Det verkar "besvärligt" att bo i Landskrona...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Frågan är om invandrare får särskiljas med en prövoperiod enligt sveriges lag och jämställdhet m.m?
eftersom invandrare enligt min mening kan kallas "dom" låter detta illa i folkmun då invandrare skall integreras i samhället.
Men självklart skall alla ha lika rättigheter i samhället, tror en stor del av all misär ligger i att befolkningen har tappat respekten för polisen. Polisen behöver fler resurser och inte vara "dom" utan en del av "oss" och samhället.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Prövoperioder bryter inte vad jag kan se mot jämställdhetslagstiftningen, prövoperioden existerar redan i vissa fall. Personer som bor på en flyktingförläggning utan att redan ha fått uppehållstillstånd, som begår brott, lär ju inte precis få det enklare att få sitt uppehållstillstånd signerat...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Här kan det vara viktigt att särskilja svenska och icke-svenska medborgare. En svensk medborgare är en medborgare, oavsett härkomst. Att kunna dra in uppehållstillstånd används väl redan, om än kanske inte i den grad ni syftar till?
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Jag har alltid stört mig på den där "bygg lite biljardhallar eller nått så vi har att göra så vi slipper begå brott"-attityden.
User avatar
Denka
Posts: 201
Joined: 2002-03-08 15:44:59
Location: Skåne

Post by Denka »

sluta klaga på mkt på landskrona :(
de är ett av sveriges bästa kebab o pizza bakare =/
Those who have wings,
fly your dreams.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Ajaj wrote: Jag har tänkt lite att jag vill ha en pistol, för det är läskigt att höra om sånt här hela tiden, att flera stycken hoppar på och misshandlar nån, helt utan anledning. Och att folk misshandlas till döds, hamnar i koma eller bli invalida.
Tänk lite mer så kommer du nog fram till att det inte är någon speciellt bra idé. Det blir bara eskalerar. Du blir ju inte säker bara för du har pistol. Om du hamnar i bråk med något gäng så kommer du säkert komma undan om du har pistol, men vad händer nästa gång? Tror du de nöjer sig med batonger då?
Ajaj wrote: En sak som suger är att de killarna som misshandlade den där killen på öppen gata så att han dog vid en portuppgång är att de alla säger "de var inte jag" och dommaren/polisen tycks inte kunna göra nånting åt det. Även om de vet att flera var med och sparkade killen så verkar de inte kunna göra nåt såvida de inte vet exakt vem av dem som tekniskt sätt dödade honom.
Så funkar det inte längre, en dom gjorde så att om även ingen åker dit för det dödade slaget så åker alla dit för medhjälp.
我思う、ゆえに我あり
Ajaj
Posts: 640
Joined: 2005-11-29 12:01:49

Post by Ajaj »

thimp wrote:Tänk lite mer så kommer du nog fram till att det inte är någon speciellt bra idé. Det blir bara eskalerar. Du blir ju inte säker bara för du har pistol. Om du hamnar i bråk med något gäng så kommer du säkert komma undan om du har pistol, men vad händer nästa gång? Tror du de nöjer sig med batonger då?
Men de går antagligen på mig slumpmässigt. Det är inte så de är efter mig. Riktar jag mot dem springer de iväg, och jag träffar förhoppningsvisst inte på dem igen. Gör jag det, så vet de bättre än att börja "jiddra". :D
Annars kanske man får avliva dem på plats, fast så skulle man helst ha en silencer. ;)
Jag vet inte, jag kanske skulle göra det, kanske skulle jag flippa och skjuta hej vilt. När jag läser om dem i tidningarna, då tycker jag de förtjänar att dö. Och tänker ibland att hellre dem än jag.
thimp wrote: Så funkar det inte längre, en dom gjorde så att om även ingen åker dit för det dödade slaget så åker alla dit för medhjälp.
Lindrigare blir det? =/
Ghlargh wrote:En stor del av invandrare kommer antagligen avrättas om dom återvänder till sina land då dom kan ha flytt av politiska skäl, desserterat från militärtjänst eller liknande. Men tillämpar man ett system där man bara utvisar till dom länder där man inte blir avrättad och ger resten ett vanligt fängelsestraff skulle detta system kunna fungera.
Perfekt, där har man en bra anledning till att utvisa dem. Om de vet att de kommer att avrättas om de blir avvisade och hemskickade varför går de då runt och oprovocerat sparkar ner folk i gäng?
Hade de inte velat bli hemskickade och avrättade kanske de hade tagit sig lite lugnt och slutat att ställa till med bråk.

Sverige bör nog se om sin flyktingspolitik. Kolla lite hur andra länder gör, tex Finland.
Hur funkar vara kära grannländer, Norge och Finland, har de samma problem?
User avatar
Stjernqvist
Posts: 136
Joined: 2005-12-21 15:02:28

Post by Stjernqvist »

Tycker de borde skickas "hem" så fort de blir dömda för något lite grovare brott i Sverige. Ska vi betala skatt för de där kräken? INGEN respekt what so ever. Här släpper Sverige in dem som flyktingar eller liknande och vad gör de? Hur betalar de tillbaka? Genom att begå kriminella handlingar, våldta, råna misshandla. Självklart kan man inte dra alla "invandrare" över en kam och själklart är det inte bara de som begår brott men jag tycker att det är jävligt obehagligt att man inte kan känna trygg. Känner många som blivit rånade och varje gång av en invandrare. Nej, det är problem frågan är bara hur man löser det? Genom att öka satsningen på ungdomarna i förorten? Fritidsverksamhet som ungdomsgårdar etc. eller bara "skicka hem dem."
Litet problem är dock att många antagligen är födda i Sverige. men men...
The guilty undertaker signs
The lonesome organ grinder cries
The sliver saxophones say i should
Refuse you
Cracked bells and washed out horns
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det är kul att notera hur lätt den här debatten spårar ur och hur många som ropar på ofattbart infantila åtgärder som dödsstraff.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
oZ
Posts: 70
Joined: 2005-05-30 17:20:39

Post by oZ »

fy fan vad arg man blir när man läser något sånt här allså :@
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Big_Bird wrote:Det är kul att notera hur lätt den här debatten spårar ur och hur många som ropar på ofattbart infantila åtgärder som dödsstraff.
mm, varendaste gång.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Big_Bird wrote:Det är kul att notera hur lätt den här debatten spårar ur och hur många som ropar på ofattbart infantila åtgärder som dödsstraff.
Big_Bird wrote:Håll med om att ett ilsket och raljerande inlägg är roligare att läsa en ett välbalanserat där man tar hänsyn till allas känslor.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

I texten står det Dessutom skenavrättas han sex gånger.

Vad är/innebär skenavrätta?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Stjernqvist wrote:Tycker de borde skickas "hem" så fort de blir dömda för något lite grovare brott i Sverige. Ska vi betala skatt för de där kräken? INGEN respekt what so ever. Här släpper Sverige in dem som flyktingar eller liknande och vad gör de? Hur betalar de tillbaka? Genom att begå kriminella handlingar, våldta, råna misshandla. Självklart kan man inte dra alla "invandrare" över en kam och själklart är det inte bara de som begår brott men jag tycker att det är jävligt obehagligt att man inte kan känna trygg. Känner många som blivit rånade och varje gång av en invandrare. Nej, det är problem frågan är bara hur man löser det? Genom att öka satsningen på ungdomarna i förorten? Fritidsverksamhet som ungdomsgårdar etc. eller bara "skicka hem dem."
Litet problem är dock att många antagligen är födda i Sverige. men men...
Ja, sen jag blev rånad av de där jävla förbannade äckliga "turkjävlarna" 2004 så har jag förlorat ALL respekt för blatte-ungdomar.
Utvisning till länder med dålig demokrati tack, jag skiter i hur dem får det där. Bara de får lida för det brott de har begått!
Kommer man liksom hit till sverige ska man väl förihelvete inte börja råna /våldta/misshandla folk det första man gör? :[
VAD HAR DE FÖR JÄVLA SYN PÅ SAMHÄLLET EGENTLIGEN!?
Far åt helvete med dem!

OffTopic: Inlägg nummer....1337 ;D
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Bunker
Posts: 68
Joined: 2005-09-08 9:49:25
Location: Dalarna

Post by Bunker »

ADiS wrote:I texten står det Dessutom skenavrättas han sex gånger.

Vad är/innebär skenavrätta?
I listan till höger på sidan kan man läsa följande:
3 september: En 26-årig man blir brutalt nedslagen och rånad under pistolhot av ett ungdomsgäng på tio personer vid Gamla kyrkans grund. Dessutom skenavrättas han sex gånger genom att han blir skjuten i nacken, troligen med en soft air-gun.
Skenavrättningar brukar användas som tortyr av vad jag har hört.

EDIT:
Taget från Susning.nu:
Tortyrmetod som används för att skrämma offret. Det vanligaste exemplet är att sikta med ett vapen mot offrets panna och trycka av. Vapnet klickar för det inte är laddat men offret får troligtvis psykologiska men av händelsen.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Har rensat en hel del, och kanske borde rensa mer. Att få säga sin åsikt innebär inte att man kan kränka andra helt fritt.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Bunker wrote:Dessutom skenavrättas han sex gånger genom att han blir skjuten i nacken, troligen med en soft air-gun.
Man tycker ju att han borde ha misstänkt något den sjätte gången..
User avatar
Bunker
Posts: 68
Joined: 2005-09-08 9:49:25
Location: Dalarna

Post by Bunker »

Dissident wrote:
Bunker wrote:Dessutom skenavrättas han sex gånger genom att han blir skjuten i nacken, troligen med en soft air-gun.
Man tycker ju att han borde ha misstänkt något den sjätte gången..
Hehe, jo, tanken slog honom nog. "Vänta lite nu..."
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Aha, lite som rysk roulett då.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Dissident wrote:
Bunker wrote:Dessutom skenavrättas han sex gånger genom att han blir skjuten i nacken, troligen med en soft air-gun.
Man tycker ju att han borde ha misstänkt något den sjätte gången..
Ja men under panik och tron att man blir skjuten så kan smärtan från små plastkulor få än att tro man faktiskt blir skjuten på riktigt.
Men drar dom ut på det så borde endå en lampa tändas.
castor
Posts: 28
Joined: 2005-10-21 20:41:02
Location: vem vet?

Post by castor »

tror nog inte man tänker så när man är i en sån situation.... som sagt, detta gäller ju definitivt inte alla invandrare, finns även svenska skitstövlar ;)
tycker nog också diskussionen börjar spåra ur lite...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Dissident wrote:Man tycker ju att han borde ha misstänkt något den sjätte gången..
Hahaha, tack för den! :)
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

De gör det inte särskillt mycket enklare för sig själva.. Eller kanske jo, för när sverige går i konkurs och välfärden kollapsar, då kanske det är just dom som har vanan inne som klarar sig längst. Dags att bli brutal.
Kan inget om mycket
Ajaj
Posts: 640
Joined: 2005-11-29 12:01:49

Post by Ajaj »

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm ... 57,00.html

Tjejer har nu också börjat härja?
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Nu måste jag helt klart börja åka gröna linjen mera..
Post Reply