Blindtarms inflamation ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Cappuccino wrote:Har jag berättat om den gången jag var tvungen att amputera huvudet?
d00d!1
Arbete ger frihet
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag kom att tänka på en sak, hur hög är dödligheten vid blindtarmsoperationer? Inte dödligheten från själva inflammationen utan dödligheten från ingreppet.
Jag hade siffror på detta tidigare men kan inte hitta dom nu.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

Min kille opererade bort blindtarmen i somras och han hade bara ont en kort tid. (dvs. inte flera dagar)
Vi bilade ner till Tyskland och trodde först det var magknip från pizzan vi hade ätit, men sen mot
kl. 7 på morgonen så var han alldeles blek i ansiktet och verkade ha väldigt hög feber så vi
stannde på en camping och körde in på närmaste sjukhus.
Det visade sig sen att hans blindtarm var punkterad så de lade in honom för operation direkt.
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Det där med mer risk för att dö än att överleva om den brister skrämde upp mig rejält :P
The town where i was born...
User avatar
hempton
Posts: 122
Joined: 2005-01-11 19:57:50

Post by hempton »

Viscum wrote:Min kille opererade bort blindtarmen i somras och han hade bara ont en kort tid. (dvs. inte flera dagar)
Vi bilade ner till Tyskland och trodde först det var magknip från pizzan vi hade ätit, men sen mot
kl. 7 på morgonen så var han alldeles blek i ansiktet och verkade ha väldigt hög feber så vi
stannde på en camping och körde in på närmaste sjukhus.
Det visade sig sen att hans blindtarm var punkterad så de lade in honom för operation direkt.
Tyskaläkare? :o
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

hempton wrote:
Viscum wrote:Min kille opererade bort blindtarmen i somras och han hade bara ont en kort tid. (dvs. inte flera dagar)
Vi bilade ner till Tyskland och trodde först det var magknip från pizzan vi hade ätit, men sen mot
kl. 7 på morgonen så var han alldeles blek i ansiktet och verkade ha väldigt hög feber så vi
stannde på en camping och körde in på närmaste sjukhus.
Det visade sig sen att hans blindtarm var punkterad så de lade in honom för operation direkt.
Tyskaläkare? :o
Mmm men det var inte så farligt.
Jag är tysk och sen killen kan flytande tyska också.
Dessutom har tyskarna grymt bra sjukvård.
Vi var lite oroliga över att försäkring och sånt inte skulle täcka allt eftersom de kör med mycket privatvård därborta.
Men vi visade upp europeiska försäkringskortet som vi beställ från Försäkringskassan
(som vi nästan glömde kvar hemma i Sverige dock) så vi har inte fått betala nått alls i huvudtaget.

Killen tyckte iofs. att det var lite jobbigt med att nyfikna "interns" som såg honom som en chans att lära sig nått.
De var lite väl mycket och klämde på honom :)
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Viscum wrote:Killen tyckte iofs. att det var lite jobbigt med att nyfikna "interns" som såg honom som en chans att lära sig nått.
De var lite väl mycket och klämde på honom :)
Vad fick vi reda på nu, egentligen? 8)
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
Post Reply