DATORKÖP á 12000:-

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Dajbo
Posts: 79
Joined: 2004-07-03 12:04:40

Post by Dajbo »

pafisc wrote:Det var ingen dålig kvällslektyr!

Kör du max på alla inställningar när det flöt bra i NF2? Tycker din dator borde palla det. KOmmer nog satsa på en seagate då du tycker samsungen knastrar.

Kommer definitift köra med zalman vf7000cu. Gött att man får lite "äkta" feedback. Du har nog övertalat mig att köra Antec Sonata II också. Funderade ett tag på att köpa chassi/nät agg separat, men då kostar det 500+ mer.

Tack för att tittade tillbaka med en recension.
Nej har inte testat högsta settings, körde bara standard, men då flöt det på skitbra. Jag har inte stött på något lagg eller liknande problem. Däremot har jag sen jag fick datorn installerat massa skit, typ speldemos, halvtillförlitliga grejer från dc osv.. därför ska jag formatera om och göra allt "rätt" från början. Har köpt 10pack verbatim dvdrw skivor nu som ska stasha lite information under operationen. En polare sa att det var bra kvalitet på verbatim.. nåja..

Angående hårddisken.. Det finns två olika knaster som den utsöndrar. ett är vanligt och låter inte alls mycket. Bara hörbart. men det finns ett annat knaster som sänder ut som en låg ton vid varje knaster, påminner lite om ljudet från en diskettenhet, när den läser eller skriver till diskett. Det är det som låter. Jag vet inte vad det kan vara. men normalt sätt låter det inte så mycket om knastret. Så jag vet inte. Skulle nog ta en annan disk om jag köpt datorn med den vetskapen, bara för att vara på den säkra sidan.

Angående grafikkortskylningen. Det är roligt att höra att jag har hjälpt till, men tänk också på att jag inte är den bästa på detta område, jag klockar t.ex. inte alls än så länge. Har en polare som har haft problem med sitt grafikkort, med vf700 (dock inte 100%Cu utan den med Al och Cu)
Men om man klockar så bör det hursomhelst fungera bra med temperaturen. I värsta fall kan man ju offra lite tystnad genom att köra den i 12v (ev. fan controller.)

Angående Chassit. Det låter som en bra idé för chassit är bra och prisvärt och jävligt tyst. Men jag vet inte exakt HUR bra prestande det har. Men eftersom den har fått så mycket god kritik hoppas jag att det håller länge, och tål mycket(agget).
Det finns även en låda i chassit (som antec har döpt till ASCM eller nåt sånt, minns inte exakt, kan säkert googlas fram lite bilder på den) som är till för att leda luft från utsidan och kyla processorn (92mm Fläkt) och grafikkortet (80mm Fläkt). Problemet är att denna låda inte fick plats med den feta processorkylaren. Så den fick jag strunta i, och den ligger och samlar damm just nu. Kanske försöker lösa det senare om jag har motivationen.

Fan va roligt att du också hade nytta av det du hjälpt mig med, pafisc. Det man ger får man igen.. ::)
MvH
Nr. 2
Post Reply