördar som ser resten av världens som en flock med boskap.
Typ ni då.
Cocaine is a hell of a drug
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

DominatriX wrote:Arroganta datanördar som ser resten av världens som en flock med boskap.
Typ ni då.
Japp, tar åt mig ;)
Kan inget om mycket
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag stör mig väldigt mycket på människor som fortfarande envisas med att andas.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Irakiernas problem med att döda varandra istället för att enas. Det stör jag mig på.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Phobic wrote:Irakiernas problem med att döda varandra istället för att enas. Det stör jag mig på.
Nu är problemet att det inte alltid är så förbannat enkelt.

Exempelvis sunniterna var priviligerade under Saddamtiden - privilegier som de nu förlorat - och är rädda för att förlora makt och inflytande över de oljerika norra (kurddominerade områden) och södra (shiadominerade områden) delarna om de får mer självständighet.

Många av kurderna vill ha ett eget land och shiiterna vill ha en federation eftersom det skulle gynna dem medan det skulle missgynna sunniterna.

Det är inte som i Sverige - vi har en stabil enhetsstat med en relativt homogen befolkning utan nämnvärda särintressen.

Däremot skulle jag bli överlycklig om man inriktade attackerna mot amerikaner istället för civila irakier, någonting som vi också ser tecken på.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

TinyTeeth wrote:
Phobic wrote:Irakiernas problem med att döda varandra istället för att enas. Det stör jag mig på.
Nu är problemet att det inte alltid är så förbannat enkelt.

Exempelvis sunniterna var priviligerade under Saddamtiden - privilegier som de nu förlorat - och är rädda för att förlora makt och inflytande över de oljerika norra (kurddominerade områden) och södra (shiadominerade områden) delarna om de får mer självständighet.

Många av kurderna vill ha ett eget land och shiiterna vill ha en federation eftersom det skulle gynna dem medan det skulle missgynna sunniterna.

Det är inte som i Sverige - vi har en stabil enhetsstat med en relativt homogen befolkning utan nämnvärda särintressen.

Däremot skulle jag bli överlycklig om man inriktade attackerna mot amerikaner istället för civila irakier, någonting som vi också ser tecken på.
Skulle du bli överlycklig om man riktade attackerna mot amerikaner istället? Du vet att det också är människor va? Jag skulle bli överlycklig om irakierna kunde bortse ifrån sina särintressen och istället se mot framtiden och tänka på kommande generationer. Faktum är ju att det går ju inte att läsa konflikter genom att ständigt döda varandra. Jag skulle bli överlycklig om irakierna någon gång fick uppleva vad demokrati är, att få tala fritt och bli ett land där folk ifrån olika kulturer, religioner what so ever kunde gå ut på gatorna utan risk att bli dödade.

Men jag vet.. det är inte så enkelt.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag kanske skulle ha satt överlycklig inom citationstecken, men ja, mycket hellre amerikanska soldater än civila irakier. Amerikanerna har kommit dit frivilligt för att invadera Irak och då är det inte mer än rätt att irakierna får göra motstånd. Att det sedan "skulle vara synd" om amerikanerna är bara löjligt skitsnack. Som sagt kom de dit frivilligt och accepterar man inte amerikanska förluster borde man inte ha startat krig över huvud taget.

Sen hörde jag en kille på Rapport, jag tror han hette Salam Karam, som sa något mycket intressant. Enligt honom var Irak en konstgjord stat som hållits ihop med våld - utan en stark diktator kan Irak inte hållas ihop. Irak kommer antingen delas i tre stater (en sunnimuslimsk, en shiamuslimsk och en kurdisk), och dessa kan vara demokratiska, eller så kommer det fortsätta vara som i dag. Men sunnimuslimerna kommer aldrig acceptera ett delat Irak, så vi kommer fortsätta se det våldsamma, anarkistiska Irak som vi ser idag. En ny Saddam hoppas jag att ingen ser som ett alternativ. Det är ett skrämmande moment 22 USA har satt Irak i. Men med den totala avsaknad av långsiktighet man har visat prov på hittills så är jag knappast förvånad.

Som du sa själv är det inte så enkelt - det går inte att skapa demokrati i en stat som behövde hållas ihop med våld och diktatur. De olika grupperna har alltför skilda särintressen. Och sunnimuslimerna kommer aldrig låta Irak delas.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Väl talat. Jag kan nog påstå att vi är överrens nu. Men jag stör mig fortfarande på deras handlande. Att se allt så kortsiktigt som de gör. Idioter som springer in i folksamlingar och spränger sig själva ger jag verkligen inte mycket för. Idioter som gör så har ju en helt annan verklighetsuppfattning än normala människor. Vad tjänar det till att döda arbetsökande oskyliga människor som inte vill annat än att börja jobba och kanske få lite lugn och ro?

Iraks problem kan ju summeras och bindas ihop med ett kort och "otrevligt" ord: Religion.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Religioner skapar bara problem.
User avatar
derfl@
Posts: 683
Joined: 2005-03-06 15:03:26
Contact:

Post by derfl@ »

Andrej wrote:
.veronica. wrote:Jag irriterar mig väldigt mycket på människor som inte förstår sig på sarkasm.
Tack.
ThomasB wrote:
defectio wrote:Folk som smaskar när dom äter. Lätt att tappa aptiten då.
Håller med dig där. Fast det beror vem som smaskar. Är det ett barn på 5 år eller en fullvuxen man på 25?
Eller en mycket söt och vacker ung dam runt 20 som du är väldigt förtjust i?
näh men föreställ dej en tjock lastbilchaffis på Mc,donalds... Bluuh!

det är ju inte trevligt på nåt håll egentligen men en vacker ung dam bla bla... är ju inte lika äckligt som ovantående. För de andra skulle ja nog inte vara förtjust i en 20 åring så är 14 år :)
"ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos"
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Phobic wrote:Väl talat. Jag kan nog påstå att vi är överrens nu. Men jag stör mig fortfarande på deras handlande. Att se allt så kortsiktigt som de gör. Idioter som springer in i folksamlingar och spränger sig själva ger jag verkligen inte mycket för. Idioter som gör så har ju en helt annan verklighetsuppfattning än normala människor. Vad tjänar det till att döda arbetsökande oskyliga människor som inte vill annat än att börja jobba och kanske få lite lugn och ro?

Iraks problem kan ju summeras och bindas ihop med ett kort och "otrevligt" ord: Religion.
Där kan jag hålla med dig. De olika religiösa riktningarna är onekligen en av de största faktorerna som står ivägen för ett enat och demokratiskt Irak.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Jag stör mig på illaluktande armhålor och dålig andedräkt. Hur svårt är det att duscha regelbundet och använda deo samt borsta tänderna eller äta ett tuggummi i värsta fall?
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
Crowl
Posts: 20
Joined: 2004-12-21 18:46:14
Location: Karlshamn

Post by Crowl »

Att tugga med öppen mun och sörpla när man dricker är något jag verkligen inte gillar oavsett vem det är som gör det.
Min egen ovana att samla på mig onödiga prylar som jag inte har plats till gillar jag inte heller.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Crowl wrote:Att tugga med öppen mun och sörpla när man dricker är något jag verkligen inte gillar oavsett vem det är som gör det.
Min egen ovana att samla på mig onödiga prylar som jag inte har plats till gillar jag inte heller.
Då borde du se min kompis äta pasta efter att du sett filmen braindead.
meh
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

JAG stör mig på Makintåsh
pimen

Post by pimen »

Fin stavning........
"Äh! Så länge man förstår så är det ju skitsamma hur man skriver".
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

Koukou wrote:JAG stör mig på Makintåsh
Jag stör mig på folk som anser att en viss platform är värdelöst skräp utan att igentligen ha testat den och gett den en chans... (Yes, jag var också emot Mac en gång i tiden men på senare tid har det blivit mer nyfikenhet och nu sitter jag här med en Powerbook, det köpet lär jag aldrig ångra! :D)
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Crowl wrote:Att tugga med öppen mun och sörpla när man dricker är något jag verkligen inte gillar oavsett vem det är som gör det.
Min egen ovana att samla på mig onödiga prylar som jag inte har plats till gillar jag inte heller.
Tänkte editera mitt första inlägg men jag orkar inte det. Jag gillar inte heller att folk sörplar eller när dom tuggar med öppen mun.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

Stör mig på trögsinta/långsinta personer.
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

rökare
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

<Skalman> wrote:rökare
Kunde inte sagt det bättre :)
meh
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

jstrom wrote:
Koukou wrote:JAG stör mig på Makintåsh
Jag stör mig på folk som anser att en viss platform är värdelöst skräp utan att igentligen ha testat den och gett den en chans... (Yes, jag var också emot Mac en gång i tiden men på senare tid har det blivit mer nyfikenhet och nu sitter jag här med en Powerbook, det köpet lär jag aldrig ångra! :D)
Spela roll om den är bra eller dålig, stör mig ändå på den. Det är min image. :-*
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag stör mig på att folk andas.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
ds-dark
Posts: 49
Joined: 2005-08-30 20:11:55
Location: Kalmar

Post by ds-dark »

jag stör mig på fjortisar och att droger så som alkohol,ciggaretter och snus är accepterat av vårt samhälle
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Andrej wrote:Jag stör mig på att folk andas.
Likadant här.
Även så stör jag mig på mänskligheten och allt liv på Jorden.
Post Reply