Windows Media Player - Försvunnit och går ej att installera.

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Windows Media Player - Försvunnit och går ej att installera.

Post by benjamin »

Hello!

Jag har en Dell Inspiron 8600 och en Windows XP Pro OEM-licens på undersidan, dock har jag tappat bort min Dell-skiva så jag letade upp en skiva på internet. Wips så var den nere, skönt. Förutom att det var någon halv-hackad version som saknar Windows Media Player :-| Inklusiv plug-in:en för Firefox vilket gör att man inte kan kika på web-filmer eller något. Grymt irriterande. Jag tänkte då att jag laddar ner Windows Media Player 10 från Windows Download Center men när jag försöker installera så säger den att den inte är komtabiel med min version av Windows - trots att jag har försökt med både svensk och engelsk version av programmet. Efter det testade jag att ladda ner wmv-codec's enskilt från Windows hemsida men det gick inte heller. Har ni några tips?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Låter som om du har fått tag på en skiva utan Windows media player, var väl något med att windows inte skall få ha monopol på den branschen också.
Fungerar det inte bara att installera typ ffdshow och media player classic? samt massa andra "lösa" codecs?
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
Post Reply